Nie ma prawa bytu! Różny bieżnik na dwóch osiach tak, ale różne rozmiary zwłaszcza w zimie to głupi pomysł moim zdaniem...[/quote]
Wytłumacz to producentom nowych sportowych samochodów ;]
Znając sie na oponach policzył byś że zarówno koła przednie jak i tylne będą takie same na wysokość w tym przypadku. A to że tylne będą szersze o 1cm na nic złego nie wpłynie.
Co do poprzedniej wypowiedzi : nie stosuje sie do jakiś starych szkół, tylko po prostu przytaczam wyniki testów o których czytam.
Jakie oponki polecacie na zimie? (195/65/15) ok.200zł za sztukę. Co powiecie o dębicy? Mi wpadły w oko GOODYEAR ULTRA GRIP, proszę o opinię.
Link do motoallegro na szybko: http://motoallegro.pl/195-65r15-goodyea ... 96053.html
ja chyba lada dzien zakupie unirojalki wlasnie do golfa na zime 195/65/15 ale do polo tez zapodam 175/65 albo 60/14" z tej samej firmy. Na lato mam do golfa uniroyalki i naprawde super opony.
[quote=""Kijus""]Dzięki chłopaki za wypowiedź. Karik712, czyli te 2 rozmiary są na wysokość takie same i bez problemu można tak śmigać? Jak to obliczasz? pozdrawiam[/quote]
165(szerokość wyrażona w milimetrach)/70(wysokosć wyrażono procentowo względem szerokości czyli 70% z 165mm)
Wystarczy przeliczyc sobie ile wychodzi wysokość, przemnożyc razy dwa i dodać wysokość felgi zamienioną na centymetry. Ja sam miałem robić taki układ bo miałem z tamtego roku dwie 175/65 ale miałem okazje na komplet 165/70 razem z felgami od znajomego to skorzystałem.
O ile dobrze rozumiem to felga 13 cali, czyli te węższe koła będą miały wysokość 55,6cm a szersze 55,25cm. Różnica 3,5mm to jak żadna różnica.
karik712
nie porównuj nowoczesnych samochodów sportowych do zwykły szarych dupowozów...
W sportowych samochodach zazwyczaj jest szersze koło z tyłu bo napęd jest na tył i moc rzędu 300 albo więcej koni...
nie piszę, że to reguła ale tak zazwyczaj jest.
Dębica wg czasopisma "Motor" jest bardzo dobra na śniegu, ale na mokrym beznadziejna.. a że zima w Polsce to ciapa i woda to myślę że średnia propozycja.. Sava eskimos 3 wypadła bardzo dobrze tak jak Fulda montero ale sami wiecie jak z tymi testami jest..
Ale dalej nie wymieniłeś żadnego argumentu warunkującego na to ze nie można z tyłu zamontować o 1 centymetr szerszej opony ;] Ponieważ : owszem można, bez względu na to czy to polo czy nowe M3.
Wy tutaj o oponach caly czas a ja z innej beczki zaczne jak zabezpieczacie polowke przed zimą ? zabezpieczenie lakieru ,uszczelek itp ? podobno sie denaturat wlewa do benzyny :scratch: zeby sie pozbyc wody prawda to ktos tak robil ?
karik712
oprócz tego że szersza opona będzie mieć większe opory toczenia to nie ma jakiegoś poważnego argumentu dlaczego tak nie robić, ale skoro z fabryki samochody wychodzą na 4 takich samych gumach firma profil rozmiar szerokość to chyba nie jest do końca ok założenie dwóch różnych par;p
styknie ot bo dostaniemy bana;p