GT 3F - pare problemow : alternator, skrzynia biegow, zawia

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Porthos
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 45
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Wawa

GT 3F - pare problemow : alternator, skrzynia biegow, zawia

Post autor: Porthos »

Witam

w ten weekend stalem się posiadaczem POLO GT 1,3 75HP 3F - autko jest zaniedbane, ale postaram sie przywrocic do ładu :)

1. pierwszy problem : co mogło paść przy alternatorze? - powyżej 3500-4000obr/min swieci sie ladowanie, ale autko odpala bez problemu, zrobilem nim ~320 km i nie ma problemu - czy mógł paść regulator ? a może szczotki ?

2. Skrzynia biegów : wyje na III, IV i V biegu - głównie przy dodawaniu gazu, przy odjeciu jest cisza - kończy się dyfer ?
pewnie nie będę się z nią bawił, więc czy ktoś nie ma czasami skrzyni na handel ? (info poprosze na PW)

3. Niestabilne zachowanie - autem buja jak małą łódeczką - amorki z tego co widze są ok, czy może być to wina stabilizatora ?
J
Ja_Sha_Taan
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 14 lis 2008, 11:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Ja_Sha_Taan »

[quote=""Porthos""]2. Skrzynia biegów : wyje na III, IV i V biegu - głównie przy dodawaniu gazu, przy odjeciu jest cisza - kończy się dyfer ?
pewnie nie będę się z nią bawił, więc czy ktoś nie ma czasami skrzyni na handel ? (info poprosze na PW)[/quote]
Sprawdź stan i dolej oleju do skrzyni, typowy objaw w polo.

[quote=""Porthos""]3. Niestabilne zachowanie - autem buja jak małą łódeczką - amorki z tego co widze są ok, czy może być to wina stabilizatora ?[/quote]
Wątpie by to był stabilizator, ewentualnie opony na niskim profilu :P Mi na niskoprofilówkach rzuca samochodem jak szmatą na nierównościch, założyłem zimówki i dopiero czuje komfort :)
Awatar użytkownika
Black
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 281
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:10
Lokalizacja: 3City

Post autor: Black »

2) Sprawdź olej tj piszą a najlepiej zmień na najtańszy i zobaczysz czy jest różnica. Mi pomogło.

3) A nie masz wybitych wahaczy? Moje autko żyło własnym życiem. Ale dodam ze masz szerokie oponki.
Awatar użytkownika
BALON
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 572
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:49
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: BALON »

[quote=""Porthos""]1. pierwszy problem : co mogło paść przy alternatorze? - powyżej 3500-4000obr/min swieci sie ladowanie, ale autko odpala bez problemu, zrobilem nim ~320 km i nie ma problemu - czy mógł paść regulator ? a może szczotki ?[/quote]
albo ci tak pasek śliga :hmm: albo alternator na stół w moim przypadku przy obr od4500-wzwyż sie kontrolka sie świeciła nic sobie z tego nierobiłem a po tygodniu już cały czas sie świeciła ;( szczotka jedna uleciała
[quote=""Porthos""]2. Skrzynia biegów : wyje na III, IV i V biegu - głównie przy dodawaniu gazu, przy odjeciu jest cisza - kończy się dyfer ?pewnie nie będę się z nią bawił, więc czy ktoś nie ma czasami skrzyni na handel ? (info poprosze na PW)[/quote]
tak jak piszą koledzy wyżej :gitara:
[quote=""Porthos""]3. Niestabilne zachowanie - autem buja jak małą łódeczką - amorki z tego co widze są ok, czy może być to wina stabilizatora ?[/quote]
napewno nie stabilizator no chyba że sie przesiadłeś z jakiegoś auta z twardym zawieszeniem :P
napewno amortyzatory są dobre???
Było 86c coupe 1985r <!-- s]
Awatar użytkownika
Porthos
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 45
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Porthos »

jezdze na oponach 165/70 R13 - więc niski profil odpada.

a co do bujania - jeździłem wcześniej autami z obniżonymi i mocno usztywnionymi amortyzatorami, ale tutaj jest to bujanie jak łodzią - jak napisałeś - zyje własnym życiem - podejrzewam wahacze lub przekładnie kierowniczą - czuć luzy. Amorki nie są najświeższe, ale to raczej nie one..zresztą licze ze w przeciągu 1-2 miesiecy wylonduje komplet GTcupline

Apropo wahaczy - droga jest zabawa z ich regeneracją ?

Co do skrzyni biegów - wyczytałem w archiwum że dobry będzie olej klasy 80W90 lub 75W90 GL4 - nie można lać GL 5 - dlaczego ?
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

czy orientujecie się jaka jest cena alternatora do silnika 1.4 ? i z jakiej firmy najlepiej kupić?
m
marcin86
Swój
Swój
Posty: 841
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: marcin86 »

Ale po co Ci inny altek? Z tego co wiem to sa takie same, tzn chodzi mi o prad (55A). Takze nie kombinuj
A to ze Ci samochodem buja to moim zdaniem tylko i wylacznie wina amorkow, sa juz leciwe i pewnie slaba tlumia albo nawet w ogule. Jesli mialbys luzy na wahaczach to cos by Ci sie tluklo.
Nie pomoże koni kupa, jak kierowca dupa...
Pogotowie komputerowe, alarmy samochodowe, centralne zamki... 664 183 673
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”