polo 1.1 na gaznikach od R1

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

g
gielader40
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 35
Rejestracja: 29 lis 2009, 18:26

polo 1.1 na gaznikach od R1

Post autor: gielader40 »

Witam wszystkich tak jak w tytule 1.1 na gaznikach od R1 prubował ktos w polsce zakładac je do silnika w polo?? zastanawia mnie czy da sie jezdzic tym na codzien??tu link do fimu http://www.youtube.com/watch?v=9OxXi16O ... re=related
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

w golfach jedynkach montują do EG zamiast weberów
poszukaj na forum golfa
ale sylikony zaczeły fajnie pracować
g
gielader40
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 35
Rejestracja: 29 lis 2009, 18:26

Post autor: gielader40 »

a mozna troche jasniej co to jest EG i te sylikony???
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

eg to silnik z golfa mk1
sylikony to łączenia np SAmco na filmiku który podałeś widać ich pracę (łączenie miedzy gaźnikiem a tulejami kolektorowymi o ile można to tak nazwać)
D
DeeX
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 24 cze 2009, 15:11
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: DeeX »

Podłącze się pod temat.
Mam silniczek 1.05L o oznaczeniu aau a że zbliża się zima chce zacząć coś dłubać przy poli.
Postanowiłem po grzebać przy silniku a dokładniej wywalić seryjny dolot i wstawić gaźniki od motocykla (oraz pare innych modyfikacji m.in. głowicy).
Zastanawia mnie jedna rzecz. Jako że silnik jest na monowtrysku to wszystkim steruje ECU. Myśląc dalej należało by wywalić całą elektrykę w tym cewkę i aparat zapłonowy i zastąpić to taką bez czujnika halla?

Jeśli sie mylę to proszę mnie naprostować bo silnik na dniach będzie już wyjęty i chce ostro zabrać się do roboty.

Pozdro :piwo:
g
gielader40
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 35
Rejestracja: 29 lis 2009, 18:26

Post autor: gielader40 »

nie musisz zrobic instalke z modułem zapłonu. np taki http://www.skodexim.pl/image_func.php?i ... od_id=1200

schemat podłączenia jest na odwrocie http://www.skodexim.pl/image_func.php?i ... od_id=1200

i powinno grac :D
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

oba sposoby beda skuteczne. sam jednak jestem za opcją pozbyć się ECU
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

musisz pozbyć się ECU bo jak go zostawisz, a złapie błędy to zacznie korygować zapłon i będzie problem z pracą silnika.
poprawcie mnie jeśli się mylę:
z osprzętu elektronicznego, do wysterowania silnika na gaźnikach, potrzebny byłbym tylko układ do generacji i regulacji wyprzedzenia zapłonu? W sumie więcej elektroniki "nadzorującej" nie potrzeba...czujniki mogą zastać na miejscu niepodłączone, kontrolka ciśnienia oleju/temperatury płynu/ładowanie i tak są podłączone bezpośrednio do licznika więc wgląd w parametry będzie...
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

[quote=""gielader40""]zastanawia mnie czy da sie jezdzic tym na codzien??[/quote]

da się, tylko licz się z "odpowiednim" wzrostem spalania :grin:
Jak bruczyk pisze wywal ECU, układ zapłonowy możesz przerzucić z gaźnikowego polo, musisz też pomyśleć o kilku innych rzeczach:
1. Pomierz dokładnie ile masz miejsca w komorze - od tego będzie zależeć kwestia doboru długość kolektora, filtrów itp.
2. Podawanie paliwa do gaźników a więc pompka paliwa - seryjna daje za duże ciśnienie.
3. Kolektor na którym zamontujesz gaźniki - opcji parę - kupujesz gotowca (był nawet kiedyś na allegro pod gaźniki lekko pęknięty do pospawania), ktoś ci spawa, robisz wersję "home-made" czyli flansze + przewody.
4. Filtry - jakie dasz? Zależy od miejsca - pkt 1.
5. Sterowanie czyli linka gazu do gaźników.
6. Dorobienie uszczelek pod kolektor bo seria może nie pasować.
7. Gaźniki dobrze by było rozłożyć i "zregenerować" (nowe uszczelki, membranki itp.).

To tak na szybko - jak coś mi się jeszcze przypomni dam znać.

Poszukaj sobie stronkę firmy angielskiej Bogg bross czy jakoś tak - goście specjalizują się w zakładaniu gaźników motocyklowych do aut, na stronce trochę manuali jest.

No i powodzenia i cierpliwości życzę bo będziesz dużo potrzebować :good:
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

moim zdaniem lepiej jest kupić polo 86c z silnikiem 1,3 gaźnik i zmienić na R1 dużo łatwiej i mniej grzebania i kombinowania
ECU na 100% robi wyjazd
jak to bywa w gaźnikach jak najmniej elektroniki a jak najwięcej wiedzy i doświadczenia
g
gielader40
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 35
Rejestracja: 29 lis 2009, 18:26

Post autor: gielader40 »

myślicie ze od jakiejś 600 podejdzie czy to troche za mała pojemnosc ??
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

gielader40 zajrzyj na tą stronkę co ci napisałem tam jest trochę o doborze, a poza tym proponuje zapisać się na club.polo.uk u nich jest kupę takich projektów, zwłaszcza koleś mikemk czy cuś podobnego w nazwie popełnił już parę polówek na motocyklowych :)
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
g
gielader40
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 35
Rejestracja: 29 lis 2009, 18:26

Post autor: gielader40 »

chetnie bym tam sie zalogował tylko ze u mnie język jest barierą... :-(
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

gielader40 no to instaluj google chrome`a i włączaj tłumacza stron :) Albo w eksplorerze też jest opcja tłumacza :grin:
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
g
gielader40
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 35
Rejestracja: 29 lis 2009, 18:26

Post autor: gielader40 »

za jakis czas pakujemy gazniki do kumpla skody 120-stki flansze juz dorobione teraz spawanie i za jakis czas pierwsze próby napewno sie podziele z wami rezultatem
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”