[86c2f] Wibracje podczas jazdy

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

w
wojtaszek
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 28 wrz 2010, 18:08

[86c2f] Wibracje podczas jazdy

Post autor: wojtaszek »

Witam, mam taki problem.

Podczas jazdy gdy zblizam się do prędkości 90km/h samochód wpada w jakieś wibracje(tak jakby chciał skakać), wydaje mi się że dochodzą z prawego przedniego koła ale trudno stwierdzić. Wcześniej te wibracje były rzadko, niedawno wymieniłem opony z tylu i się nasiliły. Kiedyś znajomy mechanik powiedział mi ze mam luz w kole przednim prawym na łożysku i że można dokręcić, a jak to nie pomoże to trzeba wymienić. Co to jest za łożysko ? Czy dużo pracy z wymianą? Czasem tez podczas jazdy słychać jak coś huczy, wydaje mi się że bardziej przy skręcaniu.

Proszę o rady.
B
Bodziok2
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 26
Rejestracja: 08 lis 2009, 10:32
Lokalizacja: Zabrzeg

Post autor: Bodziok2 »

Jeśli jest to łożysko prawego przedniego koła to wyraźnie dochodzi jego huczenie przy skręcie w lewo i odwrotnie jeśli to lewe łożysko to przy skręcie w prawo huczenie powinno się nasilić. Dokręcanie nic nie zmieni, gdyż jest to jedno łożysko dwurzędowe, a nie dwa stożkowe jak w tyle. Z wymianą jest trochę roboty i potrzebna jest prasa do wyjęcia starego łożyska i założenia nowego, tak, aby go nie uszkodzić. Jeśli tego nie robiłeś, a wygląda, że nie to masz dwa wyjścia znajomy, który się z tym już bawił nie koniecznie w polo, lub mechanik, ale nie ten, który twierdzi, że można w przednim kole skasować luz łożyska przez dokręcenie, tak było w malczaku.
Obrazek
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

Dokładnie wymiana przedniego łożyska wiąże się z wyjeciem zwrotnicy niestety, jak masz trochę pojecia, czasu i miejsce to idzie to zrobić samemu;) mechaniory biorą różnie co najmniej 50zł za robotę plus części.
w
wojtaszek
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 28 wrz 2010, 18:08

Post autor: wojtaszek »

Coś mi się wydaje że to wina opon które kupiłem (bieżnikowane) chyba będę reklamować. To była błędna decyzja kupować opony bieżnikowane. Wulkanizator powiedział ze są chyba nierówno nalane i stad te wibracje.
t
tomasbw
Początkujący
Początkujący
Posty: 106
Rejestracja: 21 paź 2009, 13:00

Post autor: tomasbw »

[quote=""wojtaszek""]Coś mi się wydaje że to wina opon które kupiłem (bieżnikowane) chyba będę reklamować. To była błędna decyzja kupować opony bieżnikowane. Wulkanizator powiedział ze są chyba nierówno nalane i stad te wibracje.[/quote]
bardzo możliwe u mnie kiedyś też tak było
Awatar użytkownika
Ditu
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 277
Rejestracja: 22 lip 2010, 13:17
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Ditu »

Podjedz do wulkanizator niech wrzuci na maszynę i ci powie czy masz felgą krzywą czy opona bije
bo tak to tylko gdybamy
:arrow:
 
Dzierżązna 2011/Ślesin 2012/Ślesin 2013/Dzierżązna 2013...
r
robertg40
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 30
Rejestracja: 14 lis 2010, 17:50
Lokalizacja: choczewo

Post autor: robertg40 »

Ja mam tak samo w moim polo między prędkością 80-90 odczuwam wibracje jakby skakanie auta a mam wymienione nowe zawieszenie. Moim zdaniem to wina opon tzw. "nalewek" bierznikowanych. Chyba będę musiał odwiedzić wulkanizatora. :/
N
Neru

Post autor: Neru »

Mój Ojciec miał podobnie w swoim fiacie. Przyczyną okazała się skrzywiona felga. Zastanów sie, czy gdzieś przypadkiem nie uderzyłeś nią ostatnio, a najlepiej będzie, tak jak mówią koledzy odwiedzić wulkanizatora ;) Pozdrawiam :bye:
B
Butthead
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 61
Rejestracja: 21 maja 2010, 23:33

Post autor: Butthead »

Witam.
Trochę odgrzeje, bo nie chcę zakładać nowego tematu.
Wymieniłem wczoraj tarcze+klocki (TRW, Textar), ponieważ miałem spore drgania na kierownicy podczas hamowania. Po wymianie poprawiło się znacznie, ale nie do końca. Pojechałem do wulkanizatora. Obejrzał opony i stwierdził że jeszcze się trochę pojeździ, ale do wymiany. Więc zamieniłem tył na przód i wyważyłem. Podczas hamowania nie ma już takich drgań na kierownicy (lecz jeszcze są na kołach), ale trzepie trochę budą. I moje pytanie: czy na tylnej osi zjechane opony mogą spowodować znaczne trzęsienie karoserią i minimalne drżenie kierownicy?

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
obrotny
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 37
Rejestracja: 04 paź 2010, 17:04
Lokalizacja: Legnica

Post autor: obrotny »

Nie, sprawdź czy są luzy na końcówkach drążków kierowniczych...
12.12.2010r. - 17.12.2010r. - Mój pierwszy w życiu SWAP / WYMIANA Silnika 1.3 3f/NZ
B
Butthead
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 61
Rejestracja: 21 maja 2010, 23:33

Post autor: Butthead »

Właśnie nie ma żadnych luzów, ani na końcówkach, ani w zawieszeniu. Dzisiaj jadę kupić jakieś opony i zobaczymy, czy to od tego.
R
Ranalf
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 27 lut 2011, 20:32

Post autor: Ranalf »

Ja również mam problem z wibracjami.Ale od początku żeby nie było SPAMU !!! Posiadam VW Polo 6n2 silnik 1.4 16V AUA rok 2000.Od pewnego czasu walczę z wibracjami przenoszonymi do środka gdyż cała deska rozdzielcza mi lata.To wszystko dzieje się podczas uślizgu przednich kół a w szczególności prawego.Na początku miałem to gdy ruszałem ale przeszło i teraz jest przy uślizgu i to jest bardzo irytujące bo przy szybszym ruszaniu prawe koło dziwnie chodzi tak jakby się ruszało do przodu i tyłu ( nie wiem czy dobrze się wyraziłem sorry za spam ) i wszystko się rusza.Rozmawiałem sobie z kolegą i doszliśmy do wniosku że może to pół ośka oczywiście nie jesteśmy mechanikami więc pomyłka prawdopodobna.
B
Butthead
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 61
Rejestracja: 21 maja 2010, 23:33

Post autor: Butthead »

Hmm półoś jest w zwrotnicy, zwrotnica ma połączenie tylko z amortyzatorem, wahaczem no i końcówką drążka. Jeśli chodzi przód tył to mnie to wygląda na stabilizator, wahacz. Wg mnie tylko te elementy mają wpływ na takie zachowanie koła. Mogę się mylić, poprawcie mnie
l
leszek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 249
Rejestracja: 24 cze 2009, 22:19
Lokalizacja: Krośniewice

Post autor: leszek »

6 enka ma zupełnie inne zawieszenie niż 86C2F tam masz trójkątne wahacze i ja bym sprawdził silentblocki na łączeniu wahacz - wózek .
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”