Z czystej ciekawosci : czym ma sie roznic ten 62kw od 66?? inne mocowania? moim zdaniem obojetnie jakie 1.8 chce sie wsadzic do polo to trzeba przerabiac mocowanie/a.
Kolega chcial oznaczenia silnika:) stad zapytalem ktora wersja, a z mocowaniami to roznie bywa, kolega co prawda w golfie I mial silnik 1.6 i wrzucal tez 1.6 z golfa I ale jakis inny i mocowania nie pasowaly. najlepiej to podluznice z MK2 przespawac najprostrze rozwiazanie to nie jest ale napewno mocniejsze.
i nie najtansze;] na forum vw manii ktos wsadzil 2.0 16v i przespawal podluznice. kosztowalo go to +/- 3k a z tego co sie orientowalem u mnie w okolicy to za 3k nikt sie tego nie podejmie. aha no i musi byc to magig w swoim fachu bo inaczej auto bedie zostawiac 4 slady;]
kurde, z tego co widze to polowki sa prawie calkowicie "nieswapowalne". Wiem wiem ze 75 kucy daje rade ,o g40 nie wspominajac, ale praktycznie niemozliwe jest wsadzenie niczego innego.Ja wiem ze chciec to moc, a moc to chciec ale pakowanie czegokolwiek wiekszego od 1.3 (i chyba 1.6 ABU) jest cholernie drogie.
Jestem posiadaczem polówki z 1992 roku i noszę się z zamiarem włożenia mocniejszego silnika. Teraz pytanie do Was, z jakim silnikiem będzie najmniej problemów przy przekładce? Chciałbym to zrobić po najmniejszej linii oporu, uniknąć wymiany osprzętu i innych elementów, a zarazem odczuć poprawę mocy autka. Fachowcem nie jestem, ale wizualnie silniki 1.0 i 1.3 55 KM wyglądają bardzo podobnie i usnułem sobie w głowie teorie że wszytko ładnie spasuje.
Nie jestem na 100% pewien, ale myslę ze nie będzie problemu. Napewno nie trzeba zmieniać wiązki ponieważ tu i tu jest ten sam monowtrysk, nie wiem jak jest z komputerem(mogą byc inne). Jeżeli chodzi o samo spasowanie, te silniki maja "wspólny" blok i 1.3 jest to rozwiercony 1.0 . Czyli łapy są takie same. Mały problem może być ze zmianą skrzyni jeżeli masz 4-biegową i będziesz chciał mieć 5-tke to czeka Cie zmiana mechanizmu wybierania biegów. No i to chyba tyle
[quote=""Seku""]te silniki maja "wspólny" blok i 1.3 jest to rozwiercony 1.0[/quote]
akurat tu sie nie zgodze, 1,3 ma dluzszy skok tloka niz 1,0 ale srednica tloka pozostaje ta sama. wiec rozwiercony nie jest. 1.6 ABU jest rozwierconym 1.0 bo nawet osprzet z HZ pasuje do ABU
jesli zmieniasz silnik 1.0 na monowtrysku ( AAU ) na 1.3 na mono ( AAV ) zmieniasz tylko silnik z głowicą, komputer i najlepiej wtrysk... reszta pozostaje bez zmian