Witam bieże mi olej w polo 1.4 d 91r. dość ...

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
HOMER23
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 26
Rejestracja: 07 kwie 2009, 16:58
Lokalizacja: DARŁOWO

Witam bieże mi olej w polo 1.4 d 91r. dość ...

Post autor: HOMER23 »

Witam bieże mi olej w polo 1.4 d 91r. dość sporo i niewiem czy opłaca się naprawić czy kupywać jakiś inny nie sprawdzony silnik i dalej sobie komplikować życie dowiadywałem się że można wymienić pierscienie tłoki itp . i na szlifowanie silniczka . wymieniałem uszczelkę niedawno pod pokrywę silnika poci się i dalej wylewa się olejek ale nie tak ostro bo silnik spala tez ten olej wienc zadaje te pytanie z którym wzmagam myśląc - zastanawiając się brać inny silnik czy reperować co sie opłaca i kto już to robił i wyszedł na ,, + ''. Dziękuję
Awatar użytkownika
Lechu88
Początkujący
Początkujący
Posty: 99
Rejestracja: 25 kwie 2009, 8:53
Lokalizacja: Komarówka Podlaska

Post autor: Lechu88 »

Witam kolegę, możliwe że w twoim przypadku wystarczy wymiana pierścionków i nie ma konieczności szlifowania tłoków i silnika. Najczęściej to jest właśnie wina pierścionków zbyt dużego poboru oleju i jest to sprawa kosztująca pardziesiąt złotych a jeżeli chciałbyś wymieniać silniczek to byś musiał wyłożyć kilka stówek i to nie wiadomo w jakim stanie będzie "nowy" silnik
Obrazek
Awatar użytkownika
HOMER23
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 26
Rejestracja: 07 kwie 2009, 16:58
Lokalizacja: DARŁOWO

Post autor: HOMER23 »

Oki dzienki wielkie. Też tak myśle.
Awatar użytkownika
adr0444
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 610
Rejestracja: 17 lis 2008, 16:12
Lokalizacja: Krosno Odrz.

Post autor: adr0444 »

polecam wymienic pierscienie i dla pewnosci uszczelniacze zaworowe... zalatwisz wszystko za jednym razem i nie bedziesz sie z tym babral miesiacami ze jak nie jedno to drugie szwankuje...
Sprzedam części do POLO 86c coupe/steilheck
Awatar użytkownika
HOMER23
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 26
Rejestracja: 07 kwie 2009, 16:58
Lokalizacja: DARŁOWO

Post autor: HOMER23 »

Jak bendzie chajc to bende pamietał o tej opcji narazie chodzi.
m
mario1987
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 67
Rejestracja: 19 lis 2008, 22:04

Post autor: mario1987 »

tylko pamiętaj ze przy wykonywaniu takiej operacji zakładamy nowe uszczelki ( pod głowicę i kapę zaworową). jak juz bedziesz miał rozgrzebane wszystko sprawdz jak wyglądają popychacze zaworowe :) koszt niewielki a za 1 robotą wymienione. o rozrządzie chyba wspominać nie muszę
Awatar użytkownika
HOMER23
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 26
Rejestracja: 07 kwie 2009, 16:58
Lokalizacja: DARŁOWO

Post autor: HOMER23 »

Wiadomo wszystko albo nic. Wszystkie inne częsci wymieniałem rok temu tylko silnika nie ruszałem. Tanie częsci tylko działać. Taki urok starszych ale jarych vw . Dziś miałem przegląd i sie nie mogli nadziwić że blache tak mam zdrową , szukali i nie mogli znaleść jakiejś awari. :good: machine.
Awatar użytkownika
icu
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 38
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:49
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: icu »

A ile Ci ubywa tego oleju np na 1000 km ?
Pozegnalem mojego szerszenia :)
Awatar użytkownika
HOMER23
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 26
Rejestracja: 07 kwie 2009, 16:58
Lokalizacja: DARŁOWO

Post autor: HOMER23 »

Ja dolewam często trudno okreslić ile na tysiaka tak po przejechaniu 300 km z 0,5 litra oleju wejdzie aby wyrównać poziom.Chociaż w zime to ostro szło tego oleju teraz jakoś mniej, ale i tak bieże nie tyle co powyżej napisałem Ostatnio zabrakło mi olejku i od kumpla wziołem olej do benzyniaka 20W40 i unormowało się do jakiegoś czasu tak to mam i dolewam olej 15W40 do Diessla.
Awatar użytkownika
icu
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 38
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:49
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: icu »

ło to ladnie, ja tez mam ubytki oleju i myslalem ze dosc spore ale widze ze w moim jeszcze nie jest tragiczne. U mnie jest firma ktora zamuje sie sprzedaza silnikow, bylem sie dowiadywac. Mieli 3 sztuki silnikow o oznaczeniu 1W, cena od 1600 do 1900zl kompletny z pompa wtryskowa itd. Maja wlasna hamownie gdzie mozna sprawdzic silnik. Daja jakas tam gwarancje itd. http://www.silniki.com.pl/
Ale widze ze moze sie uda mniejszym kosztem naprawic.
Pozegnalem mojego szerszenia :)
Awatar użytkownika
HOMER23
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 26
Rejestracja: 07 kwie 2009, 16:58
Lokalizacja: DARŁOWO

Post autor: HOMER23 »

Lepiej chyba bendzie i taniej zrobić to. Dzienki wielkie za ta informację myslałem że niema nowych silniczków jest opcja jakos tam i mozna działać . POZDRO.
m
mario1987
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 67
Rejestracja: 19 lis 2008, 22:04

Post autor: mario1987 »

powiem tak:
uzbieraj wszystkie czesci które bedą potrzebne zabierz sie za to.
u mnie rozebranie silnika trwał 3h, 1 dzien planowanie głowicy, no i składanie ok 5 h :P dodam ze robilem pierwszy raz w zyciu. NIe jest takie straszne jak sie wydaje :P. Uważaj na rozrząd :)
zanim zaczniesz grzebac to w vw sa takie fajne okienka po prawej stronie prawie przy skrzyni, jest to zaslepione taką gumką.
Ustawiasz tam ułozenie silnika na 0 :)
Awatar użytkownika
HOMER23
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 26
Rejestracja: 07 kwie 2009, 16:58
Lokalizacja: DARŁOWO

Post autor: HOMER23 »

Dziwne czy to możliwe że olej mi brało w dużych ilosciach a teraz dolewam od czasu do czasu co dwa tygodnie a wczesniej w dzień w dzień. To ma chyba wpływ na pogode bo w zime ostro brało lub co bądz jak słyszałem że pierścionki się ustawiły.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”