Coroczny wiosenno/zimowy temat - zmiany opon, rozmiary itp

Coś nie działa? Nie wiesz jak uporać się z usterką bądź problemem technicznym w Twoim polo? To właściwy dział,by zadać pytanie.

Moderator: Global Moderator

Awatar użytkownika
barmaz91
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 13 kwie 2009, 19:56
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: barmaz91 »

No ja tez swoje Infinity testowalem i powiem ladnie sie jeżdzi dobrze trzyma ciekawe jak bedzie na ujeżdżonym sniegu ale na takim to pod górki ladnie wymykalem ale niestety droge skonczylem przed tirami ktore nei daly rady pod gore :D :D
ale wrazenia uzytkowania opony bardzo pozytywne :D :D
Moje POLO 86c2f OEM+ http://vwpoloklub.pl/forum/viewtopic.php?f=76&t=30319&start=0

Jaguar daily http://vwpoloklub.pl/forum/index.php/topic,67281.0.html



Ślesin 2012, Ślesin 2013, Ślesin 2014, Topornia 2014, Ślesin 2015, Ślesin 2016....
d
dacjano
Początkujący
Początkujący
Posty: 120
Rejestracja: 13 lis 2008, 20:01
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: dacjano »

Dziś 1-szy dzień na śniegu i moge śmiało polecić Fuldy montero 3 naprawde dobra guma.
Awatar użytkownika
mario
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1781
Rejestracja: 16 lis 2008, 18:08
Lokalizacja: RPR

Post autor: mario »

U mnie w rodzinie króluje PROFIL bieżnikowane, 3 auta na nich smigają są wyśmienite, model INGA 2 (wzór frigo2) i PRO SNOW (continental TS 780 )
T
Tomek001
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1360
Rejestracja: 10 lip 2010, 23:57
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Tomek001 »

Polaris 2 też się póki co świetnie spisuje :) Co nowa opona to jednak nowa :)
Nie raz kogoś wyprzedzałem i ze świateł oczywiście pierwszy ruszałem. Póki co jestem bardzo zadowolony. Najbardziej się cieszyłem, jak udało mi sie na raz wyjechać z zaspy wysokości ok. 3/4 koła z każdej strony samochodu.
Już jesteśmy na trasie, 160 na blacie.
I tylko na Twoją prośbę nie cisnę więcej - choć da się! :P
Awatar użytkownika
asad87
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 279
Rejestracja: 05 mar 2010, 19:02
Lokalizacja: Lubin

Post autor: asad87 »

w służbowym mam opony firmy Tigar chyba jedne z tańszych a w polówce Bridgestone i muszę powiedzieć, że różnica jest ogromna.... przy takich warunkach jakie były dziś służbowym autkiem (Lanos 1.5 16v) kiepsko autko przyśpieszało i jakoś tak nie czułem się pewnie przy prędkości 50km/h w takim śniegu w mieście.... natomiast na ręcznym w zakręt wchodził fajnie ;) a co do Bridgestone, to muszę je pochwalić, za ruszanie na śniegu, przyczepność oraz 60km/h na śniegu i wszystko super, autko pewnie się prowadzi i bardzo dobrze hamuje :) te i te opony po 8 mm więc nówki :) i dopiero dziś przekonałem się, że warto dać więcej za dobrą oponę :)
Seat Ibiza 1.4 60KM 97r.
Opel Corsa 1.2 75KM 01r.
Peugeot 206 1.4 HDI 70KM 02r.
VW Golf 1.6 101KM 97r.
Fiat Punto 1.2 60KM 02r.
VW Polo 1.9D 64KM 97r.
Awatar użytkownika
Alan6R
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1343
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:44
Lokalizacja: Kobyla Góra

Post autor: Alan6R »

[quote=""dacjano""]Fuldy montero 3 naprawde dobra guma.[/quote]
No ja po pierwszym dniu mam mieszane uczucia. Wg. mnie nie widzę różnicy między poprzednimi montero 2. Zaznaczam, że montero 2 były nowymi oponami tak jak teraz montero 3.
Ślesin 2009 | Pławniowice 2009 | Pławniowice 2010
VW Polo 6R 1.2 TSI Highline.
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stat
Awatar użytkownika
dumle
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1336
Rejestracja: 25 cze 2009, 8:17

Post autor: dumle »

na ultragripach startuje się jak rakieta na światłach :D

ale odbiegając od tematu opon.. powiedzcie mi czy lepiej wam się jeździ z obciążonym tyłem? bo tak się zastanawiam czy na zimę nie zacząć tankować do pełna co by tył sobie obciążyć trochę, aby się lepiej trzymał, co myślicie?
Awatar użytkownika
mario
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1781
Rejestracja: 16 lis 2008, 18:08
Lokalizacja: RPR

Post autor: mario »

[quote=""Tomek001""]Polaris 2 też się póki co świetnie spisuje Co nowa opona to jednak nowa[/quote]

zobaczysz jak bieżnik bedzie wygladał w marcu, też małem kiedyś takie po 10 tyś km, 3/4 bieżnika zniknęło, ale nie powiem oponki były ciche i nieźle sobie radziły w ekstremalnych warunkach ;)
d
dacjano
Początkujący
Początkujący
Posty: 120
Rejestracja: 13 lis 2008, 20:01
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: dacjano »

[quote=""Aoox""][quote=""dacjano""]Fuldy montero 3 naprawde dobra guma.[/quote]
No ja po pierwszym dniu mam mieszane uczucia. Wg. mnie nie widzę różnicy między poprzednimi montero 2. Zaznaczam, że montero 2 były nowymi oponami tak jak teraz montero 3.[/quote]

Ja przedtem miałem jakieś chińskie i umnie róznica jest kolosalna! do domu mam drogę po góre dosyć stromą sasiad fabia na dębicach frigo 2 miał problemy a jak na luziku wjechałem.
Awatar użytkownika
Alan6R
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1343
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:44
Lokalizacja: Kobyla Góra

Post autor: Alan6R »

Jednak zbyt szybko wyciągnąłem wnioski. Wczoraj było dużo luźnego śniegu na którym żadna opona nie spisuję się rewelacyjnie. Dziś jak wszystko się ubiło to opona spisuje się rewelacyjnie.
Ślesin 2009 | Pławniowice 2009 | Pławniowice 2010
VW Polo 6R 1.2 TSI Highline.
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stat
T
Tomek001
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1360
Rejestracja: 10 lip 2010, 23:57
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Tomek001 »

Szczerze mówiąc to właśnie spore znaczenie mają opony w takim kopnym śniegu nieubitym. U mnie nie ma z tym problemu, ale martwi mnie opinia, że w marcu nie będzie już połowy bieżnika. Się okaże :)
Już jesteśmy na trasie, 160 na blacie.
I tylko na Twoją prośbę nie cisnę więcej - choć da się! :P
d
dacjano
Początkujący
Początkujący
Posty: 120
Rejestracja: 13 lis 2008, 20:01
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: dacjano »

[quote=""Aoox""]Jednak zbyt szybko wyciągnąłem wnioski. Wczoraj było dużo luźnego śniegu na którym żadna opona nie spisuję się rewelacyjnie. Dziś jak wszystko się ubiło to opona spisuje się rewelacyjnie.[/quote]

Aoox a co masz za rozmiar? ja mam 185/60 r15 (przedtem miałem 195/55r15 w dodatku chinole ;D) a ciś mam 2,1 przód i 1,9 tył tak jest umnie optymalnie.

Jednak kontrola trakcji to super sprawa zimą sasiad ma fabie i jak jedzie pod góre i zaczyna brakować przyczepności to w pewnym momęcie zaczyna buksować jedno koło to które ma lżej i ma problem żeby wjechać. A z kontrola trakcji obydwa koła kręcą się "równo" przy utracie przyczepności co bardzo ułatwia podjazd na śliskiej nawierzchni.
Awatar użytkownika
Alan6R
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1343
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:44
Lokalizacja: Kobyla Góra

Post autor: Alan6R »

Mam dokładnie taki sam rozmiar jak Ty. Ciśnienie po 2.2
Ślesin 2009 | Pławniowice 2009 | Pławniowice 2010
VW Polo 6R 1.2 TSI Highline.
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stat
s
szopeen
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 07 sie 2010, 13:01

Post autor: szopeen »

cos mi sie pomyliło i właśnie przed chwila kupiłem opony 175 65 13 zamiast 165/70
ale przejechałem się po nieodśnieżonych drogach i dają rade, nie zakopywałem się, a do tego ładnie wyglądają . czym bedą mi się różnić w użytkowaniu od tych optymalnych(165/70)??
T
Tomek001
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1360
Rejestracja: 10 lip 2010, 23:57
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Tomek001 »

W zasadzie to niczym :) Różnica raczej niezauważalna.
Już jesteśmy na trasie, 160 na blacie.
I tylko na Twoją prośbę nie cisnę więcej - choć da się! :P
ODPOWIEDZ

Wróć do „100 technicznych pytań do...”