Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

S
Stefan
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 22 lis 2010, 21:34

Post autor: Stefan »

Skfarek ja jestem z lublina i szukałem tylko z lubelskiego. Więc ten z linka z osprzetem od ADX-a będzie latać mówicie.
Awatar użytkownika
Michał88
Swój
Swój
Posty: 855
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:04
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Michał88 »

Z tym z twojego linka będą takie same problemy jak z tym 1,4. Musisz szukać silnika 1.6 ale z obudową filtra powietrza zapinaną na zatrzaski tak jak w twoim. Ten co pokazałeś to 1.6 ale o kodzie AEE i jest na wielopunkcie.
S
Stefan
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 22 lis 2010, 21:34

Post autor: Stefan »

Znalazłem 1.6 o kodzie AEA http://moto.allegro.pl/vw-golf-iii-polo ... 73652.html wiec zostanę przy tym. A jeszcze jakie jest jego spalanie po mieście bo chciałbym mieć takie małe porównanie do 1.3
Awatar użytkownika
Michelangelo
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 342
Rejestracja: 15 lis 2008, 14:32
Lokalizacja: GS

Post autor: Michelangelo »

Witam.
Z racji tego, ze moj silnik 1.4 AKV "zaniemógł" jestem zmuszony zrobic swapa, bo nie opłaca sie go robic. Przy tej okazji zastanawiam sie, czy nie lepiej byloby wstawic 1.6 (zawsze to te 15 koni wiecej)
z tym ze niezbyt sie orientuje w tym temacie dlatego mam kilka pytan:
- czy musze szukac silnika z jakims konkretnym oznaczeniem (mam 1.4 AKV) czy to bez roznicy?
- co ze skrzynia biegow? bedzie pasowala czy musze wymieniac?
- czy rozrzad od 1.4 bedzie pasowal? (bo mialem pol roku temu wymieniany)
- co z sonda lambda itp? do wymiany?
- ewentualnie jakie macie swoje uwagi, spostrzezenia? cos co powinienem wiedziec.
mam instalacje LPG, ale najprawdopodobniej z tym nie bedzie problemu zeby podlaczyc ja do 1.6

tak wiec lepiej wstawic znow 1.4 czy lepiej bedzie pobawic sie w 1.6 ?

z gory dzieki za odpowiedzi :)
pozdro
Ostatnio zmieniony 17 gru 2010, 10:36 przez Michelangelo, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
sabled
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1397
Rejestracja: 13 lut 2010, 11:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sabled »

[quote=""Michelangelo""]czy musze szukac silnika z jakims konkretnym oznaczeniem (mam 1.4 AKV) czy to bez roznicy?[/quote]
Bez różnicy bo:
[quote=""Michelangelo""]co ze skrzynia biegow? bedzie pasowala czy musze wymieniac?[/quote]
skrzynia jest do wymiany wg.:
http://img51.imageshack.us/i/skrzynie.jpg/
[quote=""Michelangelo""]czy rozrzad od 1.4 bedzie pasowal? (bo mialem pol roku temu wymieniany)[/quote]
Nie.
[quote=""Michelangelo""]co z sonda lambda itp? do wymiany?[/quote]
Do wymiany jest wiele rzeczy np.: wiązka do komputera, osprzęt w silniku oraz sam komputer.
[quote=""Michelangelo""]tak wiec lepiej wstawic znow 1.4 czy lepiej bedzie pobawic sie w1.6 ?[/quote]
Jak masz duży nadmiar gotów to bawić się.
Obrazek
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

[quote=""sabled""]skrzynia jest do wymiany wg.:[/quote]
Bzdura, skrzynia pasuje. To, że jest od innego silnika, nie znaczy że nie będzie działać na tym. Po prostu będą krótsze przełożenia, co wpłynie na to, że auto będzie się zbierało lepiej z miejsca.
[quote=""Michelangelo""]- czy musze szukac silnika z jakims konkretnym oznaczeniem (mam 1.4 AKV) czy to bez roznicy?[/quote]
Jak 1.6 to AEE. Obecny silnik masz na pełntm wtrysku (jak wszystkie 1.4 w 6N). Silników 1.6 było w naszych Polach 3: AEA, na monowtrysku, AEE na pełnym wtrysku i AJV, czyli GTI. Najmniej problemów będziesz miał z AEE. W zasadzie oprócz silnika potrzebujesz kompa z wiązką, kolektora wydechowego i prawdopodobnie alternatora, ale nie jestem pewien.
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
Awatar użytkownika
sabled
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1397
Rejestracja: 13 lut 2010, 11:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sabled »

[quote=""JuStIcE""]Bzdura, skrzynia pasuje. To, że jest od innego silnika, nie znaczy że nie będzie działać na tym. Po prostu będą krótsze przełożenia, co wpłynie na to, że auto będzie się zbierało lepiej z miejsca.[/quote]
Nie chodzi tutaj o przełożenia ale o flanszę i mocowanie.
Obrazek
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

[quote=""sabled""]Nie chodzi tutaj o przełożenia ale o flanszę i mocowanie.[/quote]

T o i tak bedzie pasowac,mocowania sa takie same bo skrzynia zostake wymieniasz tylko silnik
Awatar użytkownika
Michał88
Swój
Swój
Posty: 855
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:04
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Michał88 »

[quote=""sabled""]
Do wymiany jest wiele rzeczy np.: wiązka do komputera, osprzęt w silniku oraz sam komputer.[/quote]

Kolega się nie zna to się nie wypowiada. Wiązka zostaje,osprzęt zostaje i od biedy komputer może zostać ale auto będzie trochę słabsze i nie wykorzystana moc AEE.
Awatar użytkownika
Michelangelo
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 342
Rejestracja: 15 lis 2008, 14:32
Lokalizacja: GS

Post autor: Michelangelo »

hmm to juz sam nie wiem. to wystarczy wymienic tylko silnik i wiazke z kompem? jesli skrzyni nie trzeba ruszac, to moglbym wstawic 1.6
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

[quote=""Michał88""]od biedy komputer może zostać ale auto będzie trochę słabsze i nie wykorzystana moc AEE[/quote]
z tego co sie orientuje bo edi niewymienial to ja mam kompa z 1.4 a silnik 1.6 i niepowiem zeby byl slaby :)
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

Skrzyni nie trzeba ruszać. No w zasadzie to jeszcze kolektor wydechowy, bo jest inny. Reszta od biedy mogłaby zostać.
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
Awatar użytkownika
Michelangelo
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 342
Rejestracja: 15 lis 2008, 14:32
Lokalizacja: GS

Post autor: Michelangelo »

od biedy znaczy ze mogloby byc czy lepiej bedzie wymienic? chcialbym zeby mi ten samochod jeszcze troche pozluzyl.
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

Mogłoby być i będzie pasować. Owszem, najlepiej przełożyć wszystko, ale jak wiadomo to się wiąże z kosztami.
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
Awatar użytkownika
Michał88
Swój
Swój
Posty: 855
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:04
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Michał88 »

[quote=""JuStIcE""]No w zasadzie to jeszcze kolektor wydechowy,[/quote]
Można zostawić stary (wymiary podłączeniowe do głowicy takie same) który jest w formie 4-1 lub dać ten z aee który jest 4-2-1.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”