Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

Jest jeszcze silnik 1.6 1F na monowtrysku. 13 lat i suchutki :)
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

Artpolo
Tak, ale to w Classicu :) W 6N były tylko te, któe wymieniłem o pojemności 1.6
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
e
eragon
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 13 lis 2010, 16:20

Post autor: eragon »

witam tez chcialbym przelozyc silnik z 1.3 na 1.6 tylko nie wiem czy opłaca sie zakupic silnik 1.6GTI do Polówki
Awatar użytkownika
Michelangelo
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 342
Rejestracja: 15 lis 2008, 14:32
Lokalizacja: GS

Post autor: Michelangelo »

no wlasnie koszta a chodzi o to zeby bylo w miare tanio. a dobrze by bylo 1.6 wstawic bo 1.4 juz mi malo na trasie :p jeszcze 2 lata musze tym pojezdzic, jak zkoncze 25 lat i nie bede mial wzwyzki za wiek to przejmuje golfa 4 od mother 1.9 TDI 101 km :D a poki co musze sie pobujac polo, wiec chce zeby dobrze chodzil :)
Awatar użytkownika
el nińo
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 351
Rejestracja: 29 kwie 2009, 11:32

Post autor: el nińo »

temat zakurzony dość mocno ale może komuś na coś się to przyda ;)
wymiana serca z 1.0 AER na 1.4 16V DOHC 101KM
Wydatki zamknęły się na sumie ok 7tys.
wymieniłem wszystko co trzeba a trzeba wszystko ;)
silnik, skrzynia,komputer, półosie przód + zaciski, tył z bębnów na tarcze, klocki + tarcze, rozrząd, wiązka, wydech i jeszcze jakieś pierdoły, które wyszły podczas prac.
FINANSE
silnik,komputer,skrzynia,sprzęgło,półośki,tylna belka i hamulce (od jednego dawcy) wyszło 3500zł,
wydech seria 350zł
rozrząd(części) 530zł
linka gazu 25zł
tarcze i klocki przód (tarcze brembo,klocki trw) i tył (jakieś niemieckie) 600zł
robota 1750zł ale to wiadomo że zależy od mechanika.
+ jakieś pierdoły po drodze
Po 2 miesiącach padło sprzęgło czyli kolejne 600zł (SACHS + montaż) ale to po prostu pech.

Na forum piszą,że trzeba tylko silnik,komputer i skrzynie,ale i ta od 1.0 pociągnie,ja już wiem że to bzdura,trzeba wszystko wymienić i tyle.
pozdrawiam.
el nińo
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

el nińo zakurzony ale fajnie, że go odgrzebałeś, bo taki wątek dla 86c i 86c2f ładnie bangla a dla 6n nie :grin: Pogadam z resztą modów może go podkleimy jak się rozwinie.

Z mojej strony mogę dodać, swap 1.3 ADX 55 km na 1.6 AEA 75 km:

1. Tzw. plug&play pasuje praktycznie wszystko z osprzętem włącznie, wiązka zostaje ta sama, łapy te same, półosie też, 1.6 może też banglać na "krótkiej" skrzyni z ADX należy pamiętać jednak że osiągane prędkości maksymalne nie będą zbyt wysokie.
Należałoby zmienić ECU na to z 1.6 bo mimo że na tym z 1.3 pójdzie (po przeprogramowaniu immo) to jednak na tym dedykowanym pracuje lepiej (płynniej/kulturalniej).
2. 1.6 ma inny wydech ale ten z 1.3 można zostawić bo pasuje.
3. Spokojnie można założyć tarczę sprzęgła z dociskiem z 1.6 (średnica 200 mm kiedy oryginał ma 190 mm).

Więcej szczegółów + zdjęcia i ceny w moim wątku (link w podpisie).


BTW, już jest podklejony :P
czaja


Dzięki za błyskawiczną reakcję ;)
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
Awatar użytkownika
cinol
Początkujący
Początkujący
Posty: 148
Rejestracja: 01 paź 2010, 20:57
Lokalizacja: Sosnowiec/Cork

Post autor: cinol »

witam
sprawa dosyć pilna mechanicy w IE nie mają pojęcia czy nie będzie problemów :butcher: z tego względu abf już odpuściłem ... :banghead:
Czy silnik 1.6 16v z 6N2 bez problemów podejdzie do 6N .
Do swapa będę miał kpl przód z polo gti z 00 :)
potrzebne wszystkie informacje
dzieki
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

cinol jak masz kpl. przód to co za problem - przerzucasz wszystko i problemu ni ma :grin: A generalnie to nie powinno być bo przecież wymiary komory, umiejscowienie łap itp. w 6n2 nie zmieniło się w stosunku do 6n1 a poza tym przecież GTi w 6n1 było :)
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
m
marcin357
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 13 mar 2011, 21:01

Post autor: marcin357 »

A ja z kolei mam silnik 1.4 nie wiem z jakim oznaczeniem ale ma 60KM, chciałbym go zamienić na 1.4 16v o oznaczeniu AFH, czy dużo z tym pacy? co oprócz silnika musiałbym zmienić? jaki to mniej więcej koszt?
Ostatnio zmieniony 16 kwie 2011, 9:41 przez marcin357, łącznie zmieniany 1 raz.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

kto mi cos powie wiecej na temat swapu z 1.4 na 1.6 co powinno sie wymienic zeby wszystko bylo si , bo ostatnio moj silnik sprawia mi duzo klopotow , szarpie,tyka dziwnie ,niedaje pełnej mocy i mam podejżenie ze cos bylo nietak ze swapem oczywiscie nikogo o nic nieoskarżam itd poprostu moze cos niejest wymienione
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

marcin357
Koszt podobny jak kolega el nińo napisał, bo o tym samym motorku mowa.
marcc_Jr
Silnik, kolektory ssący i wydechowy, kompa, sprzęgło i skrzyni z AEXa może zostać, alternator trzeb chyba zmienić. Co do tykania, jaki masz olej wlany?? Ja raczej zamiast problemów poswapowych podejrzewałbym tutaj układ zapłonowy.
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
M
MarttiniK
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 17 mar 2011, 16:21

Post autor: MarttiniK »

Ja natomiast mam inne pytanie. Jeżeli mam silnik 1.4 8V 60KM to czy mogę zmienić samą głowice od 1.6, no i wiadomo że komputer też by trzeba było wymienić. Bo z tego co się orientuje to blok jest ten sam wiec czy taka operacja jest możliwa?
Awatar użytkownika
cinol
Początkujący
Początkujący
Posty: 148
Rejestracja: 01 paź 2010, 20:57
Lokalizacja: Sosnowiec/Cork

Post autor: cinol »

[quote=""Skfarek""]cinol jak masz kpl. przód to co za problem - przerzucasz wszystko i problemu ni ma :grin: A generalnie to nie powinno być bo przecież wymiary komory, umiejscowienie łap itp. w 6n2 nie zmieniło się w stosunku do 6n1 a poza tym przecież GTi w 6n1 było :)[/quote]

problemu to dla mnie też nie było tylko jak zacząłem szukać jakiegoś speca co to wszystko przełoży to się zaczęły schody .
jak bym miał z 6n to wszyscy tak da się nie ma problemu ,ale jak już z 6n2 to a czy łapy takie same ,wiązki itp itd. Dlatego wstrzymałem się z zakupem i nie mam nawet jak porównać ;)
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

cinol
Na clubpolo.co.uk jest koleś, który z 1.0 zrobił GTI na ARC bodajże (motor z Lupo GTI, to samo co AVY). Ogólnie to turzol taką operację u siebie planował, nie wiem czy mu to wyszło (mowa o 6N).
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
f
fikor
Początkujący
Początkujący
Posty: 124
Rejestracja: 06 lut 2011, 19:44
Lokalizacja: Poczesna/ Częstochowa

Post autor: fikor »

Powiem z góry padł mi silnik 1.0 ALL/AER i mam okazje na AEV. i tu pytanie bez problemu to przejdzie czy byłby problem??
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”