Ściąga przy przyśpieszaniu.. Czemu

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
gontash
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 47
Rejestracja: 26 gru 2008, 9:45

Ściąga przy przyśpieszaniu.. Czemu

Post autor: gontash »

Witam,
Podczas przyśpieszania zaczyna samochód ściągać na lewo. Ogólnie mam wrażenie że samochód zaczyna żyć własnym życiem. Zauważalny jest też obrót kierownicy w prawo o jakieś 8 stopni. Najbardziej odczówalne jest to na 3 i 4. Proszę o pomoc. Gdzie szukać problemu?
l
lemik
Początkujący
Początkujący
Posty: 112
Rejestracja: 21 lut 2010, 17:46
Lokalizacja: Polska

Post autor: lemik »

u mnie występuje podobny problem na zimowych oponach marki Inga, opony bieżnikowane :butcher: jeśli wiesz że masz dobre opony sprawdź powietrze w ogumieniu, jeśli powietrze ok. sprawdź zbieżność
Awatar użytkownika
gontash
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 47
Rejestracja: 26 gru 2008, 9:45

Post autor: gontash »

Opony kupione w tym sezonie zimowym. Niestety nie są to opny z wyższej pólki tylko budżetowe Kelly. Ciśnienie sprawdzam na bieżąco i jest równe w obu kołach. Wydaje mi się że nowe opony nie powinny aż tak ściogać ?? Mylę się??
Awatar użytkownika
przem_polo
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1177
Rejestracja: 04 lis 2009, 21:17
Lokalizacja: SKL

Post autor: przem_polo »

Jesli dodatkowo przy ruszaniu i hamowaniu to wystepuje wraz z dziwnym dzwiekiem ledwo uslyszalnym to moga to byc tulejki na wachaczach,wiec nalezy je wymienic.Dodatkowo moga to byc opony lub nalezy na nowo ustawic zbieznosc.4 rzecz to drazki kierownicze,jesli jest wyczuwalny luz na kierownicy.
2011
MajóVWka(28maj),Vag Nysa(4czerwiec),M.I.V.W(7sierpien),SCP(24wrzesien)
Awatar użytkownika
arczyk17
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 250
Rejestracja: 25 paź 2009, 12:19
Lokalizacja: slask
Kontakt:

Post autor: arczyk17 »

przem_polo ma racje to moga byc tulejki albo drazek bo ja tak mialem w firmowym aucie jak dodawalem gazu to sciagal na prawo a jak puszczalem gaz to sciagal na lewo
viewtopic.php?f=29&t=20117

VI ZLOT ŚLESIN 2011
Awatar użytkownika
gti21
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 340
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: gti21 »

gontash weź klęknij koło przedniego koła i chwyć za nie i spróbuj nim poruszać na boki ( albo najprościej to kopnąć delikatnie w koło ) i wtedy gdy koło rusza ci się w którą stronę to masz tuleje wahacza do wymiany. Ja tak miałem tamtej zimy z przyśpieszanie i hamowaniem, więc zatrzymałem się w trasie bo to wkurzające było pokopałem po kołach trochę :D i jak znalałem w którym kole występują nadmierne przesunięcia do przodu lub do tyłu ( w stroną kierunku jazdy koła a nie na boki) to się położyłem koło auta i patrzyłem na tulejkę w wahaczu i próbowałem ręką ruszać koło. No i faktycznie tuleja się już rozleciała.

Sory że się rozpisałem, pomysł na sprawdzenie prosty , rzekłbym że prymitywny ( z tym kopaniem) ale skuteczny
Awatar użytkownika
gontash
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 47
Rejestracja: 26 gru 2008, 9:45

Post autor: gontash »

Dzięki kolego... jutro przysiąde do niego i posprawdzam. Pozdrawiam i życzę wesołych świąt i szczęśliwego Nowego Roku
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

[quote=""gontash""]Witam,
Podczas przyśpieszania zaczyna samochód ściągać na lewo. Ogólnie mam wrażenie że samochód zaczyna żyć własnym życiem. Zauważalny jest też obrót kierownicy w prawo o jakieś 8 stopni. Najbardziej odczówalne jest to na 3 i 4. Proszę o pomoc. Gdzie szukać problemu?[/quote]
najpewniejszy i najprostrzy sposób sprawdzenia to stacja diagnostyczna .
Awatar użytkownika
webak
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 253
Rejestracja: 24 sie 2010, 11:56
Lokalizacja: NDG

Post autor: webak »

Dokładnie, wezmą dychę może dwie i będziesz miał fachowo sprawdzone ;)
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

Dobrze że trafiłem na ten temat, bo wiem za co się brać :D U mnie od kilku dni wystepuje bardzo nieprzyjemne chrobotanie podczas jazdy z małą prędkością przy skręconych kołach. Podzatkowo myślałem że to może przeguby, ale na zdrowy rozum to przy wyższych prędkościach też chyba by chrobotało. No i w lecie mnie ściągało przy przyspieszaniu i przy hamowaniu w różne strony... Teraz tego aż tak nie odczuwałem, bo mam o wiele węższe opony.
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
j
jozefg
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 77
Rejestracja: 14 sie 2010, 7:18
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: jozefg »

Stawiam na zyżyte silentbloki, przód albo tył.
Usterka trudna do wykrycia - właściwie tylko na szarpaku, kiedyś to trenowałem.
W moim przypadku był to zużyty silentblok na tylnym wahaczu.
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

[quote=""webak""]Dokładnie, wezmą dychę może dwie i będziesz miał fachowo sprawdzone ;)[/quote]
u nas jest za darmo jeśli wcześniej robiłem przegląd
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

jozefg
W sumie w październiku byłem na szarpakach, tzn na przeglądzie, wcześniej jeszcze jdzieś w sierpniu na sprawdzeniu układu kierowniczego, bo chciałem ogarnąć wszystko przed wyjazdem do Pławniowic. Droga będzie wymiana silentbloków??
Ostatnio zmieniony 24 gru 2010, 0:13 przez JuStIcE, łącznie zmieniany 1 raz.
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

ja wymieniłem cały wachacz wzeszłym roku koszt 90 pln z sworzniem a o ile pamiętam to koszt silentbloków to około 60 pln i jeszcze robocizna przy zmianie silentbloków, większy trudniej zmienić
Ostatnio zmieniony 24 gru 2010, 0:30 przez bialy0666, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
przem_polo
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1177
Rejestracja: 04 lis 2009, 21:17
Lokalizacja: SKL

Post autor: przem_polo »

[quote=""jozefg""]Stawiam na zyżyte silentbloki, przód albo tył.Usterka trudna do wykrycia - właściwie tylko na szarpaku, kiedyś to trenowałem.W moim przypadku był to zużyty silentblok na tylnym wahaczu.[/quote]
Od kiedy to jest zawieszenie wachaczowe w polo6n z tylu.Z tego co mi wiadomo jest zastosowana belka i nie ma tam zadnych wachaczy.
2011
MajóVWka(28maj),Vag Nysa(4czerwiec),M.I.V.W(7sierpien),SCP(24wrzesien)
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ kierowniczy”