Problem z odpalaniem na zimno

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

k
kretuuu
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 27 lis 2009, 15:46

Problem z odpalaniem na zimno

Post autor: kretuuu »

Witam,

Mam ogromny problem z moją polóweczką 1.6 benz. otóż od kilku dni nie mogę go rano i po długim postoju odpalić. Akumulator i rozrusznik "kręci" porządnie, bo po kilku długich minutach i zabawy z pompowaniem paliwa pedałem gazu ostatecznie odpala. Po odpaleniu praca jest nierówna ale po kilkunastu sekundach wszystko wraca do normy i jest OK. Podczas jazdy żadnych objawów nie ma.

Z góry dzięki za pomoc
L
Larson
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1021
Rejestracja: 28 cze 2009, 22:28

Post autor: Larson »

sprawdzilbym kable i swiece
mozliwe ze czujnik halla padl
k
kretuuu
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 27 lis 2009, 15:46

Post autor: kretuuu »

A co to jest ten czujnik halla?

Co do świec to mimo wszystko je wymienię, chociaż nie stawiałbym na nie bo po odpaleniu autko spisuje się rewelacyjnie i chodzi równiutko
w
waski_rk
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 02 lip 2009, 18:30

Post autor: waski_rk »

Rozumiem że problem jest tylko na kompletnie zimnym silniku. Nie liczył bym na czujnik Halla ( o ile dobrze kojarzę to czujnik położenia wału korbowego). Gdyby był to czujnik halla miał by problem z odpaleniem za każdym razem, w takim układzie. Sprawdź przewody, i wymień świece jeżeli nie wymieniane. Po za tym moim zdaniem to czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Nie wiem jak w twoim silniku, ale u mnie w 1.4 jest niedaleko poniżej kopuły rozdzielacza, wygląda jak okrągła wtyczka, z żółtą (lub zieloną zależy od rodzaju) plastikową obwódką. Koszt niewielki. W moich okolicach od 12 do 15 zl za czujnik, + max 2 litry cieczy chłodzącej - przy demontażu zejdzie trochę płynu z układu! Po tem może być nadal problem z odpaleniem, ale to przez sterownik, trzeba będzie skasować błąd ze sterownika. Po tem jak ręką odjął. Jak skasować błąd? Ja kasuję urządzeniem diagnostycznym, ponoć są jakieś dzikie patenty na kasowanie błędów. Nie są mi niestety znane.
k
kretuuu
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 27 lis 2009, 15:46

Post autor: kretuuu »

Dziękuję bardzo wszystkim za pomoc.

Wymieniłem przewody i świece. Odpala znacznie łatwiej, chociaż nie "na dotyk", ale po kilku sekundach. Wymienię jeszcze filtr paliwa, ajeśli nie pomoże to jeszcze czujnik temperatury tak jak radziliście.

Chyba, że ktoś ma jeszcze inne pomysły.....
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Pomóc może także wyczyszczenie przepustnicy. Moze tworzyć się w niej osad.
X
XXFurmanXX
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 21 sty 2011, 21:28

Post autor: XXFurmanXX »

Witam

Mam VW Polo Classic 1.4 benz. 1997 rok. Problem polega na tym że jak jest zimny nie mogę go odpalić, dopiero za którymś razem odpala.
Zdarzyło się także że w czasie jazdy też mi zgasł. Wymieniłem świece,przewody i cały nowy aparat zapłonowy oraz moduł a problem dalej istnieje.
Na komputerze nie pokazuje żadnych błędów.

Proszę o pomoc.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

to jak krtecisz nim i nie odpala to za pierwszym czy drugim razem to wykrec swiece i sprawdz czy sa mokre czy nie. Mi to wyglada na problem raczej paliwowy a nie zaplonowy.
Awatar użytkownika
Diego69
Swój
Swój
Posty: 988
Rejestracja: 11 mar 2010, 20:47
Lokalizacja: LLB

Post autor: Diego69 »

XXFurmanXX zastanawiam się czy gdyby było lekko przymałe ciśnienie benzyny to wyskoczył by błędzik. Wymieniałeś czujnik temperatury cieczy chłodzącej ? steruje on automatycznym ssaniem więc gdy jest uszkodzony to nie można go odpalić bo nie załącza ssania. Dawno wymieniałeś filtr paliwa ? Możliwe że masz zasyfiony i daje troszkę przymałe ciśnienie. Pozdro!
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”