Od razu napiszę co było sprawdzane i robione żeby wyeliminować niepotrzebne odpowiedzi.
Wymieniłem Amortyzatory i sprężyny ( 2 komplet) - przód i tył
dla pewności jeszcze poszły na nowe tulejki tylnej belki
nowe sworznie
brak luzów w zawieszeniu
nowe opony ( i na starych i nowych to samo, tak samo na zimówkach)
zbieżność z kątami 3 razy.
1 raz miałem laserami i po 2 krotnych ustawianiu ( przy kierownicy na wprost autko samo skręca w lewo powoli do pewnego moment) i jadac prosto kiera nie była super prosto. Ale tam fachowcy polegli.
2 raz na starych innych przyrządach ( bliska ideałowi) jest lepiej bo jak jadę prosto to mam i kierownicę prosto, ale po za tym nic się nie zmieniło.
Dodam że opon mi nie tnie a km mam już zrobione sporo.
Gdzieś kiedyś przeczytałem że może to być problem z maglownicą
Dodam że pompa nic nie wyje, nic nie cieknie itp.
Mam też takie spostrzeżenie że:
przy skręcie w lewo lżej mi się kierownicą kręci a w prawo ciężej.
Dodam że autko już takie kupiłem tylko nie było to tak odczuwalne bo jeździłem na felgach 17 cala i oponie 245 to przy naszych drogach i koleinach co chwila mnie sciagało to w lewo to prawo.
Zmieniłem koła na 15 calowe i oponki na 195/50/15 i zacząłem to odczuwać.
[quote=""-pawlo111""]Od razu napiszę co było sprawdzane i robione żeby wyeliminować niepotrzebne odpowiedzi.Wymieniłem Amortyzatory i sprężyny ( 2 komplet) - przód i tyłdla pewności jeszcze poszły na nowe tulejki tylnej belkinowe sworzniebrak luzów w zawieszeniunowe opony ( i na starych i nowych to samo, tak samo na zimówkach)zbieżność z kątami 3 razy.1 raz miałem laserami i po 2 krotnych ustawianiu ( przy kierownicy na wprost autko samo skręca w lewo powoli do pewnego moment) i jadac prosto kiera nie była super prosto. Ale tam fachowcy polegli.2 raz na starych innych przyrządach ( bliska ideałowi) jest lepiej bo jak jadę prosto to mam i kierownicę prosto, ale po za tym nic się nie zmieniło.[/quote]
Ja bym jeszcze wzial pd uwage drazki kierownicze,wachacze przod.Wydaje mi sie przy padnietej maglownicy powinno znosic i w lewo i prawo.A tak wogole mogles kontyunuowac w tym temacie viewtopic.php?f=20&t=25988
no właśnie też słyszałem że przy maglu to by było raz lewo raz prawo jak by gubiła zbieżność a tu tylko lewo...
Hmmmm na przeglądzie niby nic nie wykazało że drążki ( może trzeba się im przyjrzeć pod innym kontem np: czy coś nie ukrzywiło bo luzu nie ma nic)
Wahacze niby też miałem sprawdzane i tulejki czy nie wywalone i nie widać nic złego....
Z kołami się bawiłem różnymi i od kumpli pożyczałem po 2 koła i zakładałem i to samo. Nawet ciśnienie w oponach nie ma tu nic do roboty bo nawet jak bym miał w prawym kole mniej dużo powietrza to i tak na lewo spiernicza...
u mnie już mechanicy polegli na moim przypadku... i szukam sam po różnych forach i zbieram info co jeszcze sprawdzać.
zmierzyłem po obu stronach odległości od opony do progu i :roll: po lewej stronie (po tej w którą mi ściąga) mam 1cm bliżej do progu niż po prawej. Oczywiście auto postawione na wprost i kierownica na wprost....
[quote=""-pawlo111""]zmierzyłem po obu stronach odległości od opony do progu i :roll: po lewej stronie (po tej w którą mi ściąga) mam 1cm bliżej do progu niż po prawej. Oczywiście auto postawione na wprost i kierownica na wprost....
na oko nie było nic widać. I co to może być[/quote]Jeszcze postaw auto na równej, poziomej nawierzchni i poziomnicą sprawdź kąty pochylenia każdego z kół - może coś jeszcze wyjdzie...
Możesz mieć też krzywe sanki.
Miałem podobnie w polo 86c po zimowej wizycie na krawęzniku. Mocowanie wahacza poszło o dwa cemtymetry do tyłu.
Rozwalony magiel lub drążki kierownicze powinny pukać podczas skręcania i przy szybkich ruchach kierowicą.
Machanik samochodowy - hobbistycznie
Zawieszenia MTS Technik i inne - zamówienia i montaż
u mnie takie zjawisko występuje przy szerokich laczkach 195 jeśli nie założę tak jak było dotychczas czyli podmienię tylne koło z prawej strony no to ściąga na prawo niemiłosiernie, delikatnie ale ściąga, możliwe że to jest problemem.
[quote=""rat4""]u mnie takie zjawisko występuje przy szerokich laczkach 195 jeśli nie założę tak jak było dotychczas czyli podmienię tylne koło z prawej strony no to ściąga na prawo niemiłosiernie, delikatnie ale ściąga, możliwe że to jest problemem.[/quote]
Wedlug mnie nie.Jak ustawilem zbieznosc na takich szerokich to trzymal sie przyklejony do asfaltu i nic nie sciagalo.
[quote=""Tomo3""]Możesz mieć też krzywe sanki.[/quote]
To nie tlumaczy roznej wysokosci z lewej i prawej.Zreszta na zbieznosci wyszlo by cos.
[quote=""bleah""]Może trafiona podłużnica[/quote]
Mozliwe.
Ja bym szukal przy mocowaniu amortyzatorow.Nie powinno byc takiej roznicy(wogole jej nie powinno byc) na wysokosci.
Witam. Ja mam rowniez problem ze ściąganiem gdy jade i dodam gazu wtedy auto sciaga mi lekko na lewo i spowrotem wraca na prawo. Jak jade ok 120km/h dzieje sie to samo ale zawsze na lewo bardziej. gdy jade wolniej to nie.Co to moze byc??