[6n2] Polo po sprowadzeniu

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

z
zyga9
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 71
Rejestracja: 06 maja 2009, 8:35

[6n2] Polo po sprowadzeniu

Post autor: zyga9 »

Co należny wymienić po sprowadzeniu auta z zagranicy . Mam autko Vw Polo 2001 r pojemność 1,4 tDI z przebiegiem 166 tys km .Co muszę przede wszystkim wymienić ?
P
Pea5
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 42
Rejestracja: 25 kwie 2009, 14:47
Lokalizacja: Szczyrk!

Post autor: Pea5 »

Rozrząd! Prawdopodobnie był pierwszy raz wymieniony ok 85tys więc musisz to zrobić na szybciocha. Polecam również wymienić wszystkie żarówki ( mi w takim autku gasły pokolei) po zatym filtry i olej (pamiętaj o oleju dla swojego dieselka jest opisane na forum jaki jest najlepszy). Ja zrobiłem jeszcze zbieżność. i to chyba tyle. Napisałem Ci to co ja zrobiłem w swoim autku od razu po zakupie :)
u
under
Początkujący
Początkujący
Posty: 145
Rejestracja: 04 kwie 2009, 14:44
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: under »

Witam
- cały rozrząd
- wszystkie oleje i filtry
- polecam również sprawdzić osprzęt elektryczny
- wymienić świece
- sprawdź też wszystkie płyny (hamulcowy, chłodniczy)
Obrazek
underside2nd -> under
Polo 6N2 1,4MPI 8V 2000r 15\'\'-195/45/15 & Golf MK4 1,4 16V 1998r 17\'\'-215/45/17
[color=
z
zyga9
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 71
Rejestracja: 06 maja 2009, 8:35

Post autor: zyga9 »

Panowie a jak sprawdzic mam elektronike ? Chciałbym zapytać o olej do diesla moze być półsyntetyk marki T-Mobile ? Chciałbym dowiedziec sie jakie mam filtry w swoim polo ponieważ nie mam książki serwisowej niestety . Oraz chciałbym dowiedziec sie ile mniej więcej wyniesie mnie taka wymiana ?
u
under
Początkujący
Początkujący
Posty: 145
Rejestracja: 04 kwie 2009, 14:44
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: under »

Elektronikę możesz spokojnie przetestować VAG-iem.
Obrazek
underside2nd -> under
Polo 6N2 1,4MPI 8V 2000r 15\'\'-195/45/15 & Golf MK4 1,4 16V 1998r 17\'\'-215/45/17
[color=
z
zyga9
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 71
Rejestracja: 06 maja 2009, 8:35

Post autor: zyga9 »

a inne moje pytania ? proszę o odpowiedz fachowców.
Awatar użytkownika
bazi
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 603
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:05

Post autor: bazi »

[quote=""zyga9""]Chciałbym zapytać o olej do diesla moze być półsyntetyk marki T-Mobile ? [/quote]
olej z norma VW 505 01. Patrz na opakowaniu. Poza tym rozrzad.
Filtr powietrza i kabinowy wystarczy kontrola - moze bedzie jeszcze ok. Rzuć okiem na grubosc klockow hamulcowych.
I tyle. Nie ma co sie w koszta pchac. To ma jezdzic , a nie na zapas pół samochodu wymieniać.

Cennik gratów:
http://sklep.intercars.com.pl/ >>> ekatalog
http://katalog.fota.pl
z
zyga9
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 71
Rejestracja: 06 maja 2009, 8:35

Post autor: zyga9 »

Byłem w sklepie i takiego oleju VW 502 nie ma ? Są tylko T-Mobile lub Castrol bądź Lotos .I są do wyboru syntetyk ,półsyntetyk i nie wiem jaki wybrać do diesla bo zawsze miałem benzynę . A z filtrami w vw to w ogóle nie wiem gdzie sa ulokowane ?
Awatar użytkownika
bazi
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 603
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:05

Post autor: bazi »

[quote=""zyga9""]Byłem w sklepie i takiego oleju VW 502 nie ma ?[/quote]
czytaj dokladnie co ja napisałem. Olej z normą/ spelniający norme [size=99px]VW 505 01[/size]. To jest napisane malymi literkami na tyle opakowania
np.:
http://www.castrol.com/castrol/productd ... Id=7028274
http://www.mobil.com/Poland-Polish/Lube ... _5W-30.asp
[quote=""zyga9""]Są tylko T-Mobile[/quote]
To jest operator telefonii , a nie producent oleju
[quote=""zyga9""]I są do wyboru syntetyk ,półsyntetyk i nie wiem jaki wybrać do diesla bo zawsze miałem benzynę [/quote]
syntetyk - inne nie spelniaja powyzszej normy
[quote=""zyga9""]A z filtrami w vw to w ogóle nie wiem gdzie sa ulokowane ?[/quote]
Jeszcze paliwa mozesz zmienic. Kabinowy jak otworzysz maske to na podszybiu od strony pasazera pod plastikiem, powietrza pewnie pod plastikiem z napisem 1.4 tdi
Obrazek
z
zyga9
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 71
Rejestracja: 06 maja 2009, 8:35

Post autor: zyga9 »

a pozostałe filtry które musze wymienić gdzie się znajdują mógłbyś przedstawić je na fotce ? ponieważ idealnie mi to zobrazuje :) ,a właśnie mógłby ktoś podrzucić mi namiar jaki rozrząd dokładnie kupić do tego modelu polo ? i na co zwracać uwagę przy wymianie tych filtrów i olejów ?
Awatar użytkownika
bazi
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 603
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:05

Post autor: bazi »

[quote=""zyga9""]a pozostałe filtry które musze wymienić gdzie się znajdują mógłbyś przedstawić je na fotce ?[/quote]
jakie pozostałe ? jeszcze dochodzi tylko filtr oleju , tego na fotce ci dokladnie nie zaznacze. Przy wymianie oleju mechanik znajdzie.
[quote=""zyga9""]i na co zwracać uwagę przy wymianie tych filtrów[/quote]
Na to czy pasują do twojego modelu :grin:
a tak na powaznie - masz kase to pakuj MANN , budzet skromniejszy to Filtron. Chociaz na filtrze oleju to bym nie oszczedzał.
[quote=""zyga9""]i na co zwracać uwagę przy wymianie olejów[/quote]
do pompowtryskiwaczy ci podalem jaki ma byc olej zeby szkód nie narobić
z
zyga9
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 71
Rejestracja: 06 maja 2009, 8:35

Post autor: zyga9 »

Podsumujmy
Ja będę musiał wymienić :
- pasek rozrządu (prosiłbym o podanie jaki dokładnie)
- pasek klinowy (prosiłbym o podanie jaki dokładnie)
- olej silnikowy (kupie Mobil SYNTETYK z normą VW 505 01)
- filtr paliwa (prosiłbym o podanie jaki dokładnie)
- filtr powietrza (prosiłbym o podanie jaki dokładnie)
- filtr kabinowy (prosiłbym o podanie jaki dokładnie)
- filtr olejowy (prosiłbym o podanie jaki dokładnie)
ponadto muszę sprawdzić płyn hamulcowy i chłodniczy oraz klocki
Ps: podajcie odpowiedzi do moich nawiasów
Awatar użytkownika
turzol
Mały Spamer
Mały Spamer
Posty: 3323
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:01
Lokalizacja: Tychy

Post autor: turzol »

[quote=""zyga9""]Podsumujmy
Ja będę musiał wymienić :
- pasek rozrządu (Contitech CT1028 188zł IC)
- pasek klinowy (pojazd z klimą Contitech 6DPK1188 105zł IC, pojazd bez klimy Contitech 6PK1120 54zł)
- olej silnikowy (kupie Mobil SYNTETYK z normą VW 505 01)
- filtr paliwa (KNECHT KL410 105zł IC/sklepmoto.pl lub Filtron PP 839/7 77zł)
- filtr powietrza (KNECHT LX918 62zł IC/sklepmoto.pl lub Filtron AR 265/1 44zł)
- filtr kabinowy (KNECHT LA31 29zł IC/sklepmoto.pl lub Filtron K 1006A)
- filtr olejowy (KNECHT OX 188D ECO 25zł IC/sklepmoto.pl lub Filtron OE 650/1 20zł)
ponadto muszę sprawdzić płyn hamulcowy i chłodniczy oraz klocki
Ps: podajcie odpowiedzi do moich nawiasów[/quote]

W nawiasach modele paskow i filtrow dla twojego silnika AMF 1.4 TDI 75km
IC= Intercars
z
zyga9
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 71
Rejestracja: 06 maja 2009, 8:35

Post autor: zyga9 »

krótko mówią muszę szykować 400 bomby na naprawę :oki: a jeśli klocki byłby do wymiany to jeszcze więcej a co oznacza AMF w moim silniku ?
Awatar użytkownika
bazi
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 603
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:05

Post autor: bazi »

[quote=""zyga9""]a co oznacza AMF w moim silniku ?[/quote]
kod (oznaczenie) silnika
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”