Problem z licznikiem

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

m
michus000
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 25 sty 2010, 11:13

Problem z licznikiem

Post autor: michus000 »

Witam Mam problem z licznikiem wróciłem samochodem do domu (wszystko było w porządku)na drugi dzień odpalam samochód i na liczniku ciemno:( nie działa podświetlenie, prędkościomierz, obrotomierz, wskaźnik paliwa, kontrolka oleju, kontrolka ładowania, kontrolka ręcznego. zauważyłem że podczas włączenia migaczy czasami razem z kontrolką od migaczy mruga kontrolka ładowania, niekiedy kontrolka abs, niekiedy kontrolka od zapięcia pasów (która nigdy nie świeciła) a niekiedy z migaczami wszystkie kontrolki migają. Zdarza się że normalnie migacz mruga tak jak powinie bez innych kontrolek!! może miał ktoś taki problem albo wie co może być tego przyczyną?? sprawdziłem już wszystkie bezpieczniki, ruszałem kostką co wchodzi do licznika i nie zlokalizowałem usterki proszę o pomoc
p
pawelo88

Post autor: pawelo88 »

na moje oko problem może leżeć po stronie słabej masy. Posprawdzaj przewody "-".
M
Maverick
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 22 sty 2011, 0:33
Lokalizacja: Radom

Post autor: Maverick »

Witam mam podobny problem tylko ze u mnie działa wszystko prócz wskaźnika temperatury płynu chłodniczego i wskaźnik paliwa tak jak by wypadał po za skale jak go ręcznie ustawie na przy wyłączonej stacyjce na zero to przez jakiś czas mam spokój ale wystarczy ze przejadę po jakiś wertepach nawet dołek jakiś wystarczy to znowu to samo jak wyłączę stacyjkę to wypada ze skali a jak włączę to pokazuje mi blednie stan paliwa nigdy nie wiem ile mam tak naprawdę paliwa w baku proszę o pomoc z góry dziękuje.
M
Miller
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 20 sty 2011, 19:35

Post autor: Miller »

Witam wszystkich, podepne sie do tematu odnosnie wskaznika temperatury,

swiezo zakupione polo i brak jakichkolwiek informacji gdyz w rodzinie dominuja auta Made In Japan.

Teraz przez przypadek, troche na szybko -> Polo 98' 1.6 75KM, nowy licznik po FL, male zderzaki, el.szyby x2, el. i podgrzewane lusterka (chyba bo zmarzniety snieg nie za bardzo chce splynac do konca), przeciwmglowe, klimatyzacja, el. panoramiczny dach, podgrzewane dysze spryskiwaczy (jeden spalony/stopiony), nie wiem jakie oznaczenia silnika i skrzyni.

..powracajac do tematu, gdy silnik calkowicie zimny wskazowka stoi na okolo 80/90stC a w jezdzie miejskiej wychodzi poza skale i jest gdzies na rowni z niebieska kontrolka swiatel drogowych, dziewczyna od ktorej byl kupiony twierdzi ze zawsze tak bylo, wskazowka pewnie jest na jakims silniczku krokowym lub inaczej,
wiec pytanie: co z tym zrobic lub co jest przyczyna takiego polozenia, moze czujnik wadliwy badz o innej rezystancji lub w samym liczniku/wskazowce cos sie przestawilo... da sie z tym cos zrobic ??
T
Toto
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2078
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:41
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: Toto »

[quote=""Miller""]Witam wszystkich, podepne sie do tematu odnosnie wskaznika temperatury,

swiezo zakupione polo i brak jakichkolwiek informacji gdyz w rodzinie dominuja auta Made In Japan.

Teraz przez przypadek, troche na szybko -> Polo 98' 1.6 75KM, nowy licznik po FL, male zderzaki, el.szyby x2, el. i podgrzewane lusterka (chyba bo zmarzniety snieg nie za bardzo chce splynac do konca), przeciwmglowe, klimatyzacja, el. panoramiczny dach, podgrzewane dysze spryskiwaczy (jeden spalony/stopiony), nie wiem jakie oznaczenia silnika i skrzyni.

..powracajac do tematu, gdy silnik calkowicie zimny wskazowka stoi na okolo 80/90stC a w jezdzie miejskiej wychodzi poza skale i jest gdzies na rowni z niebieska kontrolka swiatel drogowych, dziewczyna od ktorej byl kupiony twierdzi ze zawsze tak bylo, wskazowka pewnie jest na jakims silniczku krokowym lub inaczej,
wiec pytanie: co z tym zrobic lub co jest przyczyna takiego polozenia, moze czujnik wadliwy badz o innej rezystancji lub w samym liczniku/wskazowce cos sie przestawilo... da sie z tym cos zrobic ??[/quote]
jak dla mnie to po prostu źle założona wskazówka, rozbierz licznik, podważ wskazówkę żeby wyszła i osadź ją na nowo tak żeby wskazywała 0...możesz zaobserwować czy wskazówka podnosi się o tyle, że jakby zaczynała od 0 to by stanęła na tych 80/90 stopniach :)
Prawdziwego mężczyznę poznasz po tym jak dba o swoje auto.

Obrazek

[url=http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... =56&t=6865]Toto -
M
Miller
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 20 sty 2011, 19:35

Post autor: Miller »

Aha... wyjac caly licznik, rozpiac go z kabli, dostac sie do samej wskazowki, delikatnie ja zdjac pozniej ulozyc ja w pozycji minimum na podzialce, poskaldac z powrotem i juz ??
nic sie nie pomiesza ? zegarek ustawic na nowo i pewnie sie skasuja kilometry przebiegu dziennego i cieszyc sie... ze wszystko poszlo ok
T
Toto
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2078
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:41
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: Toto »

takie jest moje założenie :grin:
Prawdziwego mężczyznę poznasz po tym jak dba o swoje auto.

Obrazek

[url=http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... =56&t=6865]Toto -
M
Miller
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 20 sty 2011, 19:35

Post autor: Miller »

Witam, mialem dostac sie do wskazowki w liczniku bo wskazywala ponad norme o jakies 100%.
Od wczoraj cos sie zmienilo, jakis element (nie wiem jaki) sie przerazil chyba i przewidzial moja chec interwencji i.... wskaznik juz nie wedruje poza skale tylko startuje od zera (wczesnij startowal od okolo 90stC na zimnym silniku) i zatrzymuje sie na max niewiele ponad 70st C.
Ogrzewanie takie jakie bylo czyli liche, zajrzalem do tematu o termostacie i jutro kupie termostat + krociec, dziwne rzeczy nie ma co... :(

EDIT 16.02: jak wskazowka sama powrocila na swoje obszary dzialania, tak dzisiaj znow wywalilo ja poza skale :niewiem:
przestawienie wskazowki raczej nie pomoze...
ma ktos moze jakies pomocne wskazowki co z czym jak i dlaczego tak sie dzieje ? jak zaradzic jak leczyc i wyleczyc ?
ps.: termostat+krociec wymieniony jakis czas temu
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”