wystajace kolo

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

no właśnie...kolega bodos88 doprecyzuje czy chodzi o to, że wystaje przy kołach "na wprost", czy jedno koło bardziej skręca od drugiego. To co wcześniej pisałem dotyczy wyłącznie kół ustawionych na wprost
Awatar użytkownika
sebatec
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 353
Rejestracja: 03 cze 2009, 17:44
Lokalizacja: Leszno

Post autor: sebatec »

bodos88 a stoi pionowo to koło co bardziej wystaje czy jest lekko pochylone górą do środka?
Das Auto.
r
relay
Newbie
Newbie
Posty: 19
Rejestracja: 03 lip 2010, 23:11

Post autor: relay »

[quote=""lukas2305""][quote=""kolunio21""]Ja bym przebadał jak wygląda sprawa maglownicy[/quote]
luudzie...od kiedy to maglownica ma wpływ na wystawanie całego koła...jeśli ktoś ją źle poskładał to zbieżności się nie będzie dało ustawić bo może gwintu na końcówce drążka braknąć. Dlaczego koło wystaje bardziej z jednej strony? Pewnie dłuższy wahacz masz założony...ciekawe tylko z czego. Powinny być z obu stron jednakowej długości. A jak tam sprawa z półośką wygląda? Nie jest jakaś "modzona"? Znaczy dłuższa niż powinna być? Tarcze hamulcowe z obu stron identyczne? Piasty takie same? Łożyska dobrze zamontowane? Przyjrzyj się stabilizatorowi...czy jest symetrycznie umocowany. Może zahaczyłeś o jakieś coś na drodze i się mocowanie wahacza przesunęło? Byłeś pod autem? Są jakieś ślady? Wrzuć jakieś foto jak to wygląda od przodu z jednej i drugiej strony. Podwozia może też (jak masz taką możliwość).
Sory, ale zestresowany jestem trochę :agresyw: , dlatego tyle pytań :oki: ...

Tak apropo tego wystawania...Za wystawanie odpowiada tylko i wyłącznie mocowania z dwóch stron (jeśli reszta jest poprawnie zmontowana): z jednej jest mocowanie amortyzatora, a z drugiej wahacz...i nie wiem jak bardzo by się trzeba namęczyć żeby wyciągnąć koło bardziej niż pozwalają na to te dwa elementy przy użyciu drążków kierowniczych.[/quote]

apropos maglownicy jak braknie gwintu to zawsze mozna skrecic kola ustawic zbieznosc tak jak powinna byc a kierownice na wieloklinie przestawic notabene efektem tego moze byc niezgodnosc w obrotach kierownicy.
drazki kierownicze chociazby nie wiem jak dlugie byly to calego kola na zewnatrz Ci nie wysuna.
poloska? a niby w jaki sposob by miala kolo przestawic? polos jest elementem napedu nie zawieszenia, zawias trzyma sie na wahaczu zwrotnicy i amorze czy mcperosnie jak kto woli.
niech kolega sprecyzuje jak mu te kolo wystaje, nie wiem jak w tym polo ale jesli chodzi o to ze jak stanie przed autem to te jedno kolo jest jakby po skosie to nalezy zrobic kat pochylenia kola i juz bedzie stalo prosto.
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

[quote=""relay""]poloska? a niby w jaki sposob by miala kolo przestawic?[/quote]
w sumie to masz racje...za chiny by się nie dało półośką koła przestawić, ale "tonący brzytwy się chwyta" :piwo: kto wie co za magik mógł przy aucie kombinować...
co nie zmienia faktu, że bez zdjęć nic nie poradzimy, bo nie wiadomo jak to w rzeczywistości wygląda. Autor się coś nie odzywa...
Awatar użytkownika
fejder
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 40
Rejestracja: 19 gru 2010, 16:43
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: fejder »

[quote=""sebatec""]bodos88 a stoi pionowo to koło co bardziej wystaje czy jest lekko pochylone górą do środka?[/quote]

Witam, pozwolę sobie odkopać temat by nie zakładać nowego. Zauważyłem u siebie bardziej wystające prawe koło niż lewe. Różnica max 1cm. Lewe koło bardziej chowa się górą. Można popełnić gdzieś błąd przy montażu zawieszenia (kolumny), by uzyskać taki właśnie efekt?

pozdrawiam
d
dany G40
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 478
Rejestracja: 04 gru 2009, 14:33
Lokalizacja: słupsk

Post autor: dany G40 »

raczej nie ma takiej możliwości nawet przy zozsypanym łożysku mcphersona by koło wychyliło się o 10mm od pionu,główną przyczyna tego jest uszkodzenie .wygięcie podłóżnicy w miejscu mocowania wahacza, będzie widać po stabilizatorze w którą stronę to nastąpiło oraz po zjedzonych oponach, niestety nasze polo niema regulacji kąta pochylenia koła .[trzeba pociągnąć ]
przeważnie to samochody powypadkowe tak mają, moje miało 15mm takiego odchylenia po uderzeniu bokiem w krawężnik wewnętrzną stroną koła,nie ciągnęło w żadną stronę jadło oponę od wewnątrz,
Awatar użytkownika
dogu18
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 455
Rejestracja: 07 gru 2010, 20:26
Lokalizacja: Czerwionka-Leszczyny

Post autor: dogu18 »

odkopie troche

skręciłem moje polo na gwincie do końca(helpery zastały) i mam taki problem z lewej strony odstęp miedzy oponą a nadkolem wynosi 30mm a z prawej 37mm mowa o kółkach na wprost. kąty mam ustawione na negatyw 1stopień


czy te 7mm mogę wyrównać poprawiając zbieżność?? czy szukać co dostało w dupę i to wymieniać??

pozdro
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

dogu18, nie ten dział ;) viewforum.php?f=180
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ kierowniczy”