[6R] Ceny I przeglądu gwarancyjnego

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

v
vwroom
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 17 cze 2010, 14:15

[6R] Ceny I przeglądu gwarancyjnego

Post autor: vwroom »

Witajcie,

Proponuje żeby w tym miejscu wpisywać ile płaciliście za I przegląd i co zostało robione/wymienione itd.
Ja mam przegląd w ciągu miesiąca i zastanawiam się jakie to będą koszty.
vwroom
Awatar użytkownika
kar01
Początkujący
Początkujący
Posty: 144
Rejestracja: 05 paź 2009, 17:53

Post autor: kar01 »

Przegląd miałem w listopadzie, ceny jeszcze z 22% VAT ale to niewielka różnica, tak oto:

filtr 50,88
korek miski 10,00
płyn chłodniczy 9,75
olej Castrol 5w30 240,00
berner zmywacz 14,94
robocizna 286,00

co razem daje 611,57.
Obrazek
Awatar użytkownika
majcher836
Początkujący
Początkujący
Posty: 164
Rejestracja: 26 paź 2010, 19:24
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: majcher836 »

Korek miski ?? A czemu to wymienili No i cena oleju kosmiczna Ja na swój przegląd bede jechać ze swoim olejem
Awatar użytkownika
kuci5
Początkujący
Początkujący
Posty: 130
Rejestracja: 26 gru 2010, 12:51
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kuci5 »

[quote=""majcher836""]Korek miski ?? A czemu to wymienili No i cena oleju kosmiczna Ja na swój przegląd bede jechać ze swoim olejem[/quote]

W serwisach uznają to jako jednorazowa rzecz. Wiadomo gwint, uszczelka, więc wolą odrazu dać nowy i mają z głowy.
Cena oleju przeraża, w sklepach ceny oscylują pomiędzy 140-170 zł za 5l.
Tak apropo, ile wchodzi oleju do Polówki? 4 czy 5 litrów?
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

Starszy w zeszłym tyg. był na pierwszym przeglądzie swoim golfem VI. Przegląd po 15tys obejmował wymianę oleju z filtrem i diagnostykę komputerową. W sumie było 299zł(olej miał własny) a w kosztorysie: wymiana oleju, filtr oleju, diagnostyka i tyle.
Nie wiem już jak to jest bo z tego co widzę każdy wypisuje tu inne kwoty i usługi, chyba ASO sobie ustalają to zależnie od widzimisie :niewiem: (myslę że fakt że to nie polo a golf nie ma znaczenia w tym przypadku).
Awatar użytkownika
majcher836
Początkujący
Początkujący
Posty: 164
Rejestracja: 26 paź 2010, 19:24
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: majcher836 »

Tak apropo, ile wchodzi oleju do Polówki? 4 czy 5 litrów?

Do mojego diesla wchodzi 4,3 litra A 5 litrów oleju na Allegro z przesyłką kosztuje niecałe 150 zł
Awatar użytkownika
brayanpolo
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 87
Rejestracja: 22 lip 2009, 20:01
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: brayanpolo »

Ja byłem na przeglądzie 09-09-2010
filtr oleju 28.10 zł
filtr kabinowy 55 zł
pierścien uszczelniający 2 zł
olej silnikowy 238 zł
olej hydrauliczny 4,10 ?
płyn chłodzący 11 zł
przegląd okresowy 196,72 zł
wymiana filtra kabinowego 23 zł
razem 601,20 zł
Awatar użytkownika
woolfik
Początkujący
Początkujący
Posty: 152
Rejestracja: 18 sie 2009, 20:08
Lokalizacja: PZ

Post autor: woolfik »

W Poznaniu: 499 zł brutto (z 23% VAT) za 3,2l oleju 504.00 5W30 Castrol, filtr oleju, nakrętkę, filtr kabinowy i robociznę. Nie mam przed sobą faktury, ale olej chyba kosztował 220, a filtr kabinowy z wymianą koło... 80 zł. Aha, do tego jeszcze piecząteczka gwarancji dożywotniej mobilności gratis :P
Obrazek
t
the_cure
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 67
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:46

Post autor: the_cure »

nakrętki nawet w polo 9n3 są 1 razowe bo mają silikonową uszczelkę :acute:
Awatar użytkownika
kar01
Początkujący
Początkujący
Posty: 144
Rejestracja: 05 paź 2009, 17:53

Post autor: kar01 »

Zazwyczaj wszystkie uszczelki w aucie (wiadomo, poza tymi od drzwi itd) są jednorazowe, tak na 'wszelki wypadek' :P
Obrazek
t
the_cure
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 67
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:46

Post autor: the_cure »

taaaaaaaaaaaaaaaaaak ????? :grin: ,ale w wielu autach korek jest z mosiężną podkładką której nie trzeba przy każdej wymianie oleju wymieniać na nową
Awatar użytkownika
LameBoy
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 86
Rejestracja: 19 kwie 2010, 12:38
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: LameBoy »

U mnie dzisiaj przy przeglądzie na 15000km sprawy wyglądają tak:

materiały pomocnicze - 56,54
filtr oleju - 50,41
śruba - 6,15
Przegląd okresowy z gw mobilności - 154
GFS/Gefuhrte funktion(opisane przez serwisanta jako podpięcie pod komp) - 88

razem 355,10
+ własny olej - 4 L castrola edge - 162 pln, którego wlali 3,6 litra

Dostałem też kartkę odnośnie opisu przeglądu gdzie mam taką checklistę -
akumulator - sprawdzenie za pomocą testera akumulatorów
ciśnienie opon/bieżnik - robocze + zapasowe
Olej silnikowy z wymianą filtra
Układ hamulcowy - sprawdzenie pod kątem nieszczelności i uszkodzeń
hamulce - sprawdzenie,
poziom płynu sprawdzenie

Auto odebrałem umyte i odkurzone, fakt że był w serwisie od 10 do 15 dzisiaj, ale też jest to kwestia tego, że sprawdzali 2 dodatkowe rzeczy, przejechali się żeby sprawdzić jak się co zachowuje, ale o tym poniżej:

dodatkowo zgłaszałem zastrzeżenia co do skrzyni biegów, przy redukcji gdy hamuję, jeśli zredukuje do 2jki, a ja przestanę hamować i wcisnę gaz czuję delikatne szarpnięcie - zrobili reload softu do skrzyni i na razie jest ok.

druga rzecz to fakt tego odgłosu rezonansu z prawej strony z przodu z którym walczył na forum Aoox - dowiedziałem się co następuje - jest to przewód paliwowy, który idzie z baku do silnika, i nie rezonuje on o blachę podwozia, a w miejscu gdzie jest zwężenie gdzie wchodzi on i zaraz dochodzi do silnika. Generalnie receptą na to wg serwisu jest nowy przewód paliwowy, dłuższy o 30mm i inaczej wyprofilowany, żeby nie wpadał w drgania na wolnych obrotach. Ściągają go z DE więc czekam tydzień na wymianę.

nie wiem czemu nie wymienili mi filtra kabinowego... ale dopytam za tydzień ocb.

Dowiedziałem się także o drobnej rzeczy odnośnie silnika TSI, gdzieś wyczytałem(chyba na aWc), że silnik ten rzekomo posiada system który doprowadza smarowanie do osi turbiny po wyłączeniu silnika przez ileśtam sekund. Serwisant zapewnił mnie, że jest to absolutna nieprawda, także każdy kto ma silnik TSI powinien jak mówią przykazania odczekać jakiś czas, dać turbinie zwolnić przed wyłączeniem silnika.
"3,5 czy 3,8 sek do 100km/h i tak i tak się zesrasz z wrażenia, więc po co przepłacać jak to szybsze auto jest zazwyczaj dwa razy droższe..." ;)
n
nawrot12
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 63
Rejestracja: 28 lip 2010, 12:57
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nawrot12 »

[quote=""woolfik""]W Poznaniu: 499 zł brutto (z 23% VAT) za 3,2l oleju 504.00 5W30 Castrol, filtr oleju, nakrętkę, filtr kabinowy i robociznę. Nie mam przed sobą faktury, ale olej chyba kosztował 220, a filtr kabinowy z wymianą koło... 80 zł. Aha, do tego jeszcze piecząteczka gwarancji dożywotniej mobilności gratis :P[/quote]

W którym serwisie robiłeś przegląd??
Obrazek
Sprzedam]
Nowe chlapacze i dywaniki materiałowe do Polo 6R
Awatar użytkownika
woolfik
Początkujący
Początkujący
Posty: 152
Rejestracja: 18 sie 2009, 20:08
Lokalizacja: PZ

Post autor: woolfik »

[quote=""LameBoy""]receptą na to wg serwisu jest nowy przewód paliwowy, dłuższy o 30mm i inaczej wyprofilowany[/quote]
A robią z tej okazji obowiązkową akcję serwisową, czy tylko wtedy, jak u kogoś jest słyszalne?

[quote=""LameBoy""]nie wiem czemu nie wymienili mi filtra kabinowego...[/quote]
Nie jest to czynność obowiązkowa przy 1. przeglądzie.

[quote=""nawrot12""]W którym serwisie robiłeś przegląd??[/quote]
Auto Premium. W sumie nie z nadzwyczajnej jakości usług, ale z przyzwyczajenia, bliskości centrum i godzin otwarcia (6-22). Ceny chyba też trochę niższe niż w innych ASO. A skoro jesteś z Kalisza, to mogę coś powiedzieć nt. Ignaszaka w Kaliszu - bo miałem do czynienia parę lat temu - plus za bardziej kreatywne podejście do problemów niż na zasadzie wymienić pół auta, ale... na moich oczach pracownik jechał A3 klienta szybko po szutrowej drodze za salonami i rozwalił miskę olejową o niewidoczny betonowy słupek. Więc to w moich oczach znacznie obniżyło rangę tego serwisu :P
Obrazek
Awatar użytkownika
sPoOn
Początkujący
Początkujący
Posty: 173
Rejestracja: 05 kwie 2010, 15:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: sPoOn »

Co do rezonansu to też z tym walczyłem. Byłem z tym w ASO i szukali, szukali, szukali... W końcu też doszli do tego, że to przewód paliwowy przy niskich obrotach wpada w rezonans i uderza w karoserię. Podobno było zalecenie ze strony producenta, żeby w takich przypadkach wymienić filtr paliwowy na taki nieco lepszy, z zaworem, który przepuszcza paliwo z nieco większym ciśnieniem. Ten nasz ma jakieś ~5 bara, a ten co mi wstawili bodajże 6.5 bara. W każdym razie, rezonans względnie ustał. Tzn pojawia się jeszcze bardzo sporadycznie, np na zimnym silniku, kiedy powyłączane są wszelkie prądożerne rzeczy typu nawiew, światła ustawione na postojowe itd. Mimo wszystko jest dużo cichsze i mniej słyszalne. Podczas jazdy praktycznie już nie występuje, z czego jestem zadowolony. Myślę, że wymiana filtra na wydajniejszy plus ewentualna zabawa z samym przewodem czyli to co stwierdzili u Ciebie, czyli wymiana na jakiś inny, bądź po prostu lepsze jego zamocowanie (więcej elementów mocującuch, tak by nie było zbyt długich przerw gdzie przewód mógłby wygiąć się na tyle, by dotykać blachy od spodu) lub jakieś odizolowanie przewodu od blachy jakąś pianką... takie zabiegi mogłyby w pełni ten efekt wyeliminować. Ja mimo wszystko przy następnej wizycie w ASO pociągnę temat jeszcze trochę.
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”