[6n2] Polo po sprowadzeniu

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

z
zyga9
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 71
Rejestracja: 06 maja 2009, 8:35

Post autor: zyga9 »

a płyn chłodniczy dolać czy wymienić ? a płyn hydrauliczny jaki wlać ?
Awatar użytkownika
bazi
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 603
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:05

Post autor: bazi »

[quote=""zyga9""]a płyn hydrauliczny jaki wlać ?[/quote]
jesli chodzi o plyn do ukladu wspomagania to VW G 002 000 dostepny w ASO VW,Skoda,Seat
[quote=""zyga9""]a płyn chłodniczy dolać czy wymienić ? [/quote]
http://allegro.pl/item625790493_plyn_g1 ... orzow.html
teraz mozesz dolac , ale przed zimą wypadałoby zmienic. W koncu to uzywane auto i nie wiadomo co tam wlane i jaki ma punkt zamarzania.
z
zyga9
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 71
Rejestracja: 06 maja 2009, 8:35

Post autor: zyga9 »

a teraz można dolać bez obaw ?a jeśli ten co go mam wlanego jest nie do użycia już ? Panowie a samemu można wymienić taki płyn ?
z
zyga9
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 71
Rejestracja: 06 maja 2009, 8:35

Post autor: zyga9 »

Panowie rozmawiałem z facetem który posiada vw transportera w dieslu i powiedział mi że wymiana rozrządu polega na wymienieniu paska ,pompy,kół i napinacza a ja się załamałem jak to usłyszałem bo koszt może być ogromny kiedy wymienię te rzeczy .Powiedźcie czy to jest słuszne ?
Awatar użytkownika
bazi
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 603
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:05

Post autor: bazi »

[quote=""zyga9""]a teraz można dolać bez obaw ?[/quote]
co dolać ? plyn chlodniczy ? czy od wspomagania ? chlodniczy mozesz sobie teraz dolac nic mu nie bedzie, tak samo ze wspomaganiem.
[quote=""zyga9""]Panowie a samemu można wymienić taki płyn ?[/quote]
jesli chodzi o chlodniczy to musisz miec garaż z kanałem i wiadro. Szczegoly w ksiazce
"Volkswagen Polo modele od IX 1994 do X 2001 po polsku [pdf] 45 MB"
viewtopic.php?f=25&t=121

[quote=""zyga9""]Panowie rozmawiałem z facetem który posiada vw transportera w dieslu i powiedział mi że wymiana rozrządu polega na wymienieniu paska ,pompy,kół i napinacza a ja się załamałem jak to usłyszałem bo koszt może być ogromny [/quote]
znaczy jak ogromny ? pierwsza byle jaka aukcja z brzegu , zaznaczam ze rozrzad do diesla jest drozszy niz w przypadku benzyniaka :
http://allegro.pl/item627123154_rozrzad ... r_1_4.html
do tego dochodzi koszt robocizny zazwyczaj ze 100-150 zl
z
zyga9
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 71
Rejestracja: 06 maja 2009, 8:35

Post autor: zyga9 »

Panowie nie mam tyle kasy narazie żeby wywalić 500zł na cały rozrząd z pompą i rolkami ;/ powiedzcie co muszę wymienić a nie co powinienem ? Czy konieczna jest wymiana wszystkiego związanego z rozrządem ? i chciałbym dowiedzieć się jaki płyn do chłodnicy i do wspomagania polecacie ?
u
under
Początkujący
Początkujący
Posty: 145
Rejestracja: 04 kwie 2009, 14:44
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: under »

[quote=""zyga9""]Panowie nie mam tyle kasy narazie żeby wywalić 500zł na cały rozrząd z pompą i rolkami ;/ powiedzcie co muszę wymienić a nie co powinienem ? Czy konieczna jest wymiana wszystkiego związanego z rozrządem ? i chciałbym dowiedzieć się jaki płyn do chłodnicy i do wspomagania polecacie ?[/quote]

Kolego jak ci radzą wymień, to wymień i nie gadaj, że nie masz kasy. Wiadomo nie tania sprawa, ale w przypadku gdy ci rozrząd strzeli koszty naprawy możesz pomnożyć x5. Z tym nie ma żartów, a nikt tu na pewno naciągnąć cię nie chce.
Obrazek
underside2nd -> under
Polo 6N2 1,4MPI 8V 2000r 15\'\'-195/45/15 & Golf MK4 1,4 16V 1998r 17\'\'-215/45/17
[color=
z
zyga9
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 71
Rejestracja: 06 maja 2009, 8:35

Post autor: zyga9 »

Panowie ja mam na naprawę 400zł a cena całego zestawu to ok 500zł a gdzie jeszcze olej silnikowy wymienić ;/ Ja wymienię tylko to co muszę czyli olej silnikowy na pewno i pasek oraz rolkę napinacza wymienię bo na tyle mnie stać .. dalsze części wymienię jak znajdę fundusze za ok 2 miesiące .więc chciałbym zapytać co wymienić a czego nie w tym rozrządzie
Awatar użytkownika
d4ri0
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1086
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: d4ri0 »

to lepiej na razie nie wymieniaj nic. Albo wszystko albo nic. Wymienisz pasek a za chwilę reszta może się posypać. Najpierw wymień kompletny rozrząd a potem resztę czyli filtry i oleje. Co do filtrów to kabinowy na razie możesz sobie darować. Filtr oleju wymienia się przy każdej wymianie oleju, paliwa co ok. 15 tysięcy, powietrza podobnie, ale musisz sprawdzić jak bardzo jest brudny. Jak już będziesz miał więcej funduszy to wymień olej w skrzyni biegów. Koszt z olejem to jakieś 50-70zł a naprawa jakby coś się stało to kilka tysięcy. Wiem co mówię bo to przerabiałem kilka miesięcy temu.
[size=12px]http]

[size=12px]viewtopic.php?f=58&t=61866[/url]
Awatar użytkownika
bazi
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 603
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:05

Post autor: bazi »

[quote=""zyga9""]chciałbym dowiedzieć się jaki płyn do chłodnicy i do wspomagania polecacie ?[/quote]
[quote=""bazi""]jesli chodzi o plyn do ukladu wspomagania to VW G 002 000 dostepny w ASO VW,Skoda,Seat[/quote]
chlodnica:
http://allegro.pl/item625790493_plyn_g1 ... orzow.html


[quote=""zyga9""]Ja wymienię tylko to co muszę czyli olej silnikowy na pewno i pasek oraz rolkę napinacza wymienię bo na tyle mnie stać .. dalsze części wymienię jak znajdę fundusze za ok 2 miesiące .więc chciałbym zapytać co wymienić a czego nie w tym rozrządzie[/quote]
na razie wymien olej i filtr oleju. I tyle. jezdzij dalej. Jak uzbierasz na rozrzad to wtedy wymienisz. Robienie rozrzadu na raty to glupota , bo trzeba za kazdym razem 100-150 zl za robocizne dac. To raz a druga sprawa raz zdjetego paska rozrzadu nie powinno sie montowac po raz kolejny.
z
zyga9
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 71
Rejestracja: 06 maja 2009, 8:35

Post autor: zyga9 »

Bazi masz racje wymienię narazie olej i filtr oleju ,doleje płynu chłodniczego i płynu do wspomaganie (podajcie nazwę jaki ) ..znajomy powiedział ze jakktoś leje verve to filtr paliwowy nie ruszać i to samo tyczy sie z filtrem powietrza Prawda to ?
Awatar użytkownika
Alan6R
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1343
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:44
Lokalizacja: Kobyla Góra

Post autor: Alan6R »

Boże Ty widzisz i nie grzmisz. zyga9 koledzy dobrze Ci radzą żeby wymienić rozrząd, a przekonasz się o tym jak Ci kiedyś coś sie stanie i nie wydasz 500 zł, ale z 2k to wtedy będziesz wiedział. Pamiętaj, nigdy nie kupuj auta za wszytskie pieniążki. W prawie każde auto na "start" to tak 1000 zł na szybko trzeba włożyć (rejestracja, ubezpieczenie, filtry, itp). Nie mówiąc tu o oponach itp. Także lepiej uzbieraj te 500 zł jak najszybciej i rób rozrząd !
Ślesin 2009 | Pławniowice 2009 | Pławniowice 2010
VW Polo 6R 1.2 TSI Highline.
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stat
z
zyga9
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 71
Rejestracja: 06 maja 2009, 8:35

Post autor: zyga9 »

poprzednie moje auto to renault laguna z 96 r która została sprowadzona z Niemiec w 200r i wymieniałem w niej tylko olej i do dziś jeździ bez wymienianego rozrządu .Na razie nie mam funduszy na naprawę sam zarabiam ok 700zł w obecnej chwili i 500 zł to za dużo na naprawę w obecnej chwili .Moi znajomi wymieniają tylko filtry i olej i jeżdżą autami sprowadzonymi z niemiec ,Holandii czy Francji po 5 lat .
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

A przyjdzie kryska na matyska i będzie płacz. Jak kolega wcześniej napisał lepiej włożyć 500zł w rozrząd niż potem 2 tyś. w remont silnika. Nigdy nie wiesz kiedy był wymieniany rozrząd. Koledzy jeżdżą to bardzo fajnie. Ale założe się żaden z twoich kolegów nie dołoży się potem do remontu silnika. Wybór należy do ciebie.
Przynajmniej podjedź gdzieś i niech ktoś sprawdzi w jakim stanie jest rozrząd.
Przecież chcesz się cieszyć autkiem, a nie na nie narzekać. Samochód to dobro luksusowe - nawet w obecnych czasach.
a
andreus
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 57
Rejestracja: 12 gru 2008, 12:06

Post autor: andreus »

kolego, rozrzad to jest podstawa - chyba ze masz wiarygodna, udokumentowana jego wymiane. Moze skontaktuj sie z poprzednim wlascicielem, wypytaj o to, moze ma jakas fakturke. Dziwie sie ze kupujac auto o to nie spytales?? Inna sprawa, to tak jak pisza koledzy, koszty naprawy przy ewentualnej awarii Cie zdołują, i nie byłbym taki pewien - jak pisał ktos wyzej ze to wyniesie tylko 2000zl. W renowce u znajomej naprawa wyniosla ponad 2000 w BENZYNIAKU !!! konsekwencje takiej awarii w dieslu sa duzo gorsze. Kontaktuj sie z poprzednim wlascicielem, dopytuj, ale prawdopodobnie byla wymiana tylko w okolicach 80-90tys
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”