alternator - problem

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
dadamen
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 27
Rejestracja: 22 gru 2008, 17:00
Lokalizacja: Zgierz

alternator - problem

Post autor: dadamen »

:blind: Witam, mam problem z alternatorem, kupilem nowy ale chyba goly facet mi powiedzial ze jest 65 amperowy w starym mialem cos co gdzies przeczytalem nosilo nazwe szczotka mala plastikowa pierdulka przymocowana do obudowy srubka a z drugiej strony kabelek wychodzacy i podlaczony do jakiegos styku D.

Wracajac do tematu, wszystkie podlaczenia sprawdzilem, nawet kilkukrotnie, masy rownierz, przeczyscilem wszystkie mozliwe styki i laczenia na srubach zamocowalem alternator nowy i.....nie laduje. przykrecilem to cos czyli tzw szczoteke ze starego i....nic - nie laduje tylko kontrolka mi troszke przygasa jak dodam gazu - ale brak ladowania.

Umieszcze fotki dla poznania tematu.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/404 ... fecde.html to jest stary alternator czerwona strzalka wskazuje styk D oraz widoczne miejsce po szczotce przykreconej do obudowy.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f49 ... c671b.html a to jest nowy alternator tyle ze przelozylem szczotke ze starego do nowego i tez podlaczylem do styku D (widoczny jest jeszcze styk W - nie wiem do czego sluzy) przykrecajac do obudowy.....ale tez nie ma ladowania.


Co mam zrobic ? Czy taka szczotke mozna gdzies kupic, czy co??? POMOCY>
jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma[/b][/color]..
Awatar użytkownika
jaro
Początkujący
Początkujący
Posty: 177
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:31

Post autor: jaro »

Ten drugi alternator jest prawdopodobnie od diesla (styk W wykorzystywany do sygnału obrotomierza). A ta rzecz nazwana 'szczotka' to kondensator przeciw zakłóceniowy, on nie powinien teoretycznie wpływać na ładowanie. Wygląda na brak wzbudzenia (regulator sprawny?), możliwe, że ten alternator jest uszkodzony - trzeba by rozebrać i sprawdzić diody w mostku prostowniczym.
Awatar użytkownika
dadamen
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 27
Rejestracja: 22 gru 2008, 17:00
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: dadamen »

hmm jak pisalem wyzej wczoraj dostalem nowy alternator , hmmmm co moze byc z nim nie tak??? a regulatory mam dwa i przekladalem i nic chociaz swieci mi sie kontrolka akumulatora przy wlaczonym silniku a jak mialem zalozony stary alternator to kontrolka mi sie nie swiecila i tez nie bylo ladowania co moze byc nie tak karte gwarancyjna mam na ten nowy , za przeproszeniem bierze mnie juz k...wica gdyz za wszystko i u wszystkich trzeba placic duzo kasy by cos sprawdzili a samemu.....wiadomo nameczyc sie i stracic duzo czasu to nie problem.
jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma[/b][/color]..
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

cierpliwości ,sprawdź woltomierzem jakie napięcie na aku później odpal silnik i znów sprawdź napięcie na aku jeśli wynosi od 13 V do14,5V to altek i regulator ok
Awatar użytkownika
jaro
Początkujący
Początkujący
Posty: 177
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:31

Post autor: jaro »

Nie zczaiłem, że alternator jest ze sklepu (nie zmienia to faktu, że może mieć jakąś usterkę - może to jakiś chiński zamiennik?). Inna opcja to, że coś nie tak jest z instalacją, ostatnio ktoś tu miał podobny problem.
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”