[6n]Wszysko o: Zegary, Licznik - wymiana, rodzaje, wskazówki

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

n
norekuk
Początkujący
Początkujący
Posty: 119
Rejestracja: 06 gru 2008, 23:11
Lokalizacja: Bydgoszcz / North Shields(UK)

Post autor: norekuk »

witam :-)

chciałbym założyć zegaryz Seata Arosy. Mam 1.9 sdi a dowałem zegary z 1.4 benzyny.Pyytaanie moje jest, czy obrotomierz nie będzie przekłamywał ? sdi jest do 5 tyś a benzyna do 7 tyś , oraz czy podejdą te zegary bez większych komplikacjii i czy trzeba coś przerabiać.

Polo 99 rok zegary oryginalnie przed liftem - czyli stare vw polo paliwo i temperatura po bokach a Arosa 98 już te po lifcie - stan paliwa i temperatura na górze po srodku
Jest --> Variat vel Groszek 1.9 sdi Variant

Było -> Poluś 1.4L \'96 Anglik
n
norekuk
Początkujący
Początkujący
Posty: 119
Rejestracja: 06 gru 2008, 23:11
Lokalizacja: Bydgoszcz / North Shields(UK)

Post autor: norekuk »

jakieś pomysły? :blind:
Jest --> Variat vel Groszek 1.9 sdi Variant

Było -> Poluś 1.4L \'96 Anglik
Awatar użytkownika
cage009
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 312
Rejestracja: 21 lis 2008, 18:43
Lokalizacja: KRA

Post autor: cage009 »

Panowie a jak wygląda sprawa z wymianą kontrolki?? Bo przestała mi działać od czujnika ciśnienia oleju. W zegarach są diody?? Bo słyszałem że jak mi nie działa to czeka mnie wymiana zegarów lub wyprowadzenie osobnej wiązki i zrobienie "światełka" np. pod przyciskiem awaryjnych. Dlatego że diod nie da się wymienić. Co wy na to?? Ktoś już to przerabiał??
Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

[quote=""cage009""]Dlatego że diod nie da się wymienić.[/quote]
Da się wymienić.
Wcale nie jest powiedziane, że padła dioda - one właściwie rzadko padają. Można ją zmierzyć.
Może to czujnik padł.
No i napisz o jakie zegary chodzi.
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

skoro cage009 napisał o diodach to pewnie te polifotwe zegary. Diode wymienić można tak jak napisał Art. tylko troszkę zabawy z rozebraniem zegarów. Jeżeli masz licznik polifotwy to możesz przeprowadzić test zegarów VAG-COM'em.
A
AdrianPL
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 30 sty 2011, 11:08
Lokalizacja: okolice Szczecina

Post autor: AdrianPL »

Witam,

Takie pytanie może i banalne ale wybaczcie jest nowy i swoją polówkę dopiero co zakupiłem. I tu pytanie czy jak zgasze juz samochód i wyjme kluczyk to czy godzina i licznik kilometrów są widoczne cały czas i nie gasną czy to u mnie jest coś nie tak ?

No i jeszcze jedno pytanie. Czy jak wyświetla mi się service INSP to dziennych licznik kilometrow powinien mi sie kasować normalnie ? Próbowałem skasować service INSP na wszelkie manualne sposoby które znalazłem na tym forum i jakos nie pomogło i właśnie nie wiem już czy ten przycisk w ogóle działa teraz.

Dodam, że licznik mam juz po lifcie, polówka z 98;.

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote=""AdrianPL""] I tu pytanie czy jak zgasze juz samochód i wyjme kluczyk to czy godzina i licznik kilometrów są widoczne cały czas i nie gasną czy to u mnie jest coś nie tak ?[/quote]
To jest widoczne zawsze, więc masz wszystko ok.
[quote=""AdrianPL""]Czy jak wyświetla mi się service INSP to dziennych licznik kilometrow powinien mi sie kasować normalnie ? Próbowałem skasować service INSP na wszelkie manualne sposoby które znalazłem na tym forum i jakos nie pomogło i właśnie nie wiem już czy ten przycisk w ogóle działa teraz.[/quote]
Niezależnie od wyświetlanego komunikatu Service lub Insp, powinno się dać skasować przebieg dzienny. sprawdź czy licznik dzienny kasuje się normalnia za pomocą przycisku, Jeżeli się kasuje to robisz coś źle. Jeżeli się nie kasuje to może być uszkodzony przycisk.
A
AdrianPL
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 30 sty 2011, 11:08
Lokalizacja: okolice Szczecina

Post autor: AdrianPL »

[quote=""czaja""]Niezależnie od wyświetlanego komunikatu Service lub Insp, powinno się dać skasować przebieg dzienny. sprawdź czy licznik dzienny kasuje się normalnia za pomocą przycisku, Jeżeli się kasuje to robisz coś źle. Jeżeli się nie kasuje to może być uszkodzony przycisk.[/quote]


Czyli wniosek nasuwa mi się tylko jeden, że mam uszkodzony przycisk. Nie wiem co może być przyczyna uszkodzenia ale jak będę w warsztacie z centralnym zamkiem (też cos szwankuje) to od razu przy okazji zapytam o ten przycisk co da sie zrobić.

Dzięki za szybką odp.
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote=""AdrianPL""]Nie wiem co może być przyczyna uszkodzenia[/quote]
Diagnoza: mmógł pęknąć na końcu taki wyupstek ktory naciska na przyciski w środku zegarów. Można go wymienić. może nawet mam gdzieś jeszcze taki przycisk jeden, ale musze sprawdzić.
A
AdrianPL
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 30 sty 2011, 11:08
Lokalizacja: okolice Szczecina

Post autor: AdrianPL »

Jakby co to niech ktos da znac czy ma ten wypustek chętnie sie z nim dogadam i fajnie by było gdybym to na prawił bo jednak to jest przydatna rzecz :)
Awatar użytkownika
cage009
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 312
Rejestracja: 21 lis 2008, 18:43
Lokalizacja: KRA

Post autor: cage009 »

Muszę wymienić zegary.Nie mam brzęczyka, zerowanie dziennego przebiegu nie działa, kontrolka oleju też. I pytanie czy te podejdą??

http://moto.allegro.pl/zegary-licznik-v ... 61383.html

na zdjęciu widać że są opisane jako SDI a ja mam zwykłego AEF.

Cena też jest dobra, tak mi się wydaje :-)
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote=""cage009""]na zdjęciu widać że są opisane jako SDI a ja mam zwykłego AEF[/quote]
a obroty się zgadzają z twoimi obecnymi? jak tak to bierz.

A swoją droga to już mogłes kontynuowac w swoim wątku :acute:
i
inco
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1118
Rejestracja: 15 lis 2008, 10:31

Post autor: inco »

mam takie pytanie, wsadziłem poliftowy budzik wraz z pompą, mój problem albo i też nie problem jest taki że stan paliwa bardzo powoli się podnosi i tak samo też opada, na starej przedliftowej pompie było ok. Jakie mogą być przyczyny? oprócz tego proszę o podpowiedzenie jak nowa pompę osadzić, wtyczką w stronę tyłu czy też przodu? gdzie będzie najlepiej pływakowi


Pozdrawiam
Mała pasja, często staje się początkiem drogi do spełnienia marzeń.
indywidualizm nie polega na udawaniu zielonego :D
Awatar użytkownika
bzyku777
Początkujący
Początkujący
Posty: 186
Rejestracja: 07 maja 2009, 23:44
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: bzyku777 »

Podlącz na krótko sam rezystor pływaka środkowe przewody we wtyczce załacz zapłon i poruszaj nim wskazówka powinna się wychylać i to dość płynnie dla pewności podłacz ze starej pompy i zrób to samo wtedy będziesz wiedział czy nowy czujnik czy coś w zegarach
co do włozenia pompy to ja włozyłem w ten sposób:czyli wtyczka do przodu(kierunek jazdy)
pozatym jest strzałka na pompie i baku i powinny sie zejśc obie


Obrazek
Awatar użytkownika
VanP
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 41
Rejestracja: 04 sty 2011, 12:05
Lokalizacja: Nowa Sól - Zielona Góra

Post autor: VanP »

Polo 6n mam licznik ten po małym lifcie i któregoś dnia zobaczyłem ze w liczniku mam kontrolkę nie zapiętych pasów. Nigdy mi się ona nie zaświeciła ale widać pod słońcem ze jest. A powie mi ktoś co zrobić aby mi to działało .
............................................................
POLO 1.4 101 KM 1998.11

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”