[6n2] Kontrolka EPC - czasami świeci czasami nie

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

s
sylwek1980
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:26

[6n2] Kontrolka EPC - czasami świeci czasami nie

Post autor: sylwek1980 »

Witam wszystkich!
Posiadam Polo 1.0 AUC 37kW 2000r.
Od jakiegoś czasu zpala mi się kontrolka EPC w różnych momentach, można powiedzieć że przypadkowo. Nie zauważyłem żadnej różnicy w pracy silnika. Wczoraj postanowiłem sprawdzić błędy (VagCOM i Polski Vag). W sterowniku silnika nie było żadnego błędu. Pojawił sie błąd w sterowniku ABS:

Address 03
Controller: 6X0 907 379
Component: ABS 30
Coding: 05603
Shop #: WSC 00788
1 Fault Found:
00287 - ABS Wheel Speed Sensor: Rear Right (G44)
35-10 - - - Intermittent

To raczej by mi pasowało na kontrolkę ABS. Kiedyś kilka razy mi się zapaliła ale po mocnym przyhamowaniu zgasła i sie więcej nie pojawiła.
Moje pytanie: Skąd ta kontrolka EPC? Dodam, że na wiosną robiłem czyszczenie przepustnicy i adaptację. Kontrolka zapala mi się od miesiąca. Jak rano wsiadam do samochodu to nie świeci, dopiero po przejechaniu 2km i tak przez cały dzień.

//Dostałeś ostrzeżenie za łamanie regulaminu, pkt 1 i 2. Temat przenoszę do działu w którym powinien powstać. // G.
Awatar użytkownika
felder
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 13 gru 2008, 16:11
Lokalizacja: pod Opolem

Post autor: felder »

Cześć. Ja mam 9N, kupione wczoraj. Sprzedający ( mam do niego trochę zaufania, poza tym jest mechanikiem ) powiedział mi że ta kontrolka oznacza kiepską jakość benzyny. Dodam że moje Polo pochodzi z rynku niemieckiego. Podobno jak się naleje 98 ze stacji lepszej niż Orlen, lampka się nie pali. Może ktoś może potwierdzić lub obalić te słowa?
Podobny post zamieszczę w stronie 9N.
Awatar użytkownika
Grzechu
Fotomaniak
Posty: 784
Rejestracja: 10 lis 2008, 21:19
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

Post autor: Grzechu »

felder
ostrzegam, że jeśli w przyszłości będziesz podobnie dublował posty, dostaniesz warna. Nie po to dzielone były działy na modele polo, żeby teraz to mieszać.
Obrazek

Ślesin 09 ]I Miejsce[/color]-Naj bodykit 6n2 -> Ibiza look
III Miejsce-Rzut felgą (10 kija długości)[/colo
Awatar użytkownika
simson23
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 23 mar 2009, 17:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: simson23 »

Z tą kontrolką EPC jest jak z UFO. Wszyscy widzieli, ale dowodów co to jest nie ma.

Sprawdź położenie czujników ABS. Być może, któryś, a szczególnie prawy tył(wg.wskazań VAG) jest źle ustawiony

Najczęstszą przyczyną zalapalnia się tej kontrolki to czujnik świateł stopu przy pedale hamulca. Sprawdź czy masz wszystkie światła stopu. Jeśli masz to i tak możesz zajrzeć do tego czujnika. Jeżeli okazałoby się, że ten czujnik jest do wymiany to najlepiej kup nowy (ok.35zł w ASO). Nie zapomnij później podpiąc pod komputer i skasować błędu, bo czasem po wymianie jakiejś części kontrolka nie gaśnie sama.

Może to być również czujnik temp. cieczy...

Jeśli dowiem się czegoś więcej to dam znać


Pozdro!
Awatar użytkownika
Misiek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 26
Rejestracja: 13 lis 2008, 20:08
Lokalizacja: Poraj, śląskie

Post autor: Misiek »

Moze to byc spalona zarówka hamulca, czujnik hamulca, czujnik na króćcu wodnym, czujnik podcisnienia, sonda lambda
Obrazek
s
sylwek1980
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:26

Post autor: sylwek1980 »

A teraz dopadło mnie coś innego!
Jednego dnia autko zaczęło sie dusić i szarpać i zapaliła się kontrolka CHECK na chwilę, później zgasła. Od tygodnia autko lekko przydusza się i szarpie na biegu jałowym, na wysokich obrotach nie, kontrolka się wcale nie zapala.
Czasami ja ostro chcę przyspieszyć na 2 biegu to czuć takie lekkie pojedyncze przyduszenia.
Zrobiłem taki mały test: odpinałem na chwilę po kolei sondę lambda, czujnik temperatury i inne czujniki w zasięgu ręki a silnik nie zmieniał pracy. Podpiąłem się Vagiem i nigdzie nie było błędów. Nie wiem co jest grane. Dodam, że spaliny mocniej śmierdzą.
Te objawy są przy jeżdżeniu na benzynie, na lpg są bardziej odczuwalne. W kompie od Lpg mam taki niby oscyloskop i widzę przebieg sondy lambda, która pracuje wg mnie.
Ma ktoś z was koledzy jakiś pomysł?
Do mechanika nie chce narazie jechać bo bedzie wciskał bajki żeby kase skroić, i tak bedę mógł wymienić wszystko w samochodzie bez efektu.
Awatar użytkownika
simson23
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 23 mar 2009, 17:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: simson23 »

świece ? filtry? przepływomierz?
s
sylwek1980
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:26

Post autor: sylwek1980 »

Świece (NGK) są nowe razem z przewodami(NGK), filtry również. A gdzie w tym silniku znajduje się przepływomierz, bo jakoś nie moge go namierzyć. Ale chyba usterka przepływomierza objawiałaby się jakimś błędem w kompie?
s
sylwek1980
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:26

Post autor: sylwek1980 »

Dzisiaj jadąc z pracy nie mogłem go odpalić (od 3 dni eksploatowany na PB). Jak już jechałem to gasł mi na każdym skrzyżowaniu, a w trasie musiałem trzymać na bardzo wysokich obrotach żeby nie zgasł. Po przyjeździe do domu podłączyłem kompa. Na pierwszym zdjęciu widać pomiary z pracy silnika. Podczas testów z komputerem silnik pracował o dziwo równo. Wartość lambdy w górnym okienku się zmienia, natomiast lambda w dolnym prawym rogu pozostaje na poziomie -3,1% i wogóle się nie zmienia.
http://img401.imageshack.us/my.php?image=dsc00479i.jpg

Na fotce drugiej jest pokazany program od LPG. Tutaj widać jak sygnał sondy lambda się zmienia w przedziale 0-5V (to jest sonda ta z przodu na kolektorze wydechowym.
http://img216.imageshack.us/my.php?image=dsc00481p.jpg

Jak się mają te dwie wartości lambda z Vag-coma? Czemu ta jedna sie nie zmienia? Czy tu są dwie sondy? To ta druga gdzie jest i jaka (ilu przewodowa)?
s
sylwek1980
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:26

Post autor: sylwek1980 »

Okazało się, że u mnie wszystkiemu były winne przewodu NGK po przejechaniu ok 5kkm. Gumy przy dwóch fajkach były przestrzelone jak sito. Z ciekawości przeciąłem przewód by zobaczyć jego przekrój. W przekroju poprzecznym widać żyłę, i dwie warstwy izolacji ( czyli nie tyle ile podaje producent na rysunkach). Kupiłem teraz przewody Bosch-a. Zobaczymy ile te wytrzymają, ale na oko są lepsze. Sam przewód jest sztywniejszy i tak wygląda jakby pod izolacją miał jakieś zbrojenie.
Pozdrawiam!!!
Awatar użytkownika
simson23
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 23 mar 2009, 17:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: simson23 »

No to gratulacje za znalezienie problemu, bo mogło to być wszystko.

Natomiast jeśli chodzi o bosch'a, to jeśli te przewody są takiej jakości jak cała elektryka i elektoronika bosch'a w samochodach marki BMW produkowanych po '96r. to ich awaria niestety może nastąpić niebawiem.

Pozdro!
s
sylwek1980
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:26

Post autor: sylwek1980 »

A dodam jeszcze, że jak wymieniłem te przewody to już mi się nie zapala kontrolka EPC, o czym pisałem na początku wątku.
m
maly2001
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 37
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:25

Post autor: maly2001 »

witam u mnie ta kontrolka zapaliła sie jak stop mi sie spalił i miałem tylko w klapie....pozdrawiam
j
janek1968
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:52
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: janek1968 »

Misiek jak padnie sonda lambda to zapala się kontrolka CHECK nie EPC, wiem bo to przerabiałem, kolego nie wprowadzaj ludzi w błąd. Pomysł na sprawdzenie sądy, ja mam 5 przewodową, czujnik z grzałką, sprawdź oporności na pinach sądy piny są opisane między 3 a 4 3-15 ohm grzałka, 2 a 6 70-100 ohm czujnik może być o parę ohm więcej. Nie trzeba wydawać kasy na kompa. EPC zapala się przy uszkodzonym wyłaczniku krancowym pod pedałem hamulca, po wymianie 3 krotne wciśnięcie pedału gasi kontrolkę EPC. Sonda lambda ma duży wpływ na zużycie paliwa.
j
janek1968
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:52
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: janek1968 »

W mim przypadku silnika 1,4 MPI są 2 sondy, jedna na kolektorze, czujnik z grzałką-regulacyjna, druga na katalizatorze, kontrolna, ta pierwsza to droższe cacko i ma ważniejsze zadanie reguluje skład mieszanki, gdy padnie to zostają zamrożone wartości i regulacja przechodzi w tryb ostatnio zapamiętanej wartości mieszanki, mogą się zdarzyć przepały, ale co gorsze przy zbyt ubogiej mieszance można spalić zawory, słychać jak klepią przy dodaniu gazu.
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”