emisja co2

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

n
norekuk
Początkujący
Początkujący
Posty: 119
Rejestracja: 06 gru 2008, 23:11
Lokalizacja: Bydgoszcz / North Shields(UK)

emisja co2

Post autor: norekuk »

hej :wave:

Dziś byłem na przeglądzie technicznym i niestety nie został mi podbity :? Powodem jest emisja spalin - zbyt dużo co2 i jakiś tam jeszcze...Jak to można usprawnić ?

Wymieniłem filtry powietrza, paliwa, oleju,olej, świece... coś jeszcze należało by wymienić ? oraz jak zmniejszyć tą emisje? :? :?
Jest --> Variat vel Groszek 1.9 sdi Variant

Było -> Poluś 1.4L \'96 Anglik
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

jeśli spaliny to prawdopodobnie katalizator już przejechał swoje i już nie działa tak jak należy stąd podwyższona emisja.
Wymień katalizator a jeśli nie to może spróbuj zajechać do innego miejsca z przeglądami :closedeyes:
jesteś za granicą także pasowałoby zapytać innych imigrantów z PL
Na pewno ci coś poradzą. :vinsent:
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
kuzma
Początkujący
Początkujący
Posty: 125
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: kuzma »

na spaliny zwracaja uwage .. nie da sie przejsc przegladu bynajmniej u mnie w IRL ...katalizator i dobre paliwo zalej.. cos slyszalem ze mozna dolac cos do paliwa ale nie sprawdzalem tego
n
norekuk
Początkujący
Początkujący
Posty: 119
Rejestracja: 06 gru 2008, 23:11
Lokalizacja: Bydgoszcz / North Shields(UK)

Post autor: norekuk »

zwaracają uwage i to bardzoooooo dużą do emisjii spalin.... :butcher:

Fakt - może kat się kończy - polówka z moich obliczeń ma ok 121k mil więc jakieś 193k km :roll:
popatrzę w poniedziałek za używkami na szrotach ;-) najwyżej zmienię, + dobre paliwo i sporóbuję znów ;)


Czy ewentualne czyszczenie przepustnicy + adaptacja pomoże ?
Jest --> Variat vel Groszek 1.9 sdi Variant

Było -> Poluś 1.4L \'96 Anglik
Awatar użytkownika
Bumcyk
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 04 maja 2009, 12:21
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Bumcyk »

Też miałem problem z spalinami na przeglądzie z tym że wtedy to był golf III. Powiedziano mi, że już czas wymienić sondę lambda. Nie zraziłem się i pojechałem do innej stacji kontroli i tam powiedzieli że spaliny są ok.
k
ko-ma
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 231
Rejestracja: 21 lis 2008, 15:58
Lokalizacja: Końskie

Post autor: ko-ma »

Podstawowa sprawa : w trakcie pomiaru silnik musi być nagrzany do normalnej temperatury pracy, czyli na wskaźniku wskazówka ma stać pionowo.
Katalizator - jeśli jest niesprawny, poziom zwariuje.
Ale - równie duży wpływ ma kondycja świec zapłonowych, przewodów WN, ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu itd. Jeśli silnik na wolnych obrotach silnik gubi zapłony lub ma źle ustawiony kąt wyprzedzenia zapłonu - o prawidłowym składzie spalin należy zapomnieć.
Podobnie - takprozaiczna sprawa, jak totalnie brudny wkład filtra powietrza.
Oczywiście - przy założeniu, że wszystko pozostałe jest sprawne ( czujniki,, tryskiwacze itp. )
n
norekuk
Początkujący
Początkujący
Posty: 119
Rejestracja: 06 gru 2008, 23:11
Lokalizacja: Bydgoszcz / North Shields(UK)

Post autor: norekuk »

hmm, zobaczymy. POstaram się sprawdzić miernikiem czy sonda lambda jeszcze żyje ;)
Generalnie silnik nigdy nie kichał, nie prychał, spalanie w tracie w okolicach 6l itrów więc wykluczm ustawi4enie kąta wyprzedzenia zapłony, wtyrskiwacze :-)
Na wolnych obrotach chodzi równo jak zegarek :-) - zresztą i emisję na wolnych ma dobrą, problem zaczyna się przy wyższych obrotach - między 1700 - 3200 - bo takie poddawane są testowi :roll:

Co z czyszczeniem i adaptacją przepustnicy - brać się za to ?
Jest --> Variat vel Groszek 1.9 sdi Variant

Było -> Poluś 1.4L \'96 Anglik
Awatar użytkownika
kuzma
Początkujący
Początkujący
Posty: 125
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: kuzma »

[quote=""norekuk""]Co z czyszczeniem i adaptacją przepustnicy - brać się za to ?[/quote]

nie zaszkodzi a moze byc pomocne ..

napisz jak to wyszlo bo ja tez mam przeglad niedlugo i beda pomcne wskazowki
n
norekuk
Początkujący
Początkujący
Posty: 119
Rejestracja: 06 gru 2008, 23:11
Lokalizacja: Bydgoszcz / North Shields(UK)

Post autor: norekuk »

pewnie, że napiszę :-) teraz idę szukac vag'a na ebay'u i wskazówek jak czyścić i adoptować przepustnice :-)
w poniedziałek podjadę na analizator, a jak nie będzie dobrze po cym co już zrobiłem, to zrobię tą pzepustnice i kata ;)

Pozrawiaam ;)

Jeszcze tylko szybkie pytanie o Vag'a - ten będzie dobry ? - http://cgi.ebay.co.uk/VAG-COM-Car-Diagn ... 7C294%3A50 ? ?
Jest --> Variat vel Groszek 1.9 sdi Variant

Było -> Poluś 1.4L \'96 Anglik
Awatar użytkownika
BALON
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 572
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:49
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: BALON »

jedź dobrze zagrzanym autem ;) wtedy wydaje mniej CO2 i innych :crazy:
Było 86c coupe 1985r <!-- s]
n
norekuk
Początkujący
Początkujący
Posty: 119
Rejestracja: 06 gru 2008, 23:11
Lokalizacja: Bydgoszcz / North Shields(UK)

Post autor: norekuk »

Hej, hej :-)
Już po MOT - Pola przeszła emisje spalin :-D
Nastąpiła znaczna poprawa. Na początku testu było b. źle :blush2: - Lecz w miarę trzymania jej na obrotach wartości spadały do minimum :-) (w miarę bardziej nagrzanego silnika) problem był tylko z wartościami Lambdy - którę cały czas były ponad max i wartości zmieściły się w maximum - na poziomie maximum - więc czas na wymianę lambdy :-)

Co zrobiłem ? - Nowe świece, filtr paliwa, powietrza, oleju + Dobre paliwo - Sheell. a i jeszcze przed analizą - dosuć mocno go na obotach pożyłowałem :grin:

Pozdrawiam 8-)
Jest --> Variat vel Groszek 1.9 sdi Variant

Było -> Poluś 1.4L \'96 Anglik
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”