Zamek. Drzwi od pasażera.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Lukart
Początkujący
Początkujący
Posty: 92
Rejestracja: 16 kwie 2009, 13:05
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Zamek. Drzwi od pasażera.

Post autor: Lukart »

Ostatnio zaczęła się dziać co najmniej irytująca rzecz - nie jest to wina przymarzania, bo dzieje się to również teraz, w środku dnia, w pełnym słońcu. Polo ma immo. W momencie otworzenia drzwi pasażera (przód), bez względu na to czy otwieram od środka, czy kluczykiem, drzwi otwierają się za drugim pociągnięciem. Przy pierwszym nie dzieje się nic - tak jak gdyby drzwi nadal były zamknięte, zaraz po tym można pociągnąć za klamkę drugi raz i drzwi się otwierają. Co dziwniejsze, jeśli po tym zatrzasnę drzwi (bez zamykania), to drzwi już otwierają się "na raz". Dochodzi do tego niekiedy problem z otwarciem tych drzwi od środka przez osobę która ze mną jedzie.

Wiecie gdzie może leżeć problem? Immo?
Awatar użytkownika
madmax
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1104
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:53
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: madmax »

Kolego...gdzie immo a gdzie otwieranie drzwi? :) to przecież dwie odrębne sprawy.
Czy masz centralny zamek? We wszystkich drzwiach tak się dzieje? Ja bym prędzej stawiał na jakiś problem z zacinającym się zamkiem. Wyjmij klamkę i obejrzyj jak wygląda mimośród bo często to ulega awarii, jeśli jest ok to przesmaruj i sprawdź jak po tej operacji się zachowuje.
moja czerwona taczka
Ślesin 2007 ║ Więcbork 2008 ║ Ślesin 2009 ║ Pławniowice 2009 ║ Ślesin 2011 ║ Dzierżązna 2011 ║ Ślesin 2012 ║ Dzierżązna 2013
Obrazek
Awatar użytkownika
Lukart
Początkujący
Początkujący
Posty: 92
Rejestracja: 16 kwie 2009, 13:05
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: Lukart »

Dzięki za odpowiedź :) Laik ze mnie niestety, więc mogę palnąć głupotę. Polo nie ma centralki. Dzieję się tylko w tych jednych drzwiach. Czyli w najbliższy wolny dzień czeka mnie rozkręcanie i smarowanie, a czym, to już sobie znajdę, bo gdzieś już widziałem podobny temat :). Dzięki wielkie, pozdrawiam.
Awatar użytkownika
szczepix2
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 23 kwie 2009, 8:46
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: szczepix2 »

Miałem podobny problem z drzwiami tylnymi i przednimi. Nie chciały się wcale otwierać ani klamką zewnętrzną i wewnętrzną. Ściągnołem tapicerkę drzwi, wymontowałem zamki, ściągnołem z nich plastikowe obudowy, spryskałem preparatem smarującym "valvoline" że aż z nich kapało. Trochę sobie tak poleżały i po zamontowaniu zamków problem zniknął. Zamki działają jak nowe. :D
Awatar użytkownika
Lukart
Początkujący
Początkujący
Posty: 92
Rejestracja: 16 kwie 2009, 13:05
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: Lukart »

Obyło się bez rozbierania :). Wpuściłem trochę WD-40 i problem natychmiast zniknął. Aż sam się zaskoczyłem - myślałem, że bez rozbierania się nie obejdzie. Trochę to dziwne, ale wychodzi na to, że wystarczało lekkie spryskanie i po problemie.

Dzięki, pozdrawiam.
Awatar użytkownika
madmax
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1104
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:53
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: madmax »

[quote=""Lukart""]Wpuściłem trochę WD-40 i problem natychmiast zniknął.[/quote]

Pamiętaj, że WD40 to środek penetrujący a nie smarujący. WD40 wyparuje i będzie to samo lub gorzej. Przesmaruj jeszcze raz - ja stosowałem oliwę maszynową (taka od maszyny do szycia :) ) i już długo zamki działają elegancko.
moja czerwona taczka
Ślesin 2007 ║ Więcbork 2008 ║ Ślesin 2009 ║ Pławniowice 2009 ║ Ślesin 2011 ║ Dzierżązna 2011 ║ Ślesin 2012 ║ Dzierżązna 2013
Obrazek
Awatar użytkownika
Lukart
Początkujący
Początkujący
Posty: 92
Rejestracja: 16 kwie 2009, 13:05
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: Lukart »

Ok - zastosuje się do rady. Człowiek jest tak mądry, jak jego ostatni post. Przynajmniej w kwestii auta ;).

Pozdrawiam
R
Rangers76

Post autor: Rangers76 »

Witam
Podepnę się pod ten temat.
U mnie naprawdę trzeba pier.....ąć dzwiami pasażera żeby się zamknęły. Jest na to jakaś rada? Coś nie tak z zamkiem? Co mam zrobić?
Wyczyścić i naoliwić?

PozDrawiaM
Awatar użytkownika
polokolo
Początkujący
Początkujący
Posty: 95
Rejestracja: 22 maja 2009, 9:23
Lokalizacja: Poznań

Post autor: polokolo »

witam wszystkich to mój pierwszy post :grin:

a co do tych niedomykających się drzwi to spróbuj posmarować lub spenetrować sam zatrzask mi pomogło
R
Rangers76

Post autor: Rangers76 »

Nic nie pomogło :(
co mam zrobić z tym zamkiem???
PozDrawiaM
Awatar użytkownika
polokolo
Początkujący
Początkujący
Posty: 95
Rejestracja: 22 maja 2009, 9:23
Lokalizacja: Poznań

Post autor: polokolo »

to w takim razie musisz zdjąć boczek
odkręcić klamkę
wyjąć zamek
otworzyć plastikową pokrywkę mechanizmu zamka
posmarować czymś rzadkim
i poskładać

jeżeli to nie pomoże to zostaje regulacja samego ucha na slupku na którym zamek sie zatraskuje może sie schowal za mocno i itrza pierdyknąć mocno żeby zalapał spróbuj się też tym pobawić
i oczywiście później opisz jak ci poszło
Awatar użytkownika
VAGfan
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 227
Rejestracja: 13 sie 2009, 22:18
Lokalizacja: zach-pom

Post autor: VAGfan »

[quote=""polokolo""]wyjąć zamek
otworzyć plastikową pokrywkę mechanizmu zamka
posmarować czymś rzadkim
i poskładać [/quote]
Do rozruszania mechanizmów polecam olej przekładniowy, natomiast do posmarowania przed założeniem smar np. ŁT-4s, STP - zrobisz raz i zostanie na długie lata.
86c2f 1W [2009-2010]
6N 1Y [2010-]
R
Rangers76

Post autor: Rangers76 »

Wielkie dzięki panowie.
A jak rozebrać zamek? Jak się do niego w ogóle dostać? Ma ktoś może foto relację :)
Byłbym bardzo wdzięczny :)
PozDrawiaM
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Wymiana i usuwanie zatarcia
bębenka zamka

Wymontowanie
• Włożyć klucz w zamek.
• Wymontować klamkę lub zamek pokrywy
tylnej.
• W razie potrzeby wymontować płytki ryglujące.
Należy owinąć bębenek zamka taśmą,
nie zaklejając płytek, które mają być wyjęte.
Uwaga. Zaleca się kolejne usuwanie zatarcia
pojedynczych płytek, gdyż klucz nie będzie
pasował w razie ich wzajemnej zamiany. Z reguły
nie jest możliwe samodzielne odnalezienie
właściwego położenia płytek ryglujących.
• Wyjąć klucz.
• Wypchnąć płytkę ryglującą w kierunku otworu
dla sprężyny. Należy uważać, aby nie zgubić sprężyny.
• Oczyścić starannie wszystkie części w oleju
chroniącym przed korozją.
• Nasmarować płytki ryglujące i sprężyny
smarem VW-G 000 400 lub innym wodoodpornym
smarem uniwersalnym i złożyć bębenek
zamka.
• Sprawdzić, czy płytki przesuwają się bez
oporu.
• Włożyć klucz, zdjąć taśmę samoprzylepną.
• Zamontować bębenek zamka.
• Zamontować klamkę lub zamek pokrywy
tylnej.

ObrazekObrazek
R
Rangers76

Post autor: Rangers76 »

[quote=""polokolo""]to w takim razie musisz zdjąć boczek
odkręcić klamkę
wyjąć zamek
otworzyć plastikową pokrywkę mechanizmu zamka
posmarować czymś rzadkim
i poskładać

jeżeli to nie pomoże to zostaje regulacja samego ucha na slupku na którym zamek sie zatraskuje może sie schowal za mocno i itrza pierdyknąć mocno żeby zalapał spróbuj się też tym pobawić
i oczywiście później opisz jak ci poszło[/quote]


A masz może jakieś fotki jak to zrobić?
ODPOWIEDZ

Wróć do „nadwozie + wnętrze”