Polo Classic Gwint problem

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
piterpiel
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 06 maja 2010, 0:10

Polo Classic Gwint problem

Post autor: piterpiel »

Witam!

Niedawno założyłem gwint w swoim polo wraz z felgą 16' i wszystko z przodu jest ok a z kolei z tyłu mam problem bo gdy skręciłem gwint na samą górę to opona oparła mi się na nadkolu, a regulacji już mi zabrakło. Zdjąłem dolną sprężynkę, aby podnieść go do góry i faktycznie udało się. Tylko teraz przód pracuje na nierównościach tak jak powinien a tył odbija się jak piłeczka i naprawdę ciężko się jeździ. Jest jakiś sposób aby wyeliminować takie zachowanie zawieszenia??

Obrazek

Obrazek
W moich żyłach płynie etylina, a zamiast serca działa turbina...
d
darek-vw
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 447
Rejestracja: 22 gru 2008, 23:05

Post autor: darek-vw »

tak jeden, nie zakładać tak szerokich kół do seryjnego auta ;)
gwint pewnie też TA Technix czy coś w tym stylu który jest twardy a przód jakoś tłumi bo jest ciężki a tył już gorzej bo lekki
amortyzator wyciągnięty na max i twarda sprężyna i są efekty, musi być niżej może coś się zmieni, ale...

...co to jest 9'' ?? nie pozaginane ranty, itp
teraz i tak pewnie nie masz żadnego obniżenia (albo jakieś 30) bo koła przycierały

tylko hardocorowcy pakują za szerokie koła do auta, później jak najniżej, odboje gumowe i zero amortyzacji :mrgreen:

trochę nieprzemyślany mod jeżeli spodziewałeś się jakiegoś prowadzenia/komfortu :grin:
10\' VW Polo Classic Coupe R36


[url=http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=185&t=26509]Wszystko o modyfikacji VW Polo Classic / Variant 6KV 1995-02
Awatar użytkownika
piterpiel
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 06 maja 2010, 0:10

Post autor: piterpiel »

No tak racja trochę nie przemyślany ;) zbyt ambitnie podeszłem do tematu :)
Aczkolwiek podobno jest na to metoda... tył faktycznie 9J opona z naciągiem 215 wygląda ładnie .. szukam jakiegoś rozwiązania słyszałem że są jakieś odboje czy coś w tym stylu dlatego pytam się Was o pomoc bo jak nic się nie wymyśli to pozostanie mi wymienić felgę na 15' i złożyć gwint jak fabryka mu przykazała..
W moich żyłach płynie etylina, a zamiast serca działa turbina...
Awatar użytkownika
VWV
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 401
Rejestracja: 19 lip 2010, 14:33
Lokalizacja: WML

Post autor: VWV »

bez helperów to wiadomo że będzie "pingpong" :grin:
podaj jakieś parametry tych kółeki, czy może jakieś dystanse na tyle siedzą??

po pierwsze to tak jak zauważył darek-vw , masz niezaklepane nadkola, chociaż patrząc na obtarcie na oponie to za dużo by to nie dało.
Awatar użytkownika
gwozdz
Administrator
Administrator
Posty: 1962
Rejestracja: 20 lis 2008, 16:21
Lokalizacja: Kostrzyn Wlkp. :)

Post autor: gwozdz »

Powodzenia życzę z tymi kołami :mrgreen:
Ta-Technix z tyłu to istna masakra jeśli jest podkręcony na max. do góry.
Zaklepania rantów nic nie da przy tak szerokiej feldze :crazy:
Jak się nie ma co się lubi.... to się kocha żonę.

it's nothing personal i don't like anybody
Awatar użytkownika
arczyk17
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 250
Rejestracja: 25 paź 2009, 12:19
Lokalizacja: slask
Kontakt:

Post autor: arczyk17 »

kola 15cali by byly wsam raz jak chcesz tak szerokie opony a ty masz 9 cali tylna szerokosc felgi i gwint jest tak podkrecony ze sprerzyna nie pracuje wogole na tylnym amorze
viewtopic.php?f=29&t=20117

VI ZLOT ŚLESIN 2011
Awatar użytkownika
piterpiel
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 06 maja 2010, 0:10

Post autor: piterpiel »

Bez "helperow" czyli?
W moich żyłach płynie etylina, a zamiast serca działa turbina...
d
darek-vw
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 447
Rejestracja: 22 gru 2008, 23:05

Post autor: darek-vw »

helpery to te małe sprężynki na gwincie ;)

ale nie masz się co nimi przejmować, wiele osób już testowało różnicę z helperami lub bez i nie było różnicy w prowadzeniu auta
służą tylko do utrzymywania sprężyny głównej na swoim miejscu przy mocnym obniżeniu, aby w przypadku gdy np amortyzator/sprężyna max się rozciągnie utrzymać sprężynę na miejscu, w innych przypadkach jest maksymalnie ściśnięta i nie bierze udziału w amortyzacji

sprawdzone :grin:
10\' VW Polo Classic Coupe R36


[url=http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=185&t=26509]Wszystko o modyfikacji VW Polo Classic / Variant 6KV 1995-02
Awatar użytkownika
arczyk17
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 250
Rejestracja: 25 paź 2009, 12:19
Lokalizacja: slask
Kontakt:

Post autor: arczyk17 »

i tez do tego jak wywalisz te sprezynki czyli helpery to auto obnizy sie troche jeszcze :D
viewtopic.php?f=29&t=20117

VI ZLOT ŚLESIN 2011
Awatar użytkownika
piterpiel
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 06 maja 2010, 0:10

Post autor: piterpiel »

No dobra ok ja z tylu helperow teraz nie mam i samochod paradoksalnie jest wyzej bo mam dostep do wiekszej ilosci gwintu i moglem go tak wyregulowac zeby te 16tki nie tarly o nadkole. Czyli sugerujecie ze jak teraz np zamienie sie z kims na 15' ze swoich 16' i na wezsze tak ze bede mogl wsadzic helpery spowrotem i posadzic go nizej to i tak tyl bedzie dalej tak podskakiwal?
W moich żyłach płynie etylina, a zamiast serca działa turbina...
d
darek-vw
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 447
Rejestracja: 22 gru 2008, 23:05

Post autor: darek-vw »

twój problem polega na tym że masz na maksa podniesiony a sprężyny są twarde i zawias się nie ugina i nie wyciąga

jak zmienisz koła na węższe to będziesz mógł obniżyć i umożliwisz skok zawieszenia - pracę amortyzatora i powinno być lepiej



jak chcesz się pobawić to załóż seryjne stalaki, obniż go tak aby mógł pracować i sprawdź jak chodzi zawias i będziesz wszystko wiedział ;)
a jak będziesz chciał możesz nawet zamontować helpery, ale nie musisz.

trochę zabawy, ale wydaje mi się że musisz sam popróbować żeby wiedzieć jak to wszystko działa :mrgreen: :mrgreen:
10\' VW Polo Classic Coupe R36


[url=http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=185&t=26509]Wszystko o modyfikacji VW Polo Classic / Variant 6KV 1995-02
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”