[9N3] kontrolka płynu do spryskiwacza

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Opcji jest kilka.
1) Mogl sie w jakis spsoobpopsuc sam czujnik.
2) Sprawdz czy napewno masz pusty zbiornik.
3) Jelsi jest pusty postaraj sie wykrecic czujnik i spradz mierinkiem czy w ogole jest przejscie jak zewrzesz.
4) Moze mechanicy zrobili Ci psikusa i wylaczyli kodwoanie licznika, ze ta funkcja jest na OFF.
5) Podcza przekrecania w zaplon wydaje mi sie ze powinna sie zaswiecic testowo zolta kontrolka od poziomu plynu spryskiwaczy cos na wzor zuzycia okladzin.
6) Przerwanie kabla pomijam i zimny lut albo brak kontakltu z licznikiem, bo jesli toma dzialac tak, ze zwiera sie jak jest plyn, to kazda przerwa w obwodzie powinna powodowac zapalenie sie tej kontrolki (wtedy mamy otwarty obwod).

Wedlug rysunku czesci czujnik powinien byc po zewnetrznej stronie. Nie po stronie silnika tylko po stronie koła. On jest umocowany w jakiejs odleglosci od dolu zbiornika. Ogolnie to wystepuja zbiorniki z zaslepka lub z czujnikiem. Daj znac jak problem sie rozwiaze.
k
kubcio
Początkujący
Początkujący
Posty: 90
Rejestracja: 06 lip 2009, 1:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: kubcio »

Obrazek w golfie IV jest taka kontrolka, ja nigdy u siebie w polo takiej nie widziałem, musze zobaczyć przy odpalaniu, ale nigdy nie święciła się ona jak sie skończył się płyn.

a kontrolkę od hamulców juz miałem, tylko w moim polo tylko przednie hamulce maja czujnik.
Obrazek Obrazek
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

czy aby napewno nie masz czujnika okladzin z tylu? GTI ma z tylu tez tarcze z tego co chyba widzę? Jesli ma to zobacz po skosie, czyli w prawym tylnym. Wydaje mi sie ze powinien byc, ale glowy tutaj nie dam. GTI sa zazwycaj innymi autami niz tzw stock'i. Dla przykladu Polo 5 GTI ma akumulator we wnece w bagazniku (chyba ze z golfem pomylilem GTI), a to dla lepszego rozkladu masy. Juz nie mowiac o innych elementeach zawiszenia. A co do konroli spryskiwaczy, to to bylo jako opcja w tamtych czasach. W polo kontrolka jest taka sama jak w golfie,bo to standardowa ikona. U mnie jak w kompie wlaczylem to tak jak pisalem wyzej. Zapala sie przy tescie, gasnie a potem po minucie na stale pali sie, bo nie mam podlaczonego czujnika.
k
kubcio
Początkujący
Początkujący
Posty: 90
Rejestracja: 06 lip 2009, 1:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: kubcio »

wiec z hamulcami z tył to było tak, ze po VIN-ie ściągnęli mi klocki na tył i był tam kabel do czujnika ale u mnie nie było go gdzie podłączyć mechanik mi powiedział ze najwidoczniej w roku modelowym 2007 nie było tego mam tylko z przodu. widziałem na własne oczy ta wymianę i naprawdę nie było gdzie podłączyć czujnika.

jutro będę sprawdzać ta kontrolkę w swoim POLOŚwirolo. a gdzie patrzeć ? w prędkościomierz czy obrotomierz ??

mam czujnik deszczu a czujnika braku spryskiwacza nie mam ? hehehe dziwne :D
Obrazek Obrazek
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

tak, czujnik deszczu a kontrolka płynu to zupelnie inna bajka i jest wszystko ok. Ojceiec w golfie 5 ma czujnik zmierzchu i deszczu a kontrolki spryskiwacza nie ma. Mozesz isc do aso i niech ci w ETCE pokaza po vinie jaki zbiornik masz, czy z zaslepką, czy bez. Podlaczenie jest proste. Wsadzasz czujnik i ciagniesz 1 przewod do zegara do pinu 34 tej dlugiej wtyczki w liczniku, z tylu w obudiwe, a drugi do masy. Wlaczasz jeszcze kodowanie w zegarach.

Co do kontroli, to jest to tez zmiana kododwania zegarów. Ja nie mam komputera pokaldowego u siebie, ale u mnie kontrolka spryskiwaczy jest w srodkowym okienku, w dolnym rzedzie po lewej stronie. Posuzkaj moich postów, chyba nawet wątki mojego autorstwa, na temat kontroki plynu w dziale 100 porad czy cos takiego dla 9N3. Znajdizesz wsyztkie potrzebne inf.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Ok, wiec w ASO cena uszczelki 7zł, cena czujnika 37 albo 47 zł.
Do tego kabel trzeba kupic. Jest to taki kabelek polmetrowy zakonczony wtyczkami do pinów z obu stron. Ten kabel tnie się na pół i dalej ciagnie sie kabel walsny, zeby wydluzyc. Z metra sie nie kupuje i nie ma do kupienia zadnego serwiswego kabelka, tylko albo pelna instalacja silnika,a albo takie wlasnie kabelki.

Kabelek moze byc 0,5mm^2. 1 do masy drugi do długiej wtyczki w zegarach pod wlasciwy pin.
Ponawiam prosbe, ze jesli ktos jest zainteresowany tym tematem, prosze o napisanie posta, gdzie wywiercic otwor czujnika, czy jest jakies oznaczenie. Kto pisal ze niby jest gdzies naniesione, ale w etce pisze ze jest zaslepka. Wiec jak to tam jest z tym zbiornikiem spryskiwacza?

Moze jakbies zdjecie w necie ktos by znalzał, bo ja patrzylem na rozbitki i nie widzialem jeszcze z czujnikiemw zbiorniku.
Awatar użytkownika
MarioGTI
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 397
Rejestracja: 12 paź 2010, 8:03
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Radom

Post autor: MarioGTI »

dobre info tez sie tym interesuje bo tez bym zrobil sobie zeby mi swiecila kontrolka spryskow szukalem wlasnie takiego zbiorniczka i lipa jak co znajde dam foto
1.4 TDI 80 KM --daje rade szczególnie trasa 3.7 l / 100km

Obrazek
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

ja mam miesiac wyciety z kalendarza, pisze prace inż. wiec tak z doskoku piszę i sprawdzam. Aktywacje kontrolki juz robilem dla testow w lutym. Pod ktory pin sie podlaczyć tez wiem w liczniku. Brakuje mi tylko info o dokladnym miejscu na czujnik w zbiorniczku. Dodam jeszcze ze zbiornik dla układu z myciem szyb ma wieksza pojemnosc.

Dzis mi sie drugi raz zdarzylo ze plynu mam na 0, i wycieraczki latały po suchej syzbie :/ Nie chce mi sie ciagle latac i sprawdzac. Zbiorniczek mały jest. Chyba 1L z kawałkiem, moze 2? Jednak woda paruje a lato idzie. Mam pekniecie ale na gorze zbiornika gdzies, wiec moze mocniej parowac mi, ale nie cieknie. Latem napewno bedzie zrzucony zderzak, bo musze albo zakleic go albo wymienic. JEsli jest z tłustego plastiku PP czy cos tam innego, to sie kleic nie bedzie, chyba ze dam do zespawania, ale jak ktos nie uprzedzi mnie to tutorial bedzie. Najgorsze to moze byc przepchnięcie kabla przez sciane grodziową do licznika. moze byc gesto, a druciki cienkie. Dobrze byloby ogarnac temat alarmu, zeby wiedziec czy ciagnac mam kabel do syreny czy nie.
k
kubcio
Początkujący
Początkujący
Posty: 90
Rejestracja: 06 lip 2009, 1:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: kubcio »

a w jakiej wersji polo 9n3 w std byl ten czujnik ??
Obrazek Obrazek
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

tego dokladnie teraz nie powiem,musialbym sprawdzic a czasu mam niewiele w tym miesiacu.
Napewno w okularnikach montowali je czesciej niz w FL, bo co pytalem kgoos to kazdy mowil ze ma, tylko nikt nie wiedzial czemu nigdy sie to nie palilou nich :D no i ponoc wystepowal standradowo w wersji ze spryskiem reflektorów. Jesli masz dobre kontakty w ASO to spyaj sie sprzedawcow, bo moga miec jeszcze dane wyposazenia do FL.

Jakbys sie dowiedzial czegos, wspomoz ten temat informacją.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Z radoscia informuje, ze przystepuje do montazu tego czujnika. Mam juz porobione wstepnie zdjeciac i zdjety zderzak. Zamowione czesci.
Zrobie manuala, ale prosze o pomoc kogos z klubowiczow, by pomogl mi wrzucic gdzies zdjecia by nie zniknely a byly widoczne w manualu. Jak ktos ma imageshack lub inne konto tego typu moglbym mu przeslac pare fotek zeby potem dac linki do manuala.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Sprawa wyglada tak:
1) trzeba sprawdzic, czy jest dioda podswietlajaca ikone poziomu płynu spryskiwaczy. Sprawdzc mozna to na kilka sposobow. Aktywujac funkcje zegarze, wyciagajac go i patrzac pod darcza czy jest dioda smd, albo patrzac szybko na palace sie ikony przy pierwszym wlaczaniu zaplonu po podlaczeniu klem (nie zawsze po kazdym zdjeciu klem sie to udaje).

2) Jezeli diode mamy to mozemy montowac czujnik , oznacza to ze licznik obsluguje monitoriwanie tego czujnika. Jesli nie mamy, to wymiana licznika jedynie w gre wchdozi na dzien dobry.

3) Palenie sie tej kontrolki moze wystepowac gdy:
a) mamy czujnik i poziom płynu dobiega końca - albo zuzycie płynu albo wyciek ze zbiornika
b) mamy czujnik i został on uszkodzony lub awarii uległ ktorys z przewodów, mozliwe przyczyny - zwarcie, patyna na koncowkach, przelamanie kabelka.
c) mamy czujnik i nie został on podlaczony, a funkcja aktywowana w zegrarze
d) nie mamy czujnika, a funkcja została włączona w zegarze

Działanie czujnika - czujnik działa na zasadzie zmiennej rezystancji płynu, w zaleznosci od jego ilosci.

Druga sprawa, do zbiornika leje sie wode demineralizowaną - nie destylowaną, wiec czujnik bedzie działac prawidlowo. Warto pameitac, ze teoretycznie woda destylowana jest obojetna elektrycznie. To zanieczyszczenia w wodzie przewodza prąd.

Bede mial w reku i podlacze to powiem jak on dziala i czy jest faktycznie zwloka czasowa, bo po wykonaniu testu po przekreceniu w stan zaplon, kontrolka gasnie a po minucie znow sie zapala - np w przypadku gdy nie mamy zadnego czujnika podlaczonego.

Czujnik mam juz zamontowany i podlaczony do masy. Musze jeszcze podlaczyc go do wtyczki w grodzi. Roboty jest sporo przy tym, ale u mnie najciezsza robota wyszla przypadkowo a nawet z koniecznosci.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Czujnik poziomu płynu spryskiwaczy zamontowany. Pojawi się manual.
Ostatnio zmieniony 24 lip 2011, 19:19 przez Anonymous, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Wczoraj odłączałem aku, na pierwszym zapłonie pojawiły się wszystkie kontrolki ale nie było wśród nich od spryskiwaczy :(
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

A czy kontrolka od ASR zapala Ci sie wtedy? Kontrolka powinna byc na prawym liczniku. Jesli nie masz ASR a zapala sie ta kontrolka podczas startu licznika po podlaczeniu klem, to jeszcze nic straconego z kontrolką poziomu spryskow.
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”