[9n] Czujnik klocków hamulcowych - działa cały czas

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

m
marcink
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 34
Rejestracja: 05 cze 2009, 9:40

[9n] Czujnik klocków hamulcowych - działa cały czas

Post autor: marcink »

Witam

Mam w mojej polówce problem z czujnikiem klocków hamulcowych. Cały czas przy odpalaniu samochodu mi się włącza i przy okazji piszczy.
Wiem że to wina wtyczki bo klocki dopiero co były wymieniane.
Jest problem na łączeniach między wtyczką od auta, a wtyczką od klocków. Ktoś coś majstrował przy tym czujniku i niestety od kabelka idącego od auta brakuje wtyczki, są tylko 2 kabelki które były wsadzane do wtyczki od klocków.
Pytanie czy taką wtyczkę można dokupić?


Drugie pytanie. Czy jest jakaś możliwość aby zaślepić czujnik zużycia klocków. Wiem, że mechanik przy kupnie nowych klocków mówił mi że jest taka możliwość?
p
pawelo88

Post autor: pawelo88 »

Możesz całkowicie wyłączyć komunikat na zegarach o zużytych klockach zmieniając kodowanie.
s
sokar
Początkujący
Początkujący
Posty: 98
Rejestracja: 23 mar 2009, 17:03

Post autor: sokar »

A możesz napisać jak i gdzie to zrobić?
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

nie trzeba zmieniać kodowania, nie jest to potrzebne. Wystarczy, że zewrzesz styki we wtyczkach jakimś drucikiem - jeżeli nie masz podpiętych klocków, to nie problemu. Jeżeli masz klocki z czujnikiem, to znaczy, że gdzieś w obwodzie masz przerwę. Jeżeli masz z tyłu hamulce tarczowe, przyjrzyj się klockom w prawym tylnym kole. Tam też powinien być klocek z czujnikiem, jednakże są w sprzedaży równie dobre klocki, ale dwa razy tańsze bez czujnika i ludzie często takie zakładają. Oprócz tego czujnik jest jeszcze tylko w lewym przednim kole.

Jak zewrzesz styki we wtyczce, zamkniesz obwód elektryczny o kontrolka gaśnie. Na tej zasadzie działają te czujniki. w klocku jest umieszczony na odpowiedniej głębokości cienki drucik. Jak klocek zetrze się to tej, granicznej grubości, drucik się przeciera, w obwodzie powstaje przerwa i na blacie zapala się kontrolka.

Jeżeli wszystko jest podpięte, przewody wyglądają ok, a kontrolka będzie dalej się świecić, wtedy możesz się zastanowić nad zmianą kodowania.
s
sokar
Początkujący
Początkujący
Posty: 98
Rejestracja: 23 mar 2009, 17:03

Post autor: sokar »

No właśnie w tym problem, że mam gdzieś przerwę w kablach nie przy wtyczce tylko gdzieś dalej, a nie widzi mi się rozpruwanie połowy samochodu w poszukiwaniu owej przerwy. Dlatego zainteresowałem się tą zmianą kodowania bo sprawdzać gróbość okładzin co jakiś czas to nie problem a piszczące coś na desce rozdzielczej jest wkurzające. Także jak by ktoś mógł opisać jak ową operację przeprowadzić albo gdzie poszukać na ten temat infa.
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

a jakie masz hamulce na tylnej osi? Tarczę, czy bębny? Ja miałem taką samą sytuację jak Ty. Też byłem zdesperowany zmienić to kodowanie (póki co, nadal nie wiem jak), bo przeszukałem wszystko przy przednim kole i nic nie znalazłem. Dopiero po jakiś dwóch tygodniach wkurzającego pikania się okazało, że urwał się kabelek przy samym klocku w prawym tylnym kole. Zwarłem i mam problem z głowy. Tylko muszę sam kontrolować stan okładzin. W środku auta raczej nic się nie przetarło, bo niby jak... Musi to być gdzieś przy kole. Chyba, że instalacja gdzieś przegniła, ale wątpię w to.
s
sokar
Początkujący
Początkujący
Posty: 98
Rejestracja: 23 mar 2009, 17:03

Post autor: sokar »

Z tyłu mam bębny, a z przodu też na próbę zwierałem kable w kosce i nie pomogło więc kabel jest przerwany przegniły gdzieś wyżej. Dlatego zainteresowałem się tą zmianą kodowania bo wcześniej nie wiedziałem że jest taka możliwość i jeździłem z tym pikaniem i żółtą kontrolką. Trzeba przeszukać neta i zobaczyć może gdzieś będzie jak tą operację przeprowadzić.
p
pawelo88

Post autor: pawelo88 »

Jeśli nic nie zdziałasz z połączeniem masz tu wyłączenie sygnalizacji zużycia klocków hamulcowych w polo 9N. Oczywiście potrzebny VAG, kodowanie w kanale 17 - instruments (zapisz na wszelki wypadek kodowania dotychczasowego), coding - 7 (kodowanie), od pierwszych dwóch liczb patrząc od lewej strony odejmij " 01 " np. 12345 - 01000 = 11345 . Oczywiście w każdej chwili gdy zlokalizujesz usterkę mechaniczną możesz wrócić do poprzedniego kodowania :good:
s
sokar
Początkujący
Początkujący
Posty: 98
Rejestracja: 23 mar 2009, 17:03

Post autor: sokar »

Dzięki wielkie kolego pawelo88 zmiana kodowania wedle twojej instrukcji zadziałała i już nie denerwuje mnie żółta kontrolka na zegarach (małe rzeczy a tak cieszą).
Ostatnio zmieniony 12 maja 2011, 20:55 przez sokar, łącznie zmieniany 1 raz.
p
pawelo88

Post autor: pawelo88 »

Do usług :victory:
Awatar użytkownika
Zbynon
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 72
Rejestracja: 20 mar 2012, 23:12
Lokalizacja: Śląskie

Post autor: Zbynon »

Panowie potrzebuję skasować błąd informujący o zużyciu klocków hamulcowych. Przewody przy lewym przednim kole połączone a dalej świeci :closedeyes: . Pewnie gdzieś dalej skorodował. Tył- bębny więc problem identyczny jak kolega wyżej.

Jeśli nic nie zdziałasz z połączeniem masz tu wyłączenie sygnalizacji zużycia klocków hamulcowych w polo 9N. Oczywiście potrzebny VAG, kodowanie w kanale 17 - instruments (zapisz na wszelki wypadek kodowania dotychczasowego), coding - 7 (kodowanie), od pierwszych dwóch liczb patrząc od lewej strony odejmij " 01 " np. 12345 - 01000 = 11345 . Oczywiście w każdej chwili gdy zlokalizujesz usterkę mechaniczną możesz wrócić do poprzedniego kodowania :good:
Czy kolega pawelo88 opisując ten zabieg pisząc potrzebny VAG miał na myśli program VW Tool, VAG COM, Polski Vag czy inny?
Chcę kupić ten Kabel nada się? Czy ten Kabel + CD Oprócz tego nie ukrywam chciałbym dodatkowo "poszperać" i w ogóle pobawić się programem.
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

Witam
Ten drugi kabelek na pewno ogarnie temat. Sam mam taki i można nim robić wszystko w 9N :)
Jeśli chodzi o program to kolega miał na myśli VAG-COMa. Na necie znajdziesz instalkę.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Zbynon
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 72
Rejestracja: 20 mar 2012, 23:12
Lokalizacja: Śląskie

Post autor: Zbynon »

Dzięki za odpowiedz. Kabelek z płytą zakupiony. Jak przyjdzie zabieram sie za poznanie VAG COMa.
Awatar użytkownika
ravenice1990
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 71
Rejestracja: 19 lis 2014, 8:15
Lokalizacja: Nałęczów

Post autor: ravenice1990 »

Czy ten kabel podoła w zmianie kodowania

http://allegro.pl/show_item.php?item=49 ... d00be2ff62
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

[quote=""ravenice1990""]Czy ten kabel podoła w zmianie kodowania

http://allegro.pl/show_item.php?item=49 ... d00be2ff62[/quote]

Powinien bez najmniejszego problemu.
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”