Problem z odpaleniem zimnego motoru

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
ragiern
Swój
Swój
Posty: 901
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:02
Lokalizacja: ostróVWielkopolski

Problem z odpaleniem zimnego motoru

Post autor: ragiern »

Witam szanowne grono!
Od jakiegoś czasu moje Polo (i mnie przy okazji) trapi pewna dolegliwość. Otóż po kilkunastogodzinnym postoju (np. całonocnym) są poważne problemy z odpaleniem silnika. Pierwsza próba kończy się automatycznym jego zgaśnięciem - po zapaleniu obroty spadają zbyt nisko i auto momentalnie gaśnie. Przy drugiej, pomimo wciśniętego pedału gazu obroty utrzymują się na bardzo niskim poziomie. Dopiero, po 2-3 sekundach z rury wydechowej wylatuje czarny dym i auto podejmuje normalną pracę. Gdy się już to stanie, to motor pracuje prawidłowo (równo, nie zarzuca, ma moc) i nie ma problemów przy odpalaniu. Mało tego, kilkukonastogodzinny postój (5-6 h) nie przysparza jakichkolwiek problemów przy rozruchu.
Proszę o pomoc, bo skończyły mi się już pomysły! :(

P.S. Z zewnątrz auta mocno czuć woń paliwa.
MOJE SAMOCHODY:
1. Volkswagen Polo III (2006-2012) --> 20.013 km --> Obrazek
2. Peugeot 207 (2012-2021) --> ponad 66.417 km --> Obrazek
3. Dacia Duster I (2020-...) --> ponad 24.400 km --> Obrazek
Awatar użytkownika
ghul177
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 450
Rejestracja: 08 kwie 2009, 17:02
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: ghul177 »

moze sie zalewa jakoś.moze cewka ? auto stoi w wilgotne dni i wiadomo
Awatar użytkownika
ragiern
Swój
Swój
Posty: 901
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:02
Lokalizacja: ostróVWielkopolski

Post autor: ragiern »

Najdziwniejsze jest to, że świece są nieco zakopcone, a mimo to jeździ normalnie.
Co Twoim zdaniem mogłoby go zalewać i dlaczego?
Jaką cewkę masz na myśli?
Wilgoć w tym przypadku nie ma nic do rzeczy, bo auto jest garażowane.
MOJE SAMOCHODY:
1. Volkswagen Polo III (2006-2012) --> 20.013 km --> Obrazek
2. Peugeot 207 (2012-2021) --> ponad 66.417 km --> Obrazek
3. Dacia Duster I (2020-...) --> ponad 24.400 km --> Obrazek
Awatar użytkownika
paffcio
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 5507
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:10
Lokalizacja: RJA

Post autor: paffcio »

podpinales pod vaga ? sprawdz cewke zaplonową, bardzo mozliwe, ze ona odmawia podluszenstwa a to są jej pierwsze objawy przed calkowitym uszkodzeniem, generalnie do sprawdzenia, przewody, kopulka, palec, swiece...

jesli na vagu nic nie pokazuje to lambda odpada
Awatar użytkownika
suchyshreek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 83
Rejestracja: 30 sty 2011, 13:45
Lokalizacja: Ok. Elbląga

Post autor: suchyshreek »

ja bym na twoim miejscu wymienił świece nie patrząc na to że są za kopcone. Na świecach przez jak napisałeś noc może osiadać "mgiełka" co jest spowodowane różnicą temperatury ciepłego silnika a powietrza na zewnątrz. Wymień świece a problem ustanie jestem pewien w 50% że to jest powodem ewentualnie katalizator jest albo zapchany albo już przepalony i silnik dusi sie własnymi spalinami.
Ostatnio zmieniony 07 maja 2011, 21:18 przez suchyshreek, łącznie zmieniany 1 raz.
..::: Zabawa dopiero się zaczyna :::.. d(^^)b

Obrazek
S
Stanley
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 347
Rejestracja: 20 lis 2008, 20:08
Lokalizacja: RPR trasa Przemyśl-Dynów

Post autor: Stanley »

ragiern do filtra powietrza kiedy zaglądałeś?, bo brudny filtr to jedna z przyczyn twoich problemów.
Bez przecinaka i młota, to ch** nie robota.
Awatar użytkownika
ragiern
Swój
Swój
Posty: 901
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:02
Lokalizacja: ostróVWielkopolski

Post autor: ragiern »

[quote=""Paffcio""]sprawdz cewke zaplonową, bardzo mozliwe, ze ona odmawia podluszenstwa a to są jej pierwsze objawy przed calkowitym uszkodzeniem[/quote]
W jaki sposób się ją sprawdza?
[quote=""Paffcio""]generalnie do sprawdzenia, przewody, kopulka, palec, swiece...[/quote]
Poza kablami WN wszystko zostało niedawno wymienione.
[quote=""Paffcio""]jesli na vagu nic nie pokazuje to lambda odpada[/quote]
VAG nie wykazał żadnych błędów, mogących powodować takie objawy.
[quote=""Stanley""]do filtra powietrza kiedy zaglądałeś?[/quote]
Filtr powietrza wymieniony niespełna 3000 km temu.
MOJE SAMOCHODY:
1. Volkswagen Polo III (2006-2012) --> 20.013 km --> Obrazek
2. Peugeot 207 (2012-2021) --> ponad 66.417 km --> Obrazek
3. Dacia Duster I (2020-...) --> ponad 24.400 km --> Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”