nierównomierne obroty biegu jałowego

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
wojtasek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 240
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:45
Lokalizacja: Pabianice

nierównomierne obroty biegu jałowego

Post autor: wojtasek »

Po czyszczeniu i adaptacji przepustnicy nierównomierne obroty biegu jałowego
obr. wahają się od 840 do 880 obr/min wyczuwalne silne drżenie silnika
napięcie sondy lambda prawidłowe, co robić dalej gdzie szukać przyczyny :banghead:
wiem że temat omawiany wielokrotnie na starym forum, ale niestety archiwum nadal nie dzieła :-(
nigdy nie jest tak żeby gorzej być nie mogło
Awatar użytkownika
Bieniek1984
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 88
Rejestracja: 28 kwie 2009, 17:12
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Bieniek1984 »

Może banalne pytanie ale wymieniłeś filtr powiwtrza ??
Było -> ABS, PPx2, OpenAiR, Servo, centralny+alarm, szport wydech <!-- s]
Bylo Audi B4 1,9 TDI + chip ,
było VW Golf 1,6 TD + LDA, FMIC
było Audi A4 1.9 TDI chip 115KM
jest VW Golf 4 1.9 TDI 90KM
Jest wsk 125
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

No i czy stare ustawienia adaptacji usunięte.Lub co gorsza siadł już silnik krokowy ale odpukać.
Awatar użytkownika
wojtasek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 240
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:45
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: wojtasek »

adaptację wykonał mi kolega z forum więc myślę że Ok co do filtra to zmieniałem
w tamtym roku ale sprawdzę jeszcze na wszelki wypadek , przed tą operacją na biegu
jałowym były obroty równe zrobiłem to ze względu na duże zużycie paliwa i występujący
błąd 533 :angry:
nigdy nie jest tak żeby gorzej być nie mogło
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

Cosik żle zrobione usuń stare nastawy i wykonaj jeszcze raz adaptacje jak to samo to czeka cie wymiana przepustnicy i ponowna adaptacja.
533 Regulacja obrotów biegu jałowego
Awatar użytkownika
kln
Początkujący
Początkujący
Posty: 99
Rejestracja: 22 lis 2008, 19:54
Lokalizacja: Lublin

Post autor: kln »

Wygląda na to że nie zachowałeś warunków adaptacji i się ona nie powiodła.
Skasuj błędy, silnik rozgrzany itd.
Awatar użytkownika
wojtasek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 240
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:45
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: wojtasek »

błąd występował przed adaptacją teraz nie ma żadnych błędów ale może
jednak tak jak podpowiadacie nie były usunięte stare nastawy spróbuję
zrobić to jeszcze raz-dzięki pozdro :D napiszę o efektach
nigdy nie jest tak żeby gorzej być nie mogło
K
Kava
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 19 maja 2009, 21:10
Lokalizacja: Braniewo

Post autor: Kava »

Witam...pozwolę się wtrącić z podobnym problemem. Otóż niedawno zamontowałem instalacje gazowa i zaczęły się problemy z obrotami. Tak jak tematu obroty mi skaczą ale tylko jak samochód się rozgrzeje. Gaźnicy oraz elektrycy robili wszystko i nie mogą znaleźć przyczyny (dla nich nie ma żadnego problemu). Filtry powymieniałem, przepustnice przeczyścili, adaptacje przeprowadzali ze 2 razy i nadal ten sam efekt. obroty skaczą, polo drży;/
Awatar użytkownika
kuzma
Początkujący
Początkujący
Posty: 125
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: kuzma »

sprawc sonde podmien na jakis czas na inna ...kolega tak mial ale on zakladal sekfencje
Awatar użytkownika
medyk81
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 69
Rejestracja: 14 lis 2008, 6:48
Lokalizacja: Bełchatów -> Łódź

Post autor: medyk81 »

[quote=""wojtasek""]błąd występował przed adaptacją teraz nie ma żadnych błędów ale może
jednak tak jak podpowiadacie nie były usunięte stare nastawy spróbuję
zrobić to jeszcze raz-dzięki pozdro :D napiszę o efektach[/quote]

Witam!
Adaptację u kolegi ja przeprowadzałem, wszystkie warunki zostały spełnione. Ale widzę że coś jednak jest nie tak z tą adaptacją. U mnie od ok. roku objawy są identyczne: obroty 840-880, drgania silnika. Nie pamiętałem czy było to od czasu czyszczenia przepustnicy, ale wychodzi na to że coś jest na rzeczy.
Wczoraj kilkakrotnie przeprowadzałem adaptację u siebie i bez zmian. Silnik rozgrzany, przepustnica czysta, zero błędów, stare nastawy usunięte, słychać przepustnicę, ADAPT OK, VAG-COM 311.
Zastanawiają mnie 3 rzeczy:
1. przy usuwaniu starych nastaw wyskakuje zapytanie w rodzaju: "Czy napewno ..." klikam OK i komunikat znika nic więcej się nie dzieje, kwestia tego, czy nastawy w tym momencie są usunięte ?
2. W programie VW tools chcąc usunąć stare nastawy wyskakuje informcja: "ECU nie obsługuje tej funkcji..." Adaptację mogę przeprowadzić.
3. Po odczycie kanału 098 mam 2 wartości - jeśli dobrze pamiętam otwarcie przepustnicy i napięcie, które zmieniają się w trakcie adaptacji. Obie wartości po i przed adaptacją są zawsze identyczne, 1-sza bodajże 4330, zaraz po adaptacji 4130 po ok 20 sekundach (zgodnie z instrukcją zostawiam na nastawach podstawowych na 30 s) wskakuje na 4330, podobnie z drugim parametrem (wartości nie pamiętam).

Może stare nastawy nie są usunięte? Program bezproblemowo łączy się ze sterownikami. Nie mam żadnych błędów.
Awatar użytkownika
wojtasek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 240
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:45
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: wojtasek »

u mnie identiko adaptacja przeprowadzona kolejny raz żadnych efektów :banghead:
jestem już głupi nie wiem co robić dalej i jeszcze to zużycie paliwa 10l w mieście
nigdy nie jest tak żeby gorzej być nie mogło
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”