Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

t
tajpej

Post autor: tajpej »

potrzebny jest silnik skrzynia komp wiązki i inne drobne pierdołki :)
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

potrzebujesz silnik i kompa..osprzet caly włacznie z kolektorami alternator wszystko pasi plud and play od 1.0 nawet skrzynia
sam mam 1.4 na osprzecie od 1.0 tylko kompa musiałem kupic od 1.4 w miom przypadku aex
jak bedziesz potrzebowała rady wal na pw ;)
s
savic
Swój
Swój
Posty: 975
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:10
Lokalizacja: małopolska

Post autor: savic »

[quote=""Goozik""]nawet skrzynia[/quote]
zgadza się mechanicznie pasuje ale AER ma krótsze przełożenia także "stówka" będzie przy około 3600 rpm
Obrazek
g
gosik
Newbie
Newbie
Posty: 24
Rejestracja: 16 lis 2008, 15:48
Lokalizacja: Białystok

Post autor: gosik »

Dzięki wszystkim ,trafił się taki sam 1,0 aer .Przeraziłam się kosztów ,bo po wyjęciu silnika trzeba było kilka rzeczy powymieniać i niestety szłam po mniejszych kosztach.
c
cichy03
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 09 kwie 2009, 7:19
Lokalizacja: Ławy

Post autor: cichy03 »

witam wszystkich,mam pytanie czy moglbym zamienic silnik AER na inny bez przeubek,bo ten co mam ma juz dosc a nie moge dostac takiego w poblizu,z gory dziekuje
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

mozesz zamienic na np 1.4 AEX APQ,1.6AEE AEA
osprzet od 1.0 pasuje plud&play jedyne co zostanie do wymiany to komp i ewentualnie skrzynia bo ta od AER-a jest troche krotka
jak bedziesz potrzebował jakies info to wal na pw chetnie pomoge

nawet monowtrysk idzie przerobic na wielopunkta bez problemu i to jezdzi :D
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

Kolego Goozik, widzę że się znasz na rzeczy powiedz mi jaki ewentualnie silnik niekoniecznie mniejszej pojemności
podejdzie zamiast mojego 1,4 AKV bez przeróbek? :konik: :?:
civic r18a2/407 1,6 HDi
c
cichy03
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 09 kwie 2009, 7:19
Lokalizacja: Ławy

Post autor: cichy03 »

dziekuje Goozik,jak bede potrzebowal wiecej info to sie odezwe,jeszcze raz dzieki
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

[quote=""rat4""]zamiast mojego 1,4 AKV bez przeróbek[/quote]

domyslam sie ze jest to 60 konny 8 zaworowy wielopunkt :?:
skoro tak to podejdzie praktycznie kazdy 1,6 8v pod warunkiem ze kupisz silnik wraz z kompem bądz będziesz znał jego nr
ja kupiłem goły silnik z racji tego ze osprzet miałem od 1.0 ale miałem problem z doborem kompa.
na szczescie temat ogarniety i siedzi komp od 1,4 AEX a kolektory wiazka silnika od 1.0 AER
co do silnikow 1.4,1.6 16v tez wejda bez problemu ale tam juz trzeba miec komplet
silnik skrzynia cały osprzet plus mocniejsze hample, zawias itd
p
paw150
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 80
Rejestracja: 23 lis 2008, 20:49
Lokalizacja: SGL

Post autor: paw150 »

[quote=""Goozik""]nawet monowtrysk idzie przerobic na wielopunkta bez problemu i to jezdzi :D[/quote]

A mógłbyś rozwinąć ten temat bo bardzo by mnie to interesowało ??
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

moza zamieni cały osptrzet z mono na wielopunkt
mi akurat sie trafił silnik z mono wtryskiem a instalacje i pompe paliwa mam do wieolpunkta,wiec wystarczy przełozyc cały osprzet ktory pasuje plug&play
oczywiscie zostaje jeszcze dobor kompa do tego wszystkiego
jak bedziesz potrzebował bardziej szczegółowych ifnormacji to chetnie pomoge
wszystko zalezy co chcesz w aucie zrobic i w jakim celu ;)
p
paw150
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 80
Rejestracja: 23 lis 2008, 20:49
Lokalizacja: SGL

Post autor: paw150 »

A jakie są różnice gdy silnik z mono wymienimy na wielopunkta ??
Chodziło by mnie o to czy jest większa moc ?? mniejsze zużycie paliwa ?? ale jakiejś jeszcze inne znaczące różnice ??
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

gneralnie w starszych 6 n były mono wtryski czyli jednopunkt a pozniej stosowano nowsze silniki z wtryskiem wioelpunktowym
np 1.6 aea i aee maja taka sama moc ale osiagaja w innym przedziale obr silnika

[quote=""paw150""]o to czy jest większa moc ?? mniejsze zużycie paliwa ?? ale jakiejś jeszcze inne znaczące różnice ??
[/quote]

co do zuzycia paliwa i osiagow to bywa roznie
u mnie czuc roznice miedzy 1.0 a 1.4 i w mocy i w spalaniu-zwiekszyło sie nieznacznie
z tym ze mnie spalanie malo inetresuje
a wymeniłem silnik bo stary nadawał sie na złom
p
paw150
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 80
Rejestracja: 23 lis 2008, 20:49
Lokalizacja: SGL

Post autor: paw150 »

Ja mam silnik 1,3 z 1995 na mono wtrysku,i jakie elementy wchodzą w skład osprzętu aby przerobić go na wielowtrysk ??
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

kolektor ssacy komletny wraz z przeputnica i sil krokowym,listwa wtyskowa ,instalacja silnika, pompa paliwa gdyz od mono ma mniejsze cisnienie.komputer sterownik silnika i trzeba przerobic odme bo jest za wysoka i nie wejdzie ci kolektor,oraz trzeba zminic puszke od filtra powietrza bo tez jest inna
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”