Potrzebuje pomocy przy wyjęciu miski olejowej, odkręciłem wszystkie śruby po za jedną która jest centralnie nad przegubem i nie ma opcji podejścia imbusem, problem jest z odkręceniem torxów przy wylocie ze skrzyni ale to jakieś wyjście, drugie wyjście to wyjęcie przegubu razem z piastą, które śruby odkręcić żeby można było cofnąć całość razem z przegubem, jest opcja że przegub nie wyjdzie gdyż jest przykręcony od środka? Jakieś sugestie koledzy? Polo 1,0 97 rok
Dwa dni szarpania się z miską nie poszły na marne, dla potomnych napiszę, jeśli nie macie konkretnych narzędzi nie podchodźcie nawet(tak jak ja) a co do samej roboty to najszybciej jest odkręcić końcówkę drążka kiery, odkręcić mcpersona od wahacza i jedną śrubę łączącą wahacz i piastę z tarczą hamulcową, 6 gwiazdek torx na łączeniu przegubów przy skrzyni no i imbusy misy olejowej, ciężko było ale udało się, miska wyjęta i wyczyszczona ze starego silikonu odtłuszczona, silikon nałożony ze sporym naddatkiem jego nadmiar wylazł bokiem, no i problematycznie jest założyć ją z powrotem tak żeby nie dotknąć silikonem, tłumik trochę przeszkadza, po skręceniu miski złożyłem wahacz i mcperson,skręciłem przegub i polo stanęło na kołach, nie zalewałem oleju, poczekam do jutra aż porządnie wyschnie. Mam nadzieję że operacja się udała bo nie chciał bym tego jeszcze raz przerabiać. To tyle :crazy:
[quote=""Kon.radek""]Dopiero trafiłem na ten temat. A nie lepiej było znaleźć bit i zwykłą przedłużką podejść? Nie zwracałem nigdy uwagi na śruby miski, wiec się pytam[/quote]
nie wiem jak jest w innego typu silnikach, jedynie giętką przedłużką może się udać odkręcić śrubę nad półosią . mnie zajęło zdejmowanie miski aż 4h jakiś d..eń przykleił przegrodę do miski i przegroda trzymała miskę na cmoku pompy olejowej na dodatek przegroda została uszkodzona ponieważ nie mogłem jej oderwać od miski i następny wydatek :angry2: a półoś i tak trzeba zdemontować.
[quote=""Kon.radek""]Dopiero trafiłem na ten temat. A nie lepiej było znaleźć bit i zwykłą przedłużką podejść? Nie zwracałem nigdy uwagi na śruby miski, wiec się pytam[/quote]
Nie ma szans gdyż śruba jesc centralnie nad przegubem a miejsca tam może 0.7 cm, podeszłem obciętym imbusem i to ledwo i zrobiłem tylko jeden obrót i się zaklinował i imbus i śruba, koniecznie trzeba zozłączyć przegub( 6 torXów) poszły o dziwo lekko ale są bardzo miękkie, dla pewności nabijałem młotkiem żeby się nie omykały. Ciężki temat w tym modelu polo. U mnie w golfiku mk3 nie ma takich problemów z miską
Ja podszedlem grzechotka na 1-2 przedluzkach dlugich do tego przegub na podejscie pod roznymi kątami i krotka koncowka na srube:) Dalo sie:) Szkoda bylo mi czasu na wywalanie przegubu itp itd obstawiam ze malutka grzechotka tez na scislosc by sie dalo
wogole nie wewszystkich tych silnikach jest uszcelka
w niektorych skladane jest to na silikon i wtedy warto zainwestowac w dobry silikon a nie najtanszy