[6R] Mokra osłona przegubów 6R 1,4 10.2009

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

V
VJ_eXtreme
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 16 paź 2009, 11:09
Lokalizacja: Radzyń Podl./Lublin

[6R] Mokra osłona przegubów 6R 1,4 10.2009

Post autor: VJ_eXtreme »

Witam,

wczoraj staruszek zauważył delikatny zgrzyt przy hamowaniu prędkość ok.30 km/h zapięty 2bieg. Przejechałem się i faktycznie czasami się pojawia tylko przy dwójce. Zajrzeliśmy pod auto i co się okazało prawy przegub ma mokrą osłonę(od strony skrzyni) a lewy ma delikatnie mokrą osłonę.
Spotkał się ktoś z Was z takim problemem?
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
hadek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 232
Rejestracja: 16 sie 2009, 19:51

Post autor: hadek »

mogę prosić fotkę> -mam ten sam model/rocznik
V
VJ_eXtreme
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 16 paź 2009, 11:09
Lokalizacja: Radzyń Podl./Lublin

Post autor: VJ_eXtreme »

W sobotę byliśmy z polą w aso.
Przyczyną tego zgrzytu był kamień który wpadł między tarczę hamulcową a piastę;).
Mechanik stwierdził że przyczyną mokrych przegubów jest kapiący olej z odmy...i że to niby jest normalne. Powycierał osłony i kazał zobaczyć za jakiś czas co się będzie działo.

hadek mógłbyś spojrzeć czy u siebie też masz mokre osłony przegubów?
Awatar użytkownika
hadek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 232
Rejestracja: 16 sie 2009, 19:51

Post autor: hadek »

kurcze jak ? gdzie to leży ... nie jestem za dobry w te klocki ale jak mi powiecie gdzie patrzyć - to spróbuje chętnie
z
zaako
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 257
Rejestracja: 07 maja 2011, 16:56
Lokalizacja: Szklarska Poreba

Post autor: zaako »

Ja u siebie patrzylem,od strony kierowcy jak zajzysz w przedzial silnika to widac przegub wewnetrzny z oslona i faktycznie sa na nim slady oleju.Jaszcze jakis dluzszy czas poczekam i zglosze sie do ASO,chyba ze chlopaki wczesniej cos bedziecie wiedzieli to dajcie znac.
Awatar użytkownika
hadek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 232
Rejestracja: 16 sie 2009, 19:51

Post autor: hadek »

oblukałem wszystko, sucho - jeśli można poprosić o fotkę gdzie patrzyć to może coś znajdę..
z
zaako
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 257
Rejestracja: 07 maja 2011, 16:56
Lokalizacja: Szklarska Poreba

Post autor: zaako »

W sprawie mokrego przegubu pojechalem przy okazji do ASO w Lubinie,co sie okazalo po 10min przegladania auta postawili na uszczelniacz polosi.Wymienili z obu stron dla swietego spokoju.Teraz sucho.Zauwazylem to przy przebiegu 1300km.
Awatar użytkownika
woolfik
Początkujący
Początkujący
Posty: 152
Rejestracja: 18 sie 2009, 20:08
Lokalizacja: PZ

Post autor: woolfik »

Też dopiero co zobaczyłem u siebie, że gumowa osłona od lewej strony (patrząc w kierunku jazdy) jest częściowo mokra, a nie była. Zobaczymy, co zrobi serwis.
Obrazek
z
zaako
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 257
Rejestracja: 07 maja 2011, 16:56
Lokalizacja: Szklarska Poreba

Post autor: zaako »

Uszczelniacz polosi,u mnie tez z lewej bylo mokro.
z
zaako
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 257
Rejestracja: 07 maja 2011, 16:56
Lokalizacja: Szklarska Poreba

Post autor: zaako »

woolfik-Byles w serwisie z tym wyciekiem?U mnie znowu sie pojawilo i co sie okazalo w 2 ASO poszperali i znalezli instrukcje serwisowa odnosnie mokrych okolic przegubow wew.Jest to wosk ktory pod wplywem tem.sie wytapia.Zalecenie producenta to wyczyscic te miejsca.W Lubinie najwidoczniej im sie nie chcialo szukac w kompie i wymienili mi uszczelniacze niepotrzebnie,robia tak bo maja kase z napraw gwarancyjnych.Niepotrzebnie stracilem caly dzien.Zalecenie jest odnosnie silnika 1.4 CGGB
s
snakemen
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 31
Rejestracja: 24 wrz 2012, 17:25

Post autor: snakemen »

Witam,

Pozwolę sobie odświeżyć temat, chociaż nie wiem czy w moim przypadku to też wosk, który się wytapia po wpływem temperatury (tak stwierdziło ASO).

Podczas pierwszego przeglądu w ASO stwierdzono zapocenie na przegubach. Oczywiście w ramach gwarancji podjęto kroki mające na celu zlikwidowanie problemu.
W tym roku w styczniu (przed końcem gwarancji) oglądając podwozie zauważyłem wyciek nad prawym przegubem (jak pokazano na zdjęciach).
http://imageshack.us/g/1/10287402/


W ASO stwierdzili, że to uszczelniacz półosi. W ramach gwarancji został wymieniony.
Teraz po 6 miesiącach od wizyty w ASO zauważyłem ten sam objaw (wygląda jak wyciek). Pomimo zakończonej gwarancji wybrałem się do ASO w celu ustalenia, czy poprzednia naprawa została wykonana prawidłowo.

Tym razem ASO stwierdziło, że to wosk, którym pokryte są elementy i który pod wpływem temperatury się wytapia i rozpryskuje po okolicach przegubu.

Patrząc na zdjęcia aż trudno uwierzyć.
Dlatego zapytam Was, czy macie podobne objawy i czy akcja odnośnie zapoconych przegubów rozwiązała problem całkowicie ?
Ewentualnie co sądzicie patrząc na zdjęcia zamieszczone powyżej ?

Pozdrawiam i dzięki
Obrazek
z
zaako
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 257
Rejestracja: 07 maja 2011, 16:56
Lokalizacja: Szklarska Poreba

Post autor: zaako »

Hmmm ciężko powiedzieć,u mnie jest tego znacznie mniej i już od roku nie widzę zęby się wytapiało.Wiec chyba to jednak ten wosk,jeśli byłby wyciek to cały czas by było mokro a u mnie już zaschnięte pozostałości.Pojeździj i tak jest po gwarancji i obserwuj.
s
snakemen
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 31
Rejestracja: 24 wrz 2012, 17:25

Post autor: snakemen »

Moje autko ma dopiero troszkę ponad 15000km przejechane, więc mam nadzieję, że z czasem to ustanie i że faktycznie jest to wosk, a nie wyciek oleju z skrzyni biegów.
I co ciekawe lewy przegub też widać troszkę mokry, ale nie aż tak jak prawy i jego okolice.

A tak swoją drogą ktoś wie, w którym dokładnie miejscu skrzyni znajduje się miejsce, gdzie mogę sprawdzić poziom oleju ?
Podobno podczas wymiany uszczelniacza uzupełniono do prawidłowego poziomu. Ale teraz dla świętego spokoju też bym to skontrolował.
Obrazek
Awatar użytkownika
ppprokurator
Początkujący
Początkujący
Posty: 96
Rejestracja: 18 paź 2010, 13:46
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: ppprokurator »

Nie jestem mechanikiem, ani tym bardziej specjalistą, ale podejrzewam, że to ta nakrętka zaznaczona na czerwono.

Obrazek

Potrzebny imbus 17.
Poziom ciężko sprawdzić, wlewa się go tyle, żeby poziom był na wysokości tego otworu, czyli wyciekał z niego.

Na zdjęciu jest skrzynia z 1.6 TDI, ale w 1.4 jest pewnie identiko z zewnątrz.
Obrazek ;)
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Średnio to na wosk wygląda. Z resztą skąd miałby się lać w takich ilościach. Prosta sprawa -jak zastyga to wosk. Jak jest oleisty to olej. Pewnie źle zrobili lub w ogóle nie wymienialni...
ODPOWIEDZ

Wróć do „skrzynia biegów + układ napędowy”