Dolozenie abs-u

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
TOFIK_6n2
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1993
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:05
Lokalizacja: Płock

Post autor: TOFIK_6n2 »

No dobra a jak powiem ze mam hebel z VR6 na przodzie na tyle z TDI tarcze i czujniki... :) to ktos mi dalej powie jakis schemat do instalacji ..... i odrazu nie musze sie zastanawiac ale korektor sily hamowania do wywalenie czyli tak naprawde wszystkie nowe przewody hamulcowe na calej dlugosci trzeba.... Nie wiem jak w 6n ale w 6n2 trzeba sie jeszcze wpiac w licznik jakos no i w 6n2 to juz warto pomyslec o ESP :)
Tofolot 6n2 1.4 16V AUA ~120 KM 146 Nm

Moje Polo: http://www.vwpoloklub.pl/forum/viewtopi ... 12&start=0

-Zlot PKP Ślesin 2012 2 miejsce Auto Zlotu
-Zlot PKP Ślesin 2012 1 miejsce najniższe Polo 6n2
-1 Zlot Miłośn
Awatar użytkownika
Diego69
Swój
Swój
Posty: 988
Rejestracja: 11 mar 2010, 20:47
Lokalizacja: LLB

Post autor: Diego69 »

[quote=""czmc""]a zahamuj gwałtownie... każda noga zawiedzie bo leci do oporu...:D w zimnie śmigam laguną z abs, i nie ma porównania co do hamowania. Raz nie wpadam w poślizg a droga hamowania znacznie się skraca... bo tam bym w ślizgu pokonał parę metrów więcej w linii prostej...[/quote]

Co do gwałtownego hamowania - racja, najlepiej nie dopuszczać do takich sytuacji...
A w zimie jeździłem xsarą, wystarczyło na śniego lekko dotknąć pedału hamulca i już ABS wkraczał a xsara jechała gdzie chciała :)
Awatar użytkownika
TOFIK_6n2
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1993
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:05
Lokalizacja: Płock

Post autor: TOFIK_6n2 »

[quote=""Diego69""]a xsara jechała gdzie chciała :)[/quote]

Akurat jakos mnie to nie dziwi jesli chodzi o francuska motoryzacje :P swiry :)
Tofolot 6n2 1.4 16V AUA ~120 KM 146 Nm

Moje Polo: http://www.vwpoloklub.pl/forum/viewtopi ... 12&start=0

-Zlot PKP Ślesin 2012 2 miejsce Auto Zlotu
-Zlot PKP Ślesin 2012 1 miejsce najniższe Polo 6n2
-1 Zlot Miłośn
Awatar użytkownika
wojtasllb
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1130
Rejestracja: 25 mar 2010, 0:52
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: wojtasllb »

jak sie ma dobre heble to abs nie jest potrzebny bo łatwo jest wyczuć granice przyczepności i hamujemy jak by go nie było bo po prostu nie blokujemy kół,przy wydajnym systemie hamulcowym abs reaguje tylko w ekstremalnych sytuacjach i w zimie np. w gti tak jest :D a abs i esp z edl to jest dopiero dobre polaczenie na zime, cisniesz w zakrety ostro i nawet jak ci coś nie pójdzie (a wiadomo jak to jest na kazdym odcinku jest inna nawierzchnia inne oblodzenie i inaczej sie auto moze zachować) to nawet mając alumy na zime nie trzeba sie o nie bać, a jak chcemy polatać bokami to tylko guziczek wciskamy i ogień ;)
Awatar użytkownika
wojtasllb
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1130
Rejestracja: 25 mar 2010, 0:52
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: wojtasllb »

[quote=""wesol""] Jesli mi usilujesz wcisnac teze ze droga ham. sie skróci gdy klocek hamuje bardzo mało na jeden obrót kola. Poza tym w zime przy hamowaniu bez absu mamy efekt klina a z absem klin jest caly czas niwelowany. Droga sie wydluza z basem ale mamy kontrole nad pojazdem- sterownosc. Jak mi ktos w filmiku pisze ze efektywnosc z absem jest wieksza to smiem twierdzisz ze jest idiotą.[/quote]

jakieś tam magiczne własciwosci abs'u omawiacie na wykładach, abs nie wydłuża drogi hamowania ,mając system abs mozemy hamować tak samo jak bez niego, na granicy przyczepności, abs działa dopiero gdy koło sie zblokuje (czyli w skrajncyh przypadkach kiedy tracimy kontrole nad autem i wskazane jest aby odzyskać nad nim sterowność ) i tyle filozofii

ps. sorry za post pod postem ale nie dało sie edytować.
Awatar użytkownika
przem_polo
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1177
Rejestracja: 04 lis 2009, 21:17
Lokalizacja: SKL

Post autor: przem_polo »

[quote=""ThundeR""]przem_polo musisz mieć tylko piastę z tarczą pomiarową do ABS i zwrotnice z miejscem na czujnik, ale jak już masz 256 to podejrzewam że już zmieniałeś zwrotnice. Przegubów nie musisz zmieniać bo wieloklin pasuje do piasty z GTI[/quote]
Ja nie mam hebli z gti tylko zwykle 256,a one chyba byly z 1.4 16v
[quote=""ThundeR""]PiterVR6 napisał(a): najlepiej szukaj pompe hamulcowa z gti (1,4 16v, 1,6 16v 6n lub 6n2) serwo jak cos mam do opchnieciaTy masz serwo do opchania z GTI ja mam pompę hamulcową do opchania z GTI i już przem_polo masz komplet[/quote]
Chetnie wezme,ale cena na pw prosze.
Czyli jak bedzie serwo z pompa to tylko czujniki i podlaczyc to jakos i powinno dzialac.
Ma ktos jakis schemacik,jak to podlaczyc znaczy sie instalacje itp.
2011
MajóVWka(28maj),Vag Nysa(4czerwiec),M.I.V.W(7sierpien),SCP(24wrzesien)
Awatar użytkownika
PiterVR6
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 684
Rejestracja: 17 sie 2009, 13:53
Lokalizacja: Harta

Post autor: PiterVR6 »

no i jeszcze cały modulator potrzebujesz co tym steruje

Obrazek
Awatar użytkownika
przem_polo
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1177
Rejestracja: 04 lis 2009, 21:17
Lokalizacja: SKL

Post autor: przem_polo »

[quote=""PiterVR6""]no i jeszcze cały modulator potrzebujesz co tym steruje[/quote]
Jakis numer tego znasz lub cos w tym stylu.
Te numery od71 do74 to czujniki kol dobrze kojarze?
2011
MajóVWka(28maj),Vag Nysa(4czerwiec),M.I.V.W(7sierpien),SCP(24wrzesien)
Awatar użytkownika
PiterVR6
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 684
Rejestracja: 17 sie 2009, 13:53
Lokalizacja: Harta

Post autor: PiterVR6 »

o takie coś , co do schematu to nie jestem pewien czy jest poprawny bo umnie nie udało sie uruchomic pókico abs

Obrazek


Obrazek
Awatar użytkownika
przem_polo
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1177
Rejestracja: 04 lis 2009, 21:17
Lokalizacja: SKL

Post autor: przem_polo »

[quote=""PiterVR6""]o takie coś , co do schematu to nie jestem pewien czy jest poprawny bo umnie nie udało sie uruchomic pókico abs[/quote]
Ja na razie mam czas.Najpierw czesci,a pozniej montaz.
Poczekam na jakis dobry schemacik.Ewentualnie jakby Ci sie udalo zamiesc info tutaj jakies.
2011
MajóVWka(28maj),Vag Nysa(4czerwiec),M.I.V.W(7sierpien),SCP(24wrzesien)
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

[quote=""PiterVR6""]o takie coś , co do schematu to nie jestem pewien czy jest poprawny bo umnie nie udało sie uruchomic pókico abs

Obrazek


Obrazek[/quote]


Zasadniczo to nie zaden modulator tylko poprostu pompa ABS ktora ma na sobie zestaw przekaznikow do sterowania silnikiem pompy oraz elektrozaworkami. Uklad ABS jest bardzo prosty a instalacja nie jest jakas bardzo skomplikowana. Zasilanie po stacyjce, zasilanie stałe, masa oraz kable do czujnikow kół i cala filozofia. chyba ze jeszcze chcesz miec kontrolke od abs na szafie to mozna pociagnac tak jak i kabel do zlacza diagnostycznego.
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”