[9N3] kontrolka płynu do spryskiwacza

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Zapaliły mi sie prawie wszystkie. Nie zauważyłem takiego z ikoną spryskiwaczy. Od ESP czy ASR też, taki samochodzik z śladami kół. Jutro spróbuje jeszcze raz i zobaczę.
Nie zapaliła mi sę od tempomatu ale ikonę widać na liczniku.

CHyba będę musiał jakiś kabelek kupić do auta bo chciałbym parę rzeczy porobić.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Samochodzik ze sladami poslizgu to ASR lub ASR/ESP. Ja nie mam ani 1 ani 2 a kontrolka jest i zapala sie tylko, gdy podlacza sie klemy do aku i robi zaplon, ale nie zawsze sie chce taki pelny test rozruchowy zegara wykonac. Potem ta kontrolka ASR sie nigdy nie zapala. Co do tempomatu tak jak wyzej napisalem. Na tarczy tez mam ikone ale nie ma pod tarcza diody na plytce, a tempomat mam i wiem ze nawet Passaty niektore nie maaj tez tej kontrolki. Czasem robili to jako dodatek.... Dioda jest typu SMD - powierzchniowa, silnie swieci, malutka, nie wymienna eksploatacyjnie w teorii. W praktyce kiedys slyszalem jak ktos wylutowywal by pozmieniac kolory podswietlenia np. Ja nie polecam ruszac amatorom.

Aha i uprzedzam, ze jak ktos chce wyjac licznik, to jest to trywialnie proste, ale odlaczcie klemy zanim zdejmiecie wtyczki z zegara. To na wszelki wypadek, zeby sie nie zapalla kontrolka Airbag.
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

A mógłbyś podać procedurę demontażu licznika?

W wolnej chwili wypatroszę dziada.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Demontaz licznika jest skladową tej procedury. Mam juz to opisane na kompie oraz demontaz zderzaka. Chcialem na raty ale zarzazdajacy powiedzieli ze manual musi byc w calosci by go wrzucic. Licznik robisz tak: Kolumna kier. w doł i do siebie. Srubokret od dolu z prawej i lewej strony w taki plastik poziomypodluzny pod liczikiem. Wsuwasz w otwor i robisz ruch srubokretem do gory. Potem masz 2 torxy. U gory licznika w jego obudowie jest taki maly wypust ktory zaczepia sie o daszek licznika, kokpit, dlatego troche opornie sie bedzie chcial wysunac, moze kratke bedziesz musial wyjac by wypchnac licznik.
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

Mam pytanie. Jak odepeniecie aku i podłączycie.. To jak wtedy zapalają się wszystkie kontrolki - zapala się Wam kontrolka od otwartej tylnej klapy?

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Dzisiaj bawiłem sie w odłączanie aku. Kontrolna od sprysków się nie pojawia, nie pojawia się też kontrolka od klapy a tą mam aktywną. Jestem więc dobrej myśli. Muszę jakiś kabelek skombinować i zobaczę.
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

To ja jestem dalej w du** ;) Myślałem, że w ten sposób będę mógł sprawdzić, czy u mnie ta kontrolka się spaliła (dioda) czy może to coś innego... Bo tą kontrolkę mieć powinienem, ale się nie zapala... Myślałem, że jakby u Was się zapalała - u mnie się nie zapala, mógłbym wtedy sprawdzić, czy to wina diody.
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Witek6935, a światełko masz w bagażniku?

Zastanawiam się czy to nie jest na jednej krańcówce.
Po czym wnosisz, że powinieneś mieć kontrolkę?

Wczoraj wertowałem ETKĘ w poszukiwaniu różnic w licznikach.

Nie były one podzielone ze względu na funkcję wskaźnika spryskiwaczy. Różnica w komputerze - takim czy innym, silniku, skrzyni to tak. Ale nie zauważyłem aby gdzieś było o poziomie płynu. Sądzę więc, że powinienem to mieć. Pozostaje tylko kwestia zakodowania aby się gadzina włączała.
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

Lampkę mam - zapala się. Po czym sądzę? Bo mam dość bogatą wesję - chyba comfotline - halogeny, klima manualna, elektryczne szyby, 4 poduchy, regulacja świateł, welurowa tapicerka.
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Cruz, podpowiesz jak aktywować kontrolkę na liczniku za pomocą kabelka?

Kabel kupiłem ale jeszcze nie miałem okazji próbować podejść do auta.

Edit: odpaliłem kontrolkę: )
Ale juz ją zdechłem co by nie drażniła:)
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Przepraszam za post pod postem ale liczę na dość szybką odpowiedź.

Kupiłem zbiornik 4,5 litra do polci. Chciałby przy okazji montażu przynajmniej założyć czujnik i puścić kabel. Czy ma ktoś zdjęcie gdzie powinien być czujnik w takim zbiorniku?

Mam zbiornik z 2006 roku i nie ma śladu po miejscu gdzie powinien być. Nie chce robić na głupa co by sie nie zdziwić, że zbiornik się nie mieści.
Z drugiej strony nie będę miał okazji robić przymiar bo zbiornik będzie zakładał warsztat naprawiający polo po stłuczce:(

Edit:
Już wiem gdzie ma być dziura. Dzisiaj wiercenie.
Oto zdjęcie z dziurą nowego zbiornika:
Obrazek

Mam zbiornik, czujnik, uszczelkę. Czekam na wtyk z kablem i będę składał do kupy. Zdjęć z montażu mieć nie będę bo przykręcenie zbiorniczka nastąpi w warsztacie.
Koszty części:
Obudowa wtyczki 7M0 973 202 : 29,05 zł brutto
zestaw przewodów do wtyczki (konektorki są osobno niedostępne ponoć) 000 979 133 EA: 11,32 zł brutto
Czujnik 7M0 919 376: 39,10 zł
Uszczelka 7M0919 382 : 7,23 zł

Nie kupiłem jeszcze konektorków do licznika i grodzi, bo tutaj muszę przemyśleć przeciągniecie.

EDIT2:
Jestem po zmontowaniu instalacji do zbiorniczka. Nie mam jeszcze części do grodzi bo tam jest pasztet aby się dostać.
Wyciągnąłem licznik i okazało się, że linia do licznika już jest pociągnięta. Wg schematu 10 z "Sam naprawiam" powinna iść do brązowej wtyczki w grodzi pod pin 1 lub 4. Niestety słabo czytelny jest skan więc jeśli ktoś ma oryginał to chętnie bym się dowiedział.
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Jestem po grzebaniu przy grodzi. Mam założony zbiornik. Nie ja zakładałem więc nie miałem wszystkiego pod kontrolą. Okazuje się ( po dorwaniu się do przelotki w grodzi) że mam pociągniętą wiązkę po stronie silnika. Jeszcze nie wiem gdzie jest wtyczka bo jak wspomniałem nie ja montowałem większy zbiornik. Warsztat dostał ode mnie zbiornik i wiązkę więc tak zamontowali a właściwa pewnie gdzieś tam dyndała :). 31 października będę miał kanał pod ręką więc wlezę pod auto w poszukiwaniu wtyczki. Najważniejsze, że mam zbiornik 4,5 litra, nie będę się męczył z tą filiżanką jaka tam była.
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Piszę post pod postem ale inaczej pewnie nikt nie zwróci uwagi na zmianę postu (jak było w poprzednich przypadkach).

Pogrzebałem pod autem. Niestety niczego mądrego nie wymyśliłem. wtyczki walającej się wolnopas nie znalazłem. Czeka mnie jeszce rozbiórka aku, może gdzieś pod nią się kończy. Nie wiem już...
Może z drugiej strony zbiornika gdzie nie widać. Nie chce podejmować kolejnej próby ściągnięcia zderzaka bo jest niedawno pomalowany.

Fajnie by było jakby ktoś miał oryginalnie zamontowaną i podzielił się wiedzą gdzie idzie kabel i jaki ma kolor. Elsa podaje brązowo biały ale wolałbym z żywego organizmu.

EDIT: wtyczki nie znalazłem bo jej nie ma. Pomyliłem wtyk T6q z T6r. Dla większego zamieszania w mojej głowie przyczynił się fakt, ze pod T6r (którą uznałem za T6q) pod pinem 4 jest też biało brązowy kabel...
Ostatnio zmieniony 13 lut 2012, 11:37 przez jhosef, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Piszę post pod postem ale chce zebrać swoje doświadczenia w formie czytelnej i oddzielonej. Jestem po zamontowaniu czujnika. Działa sprawnie.
Po włączeniu zapłonu pojawia się kontrolna i gaśnie jeśli jest stan, jeśli go nie ma to zostaje i pojawia się sygnał dźwiękowy.
Montowałem dokładnie tak jak szło w fabryce, żadnego druta, przeciągania w niewłaściwym miejscu itp.

Przed przystąpieniem proponuję sprawdzić czy do licznika idzie właściwy pin. Jeśli nie to trzeba będzie go pociągnąć. U mnie był. Musimy zatem dostać się do licznika, wyjąć go i zdjać obudowę wtyki T32. Pod pinem 30 (do potwierdzenia) powinien być niebiesko fioletowy kabelek.

Do montażu potrzeba:
1. Obudowa wtyczki czujnika 7M0 973 202 : 29,05 zł brutto
Obrazek
2. zestaw przewodów do wtyczki (konektorki są osobno niedostępne ponoć w ASO) 000 979 133 EA: 11,32 zł brutto lub punk 3
Ten zestaw to przewód około 30 cm obustronnie zakończony konektorkiem, z tego co pamiętam to z gumeczkami.
3. konekrotki poza ASO, mini iso się to zwie, jeśli konektorki kupimy poza aso to do tego jeszcze gumeczki uszczelniające.
Obrazek
Obrazek
Konektorów mini iso potrzeba 3 (dwa do wtyczki, jeden do grodzi) lub więcej jeśli skorzystacie z mojej porady.
4. Czujnik 7M0 919 376: 39,10 zł
Obrazek
4. Uszczelka 7M0919 382 : 7,23 zł
Obrazek
5. konektor oczkowy na fi 6 mm na masę.
Obrazek
6. około 3 metry kabla 0,75 mm kw lub 0.5 mm kw.

Jeśli z jakiegoś powodu nie mamy przypięcia do licznika to trzeba będzie pociągnąć jeszcze jeden pin do licznika z końcówką fakra-mqs plus męska mini iso.

Na początek musimy zdemontować zderzak aby dostać się do zbiornika.
Tu macie stosowną poradę:
viewtopic.php?f=25&t=37723
Wyciągamy zbiornik i szukamy miejsca na czujnik:

W małym zbiorniku miejsce jest zaznaczone (przynajmniej u mnie było - później to potwierdzę). to jest chyba tu gdzie widać zaciemnienie - to jest kapsel zaślepiający otwór gdy nie ma czujnika a jest w nim dziura:

Obrazek

W zbiorniku małym jego miejsce jest mniej więcej w połowie zbiornika. W dużym jest jak widać poniżej:Oto zdjęcie z dziurą nowego zbiornika:

Obrazek

Od razu mówię, że najlepiej zakupić zbiornik 4,5 litra i mieć komfort a nie męczyć się z tym kubkiem, który jest przy braku sprysków. Trzeba tylko zatkać otwór po pompce spryskiwaczy reflektorów.
Koszt takiego zbiornika nowego to około 160 zł, używka od 50 zł na alledrogo.

Jeśli nie mamy dziury w zakupionym zbiorniku - co się zdarza to musimy do wyciąć. Niestety jego średnica to około 24 mm więc trzeba odpowiedniego narzędzia lub uporu :)
Zakładamy uszczelkę, wciskamy czujnik i mamy zbiorniczek z czujnikiem.
Zaprawiamy korektorki, zakładamy gumeczki i uzbrajamy wtyk. Montujemy wszystko do kupy i ciągniemy instalację w stronę aku i pod filtr powietrza.

Teraz jest gorsza część. Musimy dostać się do grodzi.
Polecam poradę z niemieckiego forum http://forum.polo9n.info/post373019.htm ... Fw#p373019

Jedną z gorszych spraw jest demontaż ramion wycieraczek. Potrzeba do nich ściągacza. Ja kupiłem ściągasz Yato do ramion wycieraczek za około 35 zł.

Polecam od razu zająć się mechanizmem wycieraczek bo na pewno ma najlepsze czasy za sobą. Wymontować, odbezpieczyć swożnie, wyciągnąć, oczyścić i nasmarować. Porada była gdzieś na forum.

Oczom ukarze się nam zespół wtyczek grodzi. Będą to dwie wtyki 10x10 cm. Interesuje nas lewa (patrząc na strony auta).
W środku widocznego otworu. Klucz torx 30

Obrazek

Szukamy wtyczki T6q. Jest to ta w żółtym kółku. Dokładnie interesuje nas pin 4 (są opisane). Oryginalny kabel jest brązowy z białym paskiem.

Obrazek

Zdejmujemy plecki wtyki, zatrzaski są na górze. Wypychamy przez otwór pinu gumeczkę uszczelniającą.

Aby włożyć pin trzeba wyciągnąć nieco różowe zabezpieczenie wtyczki:

Obrazek

Wówczas możemy wciskać zaprawiony kabel do wtyki. Oczywiście musimy na końcu zatknąć gumeczkę. Lepiej aby wtyka nie zaszła wilgocią.

UWAGA:
Proponuję wyposażyć się w większą liczbę wtyczek. Możemy przez to rozbudować nasze auto.
Np:
Pin 1 - halogeny przeciwmgielne. Pinu po stronie wnętrza nie będzie ale jakbyśmy chcieli w przyszłości zrobić to po co grzebać ponownie. Ja wyprowadziłem kabel na podłużnicę.
Pin 2 - ogrzewane spryskiwacze. Pin po stronie wnętrza jest więc wyciągamy w stronę wężyka, izolujemy i mamy wstępnie przygotowane auto na montaż podgrzewanych spryskiwaczy. Jeszcze tylko wtyczka za 10 zł i wiązka ze spryskami (około 100 zł na alledrogo) i mamy dodatkowe wyposażenie zimowe. Jeszcze trzeba oczywiście masę pociągnąć.

Drugi pin czujnika należy przykręcić do masy. Ja przykręciłem do niewykorzystanego punku masy pod filtrem powietrza. Stąd też wziąłem masę do sprysków grzanych.

Kable: halogeny 2,5 mm kw. Spryski: 1 mm kw.
Musimy się przebić przez gumę grodzi idącą w dół. Wszystko ładnie skręcamy.

Teraz część na VAG.
Podłączamy się kabelkiem, wchodzimy w instruments 17 i kodowanie.

Mając: ??xxx:

dodajemy:
+04 - aktywacja czujnika płynu spryskiwacza

I cieszymy się wskazywaniem.
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”