Prośba o ocenę logów - 1.4 APQ

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Mu-H
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 14 kwie 2009, 22:30
Lokalizacja: Katowice

Prośba o ocenę logów - 1.4 APQ

Post autor: Mu-H »

Witam
Chciałem prosić osoby znające się lepiej ode mnie zarówno na silnikach, jak i oprogramowaniu diagnostycznym, o ocenę logów które zapisałem przeprowadzając próbę statyczną i dynamiczną. Przyznam szczerze, że nie wiem czy w niedoładowanym silniku benzynowym przeprowadzenie takich testów w ogóle ma jakikolwiek sens i czy z poniższych logów da się cokolwiek odczytać. Być może jednak coś rzuci się Wam w oczy co mogło by być przyczyną moich problemów czyli:

1. Spalanie wzrosło ostatnio prawie dwukrotnie!
2. Samochód jest strasznie mułowaty, przy niskich obrotach w ogóle nie ciągnie, przy wyższych jedzie ale ociężale.
3. Włączenie klimatyzacji praktycznie uniemożliwia jazdę, trzeba przy ruszaniu trzymać cały czas ponad 2.000obr inaczej dławi się i gaśnie.
4. Przy około 1800obr pojawia się coś na kształt "turbodziury" tzn samochód wyraźnie słabnie, przy mocnym przyspieszaniu czuć to wręcz w postaci zwolnienia tak jakbym lekko nacisnął hamulec.
5. Podczas jazdy na dowolnym biegu, po wciśnięciu sprzęgła obroty nie spadają od razu tylko zatrzymują się na chwilę na 1200, potem na 1000, potem dopiero osiągają normalny poziom.
6. Czasem przy mocnym wciśnięciu gazu auto zamiast przyspieszać - hamuje silnikiem.
7. Wraz ze wzrostem temperatury silnika mam wrażenie, że staje się coraz słabszy.

Co dotychczas zrobiłem:

1. Czyszczenie + adaptacja przepustnicy (bardzo dokładne czyszczenie, z demontażem, nie tylko "psiknięcie" )
2. Sprawdzenie błędów na komputerze - brak błędów
3. Wymiana filtrów
4. Kontrola stanu świec i przewodów
5. Wymiana całego aparatu zapłonowego na nowy + ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu przy aktywowaniu przez vag-com "basic settings"
6. Zmiana stacji benzynowej ;)

Poniżej linki do logów. Ponieważ w różnych grupach są inne niż w dieslu czy silniku doładowanym dane, zrobiłem logi ze wszystkich bloków dynamicznie i statycznie na ciepłym silniku. Próba dynamiczna była przeprowadzana w czasie jazdy na trzecim biegu od 1500obr/min gaz do podłogi do 4500obr/min.

Grupa 000 statycznie
Grupa 000 dynamicznie

Grupa 001 statycznie
Grupa 001 dynamicznie

Grupa 002 statycznie
Grupa 002 dynamicznie

Grupa 003 statycznie
Grupa 003 dynamicznie

Grupa 004 statycznie
Grupa 004 dynamicznie

Grupa 005 statycznie
Grupa 005 dynamicznie

Grupa 006 statycznie
Grupa 006 dynamicznie

Grupa 007 statycznie
Grupa 007 dynamicznie

Grupa 008 statycznie
Grupa 008 dynamicznie

Grupa 009 statycznie
Grupa 009 dynamicznie

Grupa 097 statycznie
Grupa 098 statycznie

Chciałem zwrócić w tym miejscu uwagę szczególnie na grupę 005, kolumnę "Duty cycle" (cykl pracy?) i "(no units)". Ciekawe jest to, że w czasie jazdy w tych kolumnach jest cały czas zero. Na biegu jałowym obie wartości rosną przez pewien czas, po czym nagle znowu jest zero przez kilka sekund i znowu rosną tak jak widać w tabelce.

Podejrzewam tutaj problemy z układem wydechowym. Może katalizator? Sonda lambda? Może padła grzałka z sondy...

Za wszelką pomoc będę bardzo wdzięczny :)
Awatar użytkownika
kuzma
Początkujący
Początkujący
Posty: 125
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: kuzma »

wymien sonde podmien z kims i sie okaze , ale ja stawiam na sonde
t
tajpej

Post autor: tajpej »

sprawdź sondę oraz czy nie masz zatkanego katalizatora bo to może być też przyczyną że samochód samochód jest słaby również sprawdź czy pompa paliwa podaje dobre ciśnienie
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

[quote=""tajpej""]pompa paliwa podaje dobre ciśnienie[/quote]

powinna miec 3 bary ale niewiem jak to sprawdzisz ;)
watpie ze to jest od pompy :!:

a stare ustwienia przed adaptacja przepustnicy były skasowane :?:
zaadoptuj jeszcze raz

fitr paliwa kiedy wymieniales :?:
t
tajpej

Post autor: tajpej »

[quote=""Goozik""]powinna miec 3 bary ale niewiem jak to sprawdzisz ;) [/quote]

jedziesz do jakiegoś warsztatu oni ściągają wężyk za pompką zakładają manometr i włączasz zapłon i widzisz ile daje paliwa u kolegi to było przyczyną za mało silnik dostawał paliwa
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

przeniesiono
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”