hehe ALL moj demon srednio 8.5/100km a prędkości zawrotne eheh ale wydech mam sportowy i od kata rurę do końcowego 2,5" więc mam pewnie ok 50,5KM hehe :lol:
Było -> ABS, PPx2, OpenAiR, Servo, centralny+alarm, szport wydech
Bylo Audi B4 1,9 TDI + chip ,
było VW Golf 1,6 TD + LDA, FMIC
było Audi A4 1.9 TDI chip 115KM
jest VW Golf 4 1.9 TDI 90KM
Jest wsk 125
Wszystko zaczęło się od uszkodzonego złącza abs w komorze silnika. Jakiś dłuższy czas z tym jeździłem i tak od czasu do czasu kontrolka ABS się zaświecała, ostatnio zaczęła się świecić ciągle więc podjechałem do mechanika wpiął komputer i pokazało, że lewy i prawy przedni oraz prawy tylko czujnik są do wymiany. Poruszaliśmy wtyczką(bywała dość luźna) i po ponownej diagnozie okazało się, że już tylko lewy przedni. Zakupiłem więc nową oryginalną wtyczkę, przełożyłem piny 1 do 1 przy rozłączonym akumulatorze, co by zwarcia na sterowniku ABSu nie zrobić. Myślałem, że to pomoże - niestety Nie. Podjechałem na komputer ponownie i pokazało już tylko lewy przedni czujnik jest do wymiany. Zakupiłem więc oryginalny czujnik ABS, wymieniłem, myślałem, że to koniec, ale nadal świeciło. Podjechałem na komputer, a tu niespodzianka. Komputer pokazuje błąd prawego i lewego czujnika przedniego!! (znowu). Mechanik zaczął coś grzebać przy sterowniku ABS, "odblokował go".
Po tym pojechałem się przejechać, ale po przekroczeniu ok 10km/h 3x pisk w kabinie, i mruga kontrolka ręcznego i ABS ciągle się świeci, następnie podłączyliśmy auto pod komputer i okazało się, że wyrzuca błąd 1044 -> Control Module Incorrectly Coded(czy jakoś tak było, dokładnie już nie pamiętam) , sterownik poprosił o jakiś kod dzięki któremu można go niby na nowo zakodować. Z necie znalazłem kod 05703(najprawdopodobniej do mojego silnika->APQ, sterownik go przyjął, ale nadal pokazuje błąd prawego i lewo czujnika przedniego i po każdym odpaleniu i przekroczeniu 10km/h wspomniane wrażenia akustyczne i wizualne na desce.
Wiązka przewodów do czujników ABS została sprawdzona pod kątem "przejścia" sygnału na trasie wtyczka ABS przy kole do złącza ABS w komorze silnika.
Praktycznie zostaje do obadania sterownik, bo raczej on jest winien. Nie bardzo wiem/znam kogoś gdzie by to można zrobić. Najgorsze jest to, że mechanik nie za bardzo zna się na rzeczy jeśli chodzi o elektronikę samochodową i mam wrażenie, że trochę działa metodą prób i błędów.
Chyba, że jakieś inne pomysły?
Niestety dostęp do auta będę miał dopiero za tydzień, podobno w środę 28.09 ma je znajomy żony na komputer podłączyć. Zobaczymy co wtedy uda się odczytać/może jakiś niestandardowy pomysł będzie miał.