[6N2] Jak wymienić manetkę (przełącznik) kierunkowskazów ?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
miro088
Newbie
Newbie
Posty: 20
Rejestracja: 27 paź 2009, 10:41
Lokalizacja: Tychy

[6N2] Jak wymienić manetkę (przełącznik) kierunkowskazów ?

Post autor: miro088 »

Witam.
Nawalił mi przełącznik od kierunkowskazów i potrzebuje pomocy jak go wymienić.
na razie go odłączyłem bo ciągle pikał choć nie włączałem kierunkowskazu;/
teraz muszę jeździć bez;/
POLMOCY ..
POLO 6N2 2001.r
1.4 MPI
T
Toto
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2078
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:41
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: Toto »

trochę chęci i czasu na przeszukanie forum...po pierwsze ściągasz kierownice, demontujesz obudowę pod nią i już masz przełącznik na wierzchu...
Prawdziwego mężczyznę poznasz po tym jak dba o swoje auto.

Obrazek

[url=http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... =56&t=6865]Toto -
Awatar użytkownika
miro088
Newbie
Newbie
Posty: 20
Rejestracja: 27 paź 2009, 10:41
Lokalizacja: Tychy

Post autor: miro088 »

szukałem trochę ale nie znalazłem;/ Dzięki za podpowiedz ale potrzebuje jakiś dokładniejszych wskazówek.
POLO 6N2 2001.r
1.4 MPI
Awatar użytkownika
turzol
Mały Spamer
Mały Spamer
Posty: 3323
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:01
Lokalizacja: Tychy

Post autor: turzol »

Trzeba zdjąć kierownicę (koniecznie na wyprostowanych kołach), jeśli tego nie robiłeś nigdy to czeka Cię nieco gimnastyki przy ściąganiu poduchy bo w 6N2 wyjątkowo trudno się ją ściąga przy pierwszych podejściach. Po zdjęciu poduchy i odczepieniu taśmy airbag trzeba zdemontować plastikową obudowę stacyjki. Klucz nasadkowy 24 i ściągasz koło kierownicy, pamiętając o zaznaczeniu markerem pozycji początkowej.
Odpinasz wtyczki podłączone od tyłu manetek a następnie odkręcasz 3 długie śruby trzymające manetki, za pomocą płaskiego śrubokręta.
Dla wprawionych cała operacja zamknie się w pół godziny, jeśli robisz to pierwszy raz to licz z 1,5h roboty
Awatar użytkownika
vvvrider
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 68
Rejestracja: 22 lis 2009, 18:38

Post autor: vvvrider »

Całą operację powinno się przeprowadzać na odłączonym akumulatorze.
Obrazek
Awatar użytkownika
turzol
Mały Spamer
Mały Spamer
Posty: 3323
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:01
Lokalizacja: Tychy

Post autor: turzol »

[quote=""vvvrider""]Całą operację powinno się przeprowadzać na odłączonym akumulatorze.[/quote]

To dla mnie oczywista oczywistość, dlatego nie wspomniałem o tym
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote=""turzol""]pamiętając o zaznaczeniu markerem pozycji początkowej.[/quote]
żeby ustawić koło kierownicy prosto wystarczy spojrzeć na punkt na kolumnie kierownicy, i przerwe na kole kierownicy przy wieloklinie :)
ale to takie trochę na czuja.
A odpięcie Airbag od kiery w 6n2 to rzeczywiście porażka na maksa.
T
Toto
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2078
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:41
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: Toto »

Prawdziwego mężczyznę poznasz po tym jak dba o swoje auto.

Obrazek

[url=http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... =56&t=6865]Toto -
Awatar użytkownika
yoker1988
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 329
Rejestracja: 20 mar 2011, 12:51
Lokalizacja: Letterkenny / Piła

Post autor: yoker1988 »

dołączam się do tematu tylko ze z drugiej mańki manetkę muszę wymienić hehe. pozdrawiam ten temat który podany jest wyżej powinien ułatwić troszkę zadanie.
Awatar użytkownika
miro088
Newbie
Newbie
Posty: 20
Rejestracja: 27 paź 2009, 10:41
Lokalizacja: Tychy

Post autor: miro088 »

Dziękuje forumowicze za pomoc:)
czekam na przełącznik i zabieram się do pracy:D
Jak wymienię to dam znać.
Pozdrawiam:)
POLO 6N2 2001.r
1.4 MPI
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote=""yoker1988""]dołączam się do tematu tylko ze z drugiej mańki manetkę muszę wymienić hehe[/quote]
Opis jest podany, niezależnie dla manetek. i tak odkręcasz obie (jak już zdejmiesz kierownice).
Awatar użytkownika
yoker1988
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 329
Rejestracja: 20 mar 2011, 12:51
Lokalizacja: Letterkenny / Piła

Post autor: yoker1988 »

[quote=""czaja""][quote=""yoker1988""]dołączam się do tematu tylko ze z drugiej mańki manetkę muszę wymienić hehe[/quote]
Opis jest podany, niezależnie dla manetek. i tak odkręcasz obie (jak już zdejmiesz kierownice).[/quote]


wiem wiec dziękuje również za pomoc. pozdrowki
Awatar użytkownika
miro088
Newbie
Newbie
Posty: 20
Rejestracja: 27 paź 2009, 10:41
Lokalizacja: Tychy

Post autor: miro088 »

Operacja udana:)
Czas operacji 1h:D
no i teraz można jeździć bezpieczniej:)
Pozdrawiam i dziękuje wszystkim za rady:)
POLO 6N2 2001.r
1.4 MPI
Awatar użytkownika
kamazik
Newbie
Newbie
Posty: 23
Rejestracja: 02 kwie 2011, 9:45
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kamazik »

Witam

Pozwolicie, że się podepnę pod wątek. Dziś wymieniłem nieszczęsny przełącznik kierunkowskazów. Odłączyłem wczesniej aku itd.

Po zmontowaniu wszystkiego już jest ok (nic nie "tyka") ale pali się cały czas kontrolka poduszki. Po włączenieniu zapłonu zapaliła się, zgasła i znowu zapaliła i tak została. Mam pytanie czy to jest kwestia powstałych błędów po odłączeniu poduszki czy coś zepsułem ??

Z góry dzięki za odp

Pozdrawiam Kamil
Obrazek
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote=""kamazik""]Mam pytanie czy to jest kwestia powstałych błędów po odłączeniu poduszki czy coś zepsułem ??[/quote]
Nic nie popsułeś. Po prostu sterownik poduszki odnotował zbyt małe napięcie na instalacji i stąd błąd który pojawił się na zegarach. do skasowania kompem (inaczej go nie wykasujesz).
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”