Słuchajcie już wiem czemu lewe powietrze zwiększało obroty, silnik poprostu był zalewany gazem a gdy dostał więcej powietrza to jakoś to przepalał, niby to logiczne ale nie wpadłem na to szybciej, niestety nijak nie idzie uzyskać odpowiedniej mieszanki dla całego zakresu obrotów.
-tato ten silnik jest zepsuty?
-nie synku...to diesel
[quote=""patrycju5z""]Pytanie do speców w temacie wskaźników LPG
Świeci mi sie lampa rezerwy gazu na przełączniku pod kierownicą po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów i tak sie swieci jeszcze przez kolejne 300 km ;] Co moze byc przyczyna takie stanu rzeczy?[/quote]
zawiesił się pływak w butli, może przez jakiś syf w gazie czy coś, może pomóc ale nie musi ostra przejażdżka po wertepach- to tyle jeśli chodzi o zawieszony wskaźnik:)
-tato ten silnik jest zepsuty?
-nie synku...to diesel
I musisz się z tym pogodzić. Instalacje gazowe 1 generacji z mikserami "liniowymi" tak mają, ze na wolnych leją więcej gazu niż wysoko wysoko.
Polecam lekturę dokumentu pt. "krótki poemat na gazu temat" dostępnego na googlach.
Nakazuję również przeczytać w/w przynajmniej milion razy, do czasu aż bedziesz ją rozumiał tak jak zasadę działania prezerwatywy.
Silnik nie dostaje wtedy po dupie, bardziej parownik, ponieważ spada jego temperatura i trzeba chwilę poczekać zanim się woda w silniku nagrzeje. Polecił bym Ci odpalanie na benzynie, i przełączanie na gaz, ale sam pale dziada z gazu bo mi pompa paliwa umarła
ja mam nowa instalacje lpg wiec przerzucam po paru kilometrach dop na pb odpalasz odrazu na gazie to po dupie dostaje parownik zacznie wiecej palic zamarzac itd itp pozniej trzeba regenerowac a wskaznik w butli to jakis banal byl wiec dasz rade sam ale z drugiej strony ja nawet nie wiem czy moj dziala bo nigdy na niego nie patrzylem jak mi zalozyli gaz to do tej pory nie widzialem nawet butli zatankuj do pelna wyjezdzij wszystko i wiesz ile robisz na butli i ile ci pali mniej wiecej
renault19 chamade>peugeot306>polo>leon>golf - nigdy wiecej francuza [url=http://imageshack.u
Wskaźnik na butli nie ma mechanicznego połączenia z pływakiem, tylko niestety magnetyczne.
Jak sie ustawi wskazówka, tak bedzie pokazywać i trzeba się z tym pogodzić.
Jeżeli chodzi o lampke rezerwy na przełączniku - da sie regulować kiedy się zapala - przekręca się ten czarny plastik do którego idzie kabelek na oczku ze wskazówką.
U mnie cos dzieje sie nie tak ze spalaniem... w zimie wzrosło do 10,5 /100km w miescie... w lato/jesien spalal 8,5 max. Silnik pracuje tak samo, juz pare razy gazownicy regulowali... :/ Czy problemem moze byc juz 8letnia membrana i parowik/reduktor?
po 8 latach bał bym się zaglądać w reduktor, bynajmniej sam w ciemnym pomieszczeniu, może źle wpłynąć na psychikę. gdzieś tak połowa tego okresu:
słaby przepływ (złe wygrzanie gazu) powoduje złe przejście pomiędzy faza ciekła a faza lotna, czyli leje gazem... bardzo niekorzystnie wpływa na silnik, właśnie po takiej jeździe powstają przeciwnicy gazu, jak widzą dziury w tłokach i niedomknięte zawory...
dwie ostatnie - wynika zabiegu czyszczenia...