Jaki olej do silnika?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
pawellini
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 2836
Rejestracja: 06 cze 2010, 22:47
Lokalizacja: Warszawa-Bielany

Post autor: pawellini »

Mobil 1 5w50
J
Januszek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 86
Rejestracja: 05 gru 2009, 19:16
Lokalizacja: EPMB

Post autor: Januszek »

Może być 10W40 ?
1,6 GLX (6N)
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

[quote=""cruz""]Temat olejów to temat rzeka :D . Na subaru forester na pasie czolowym pod maska, jest naklejka lotos quazar.
Na ramce od tablicy jest naklejony castrol z nazwa dealera Subaru.

1 silnik boxer a 2 roznych producentow reklamowanych jest na 1 pojezdzie :D[/quote]
Bo za to się płaci. To jest najlepsza reklama.
Pytanie: co wleje klient mało obeznany z mechaniką do swojego VW jak zobaczy na korlu wlewu oleju "VW zaleca oleje Castrol"?

Pójdzie i kupi Castrol.

Czytałem wiele opini o Lotosie, sam jeździłem kilka lat i więcej nie wleje. Jedni chwalą inni ganią. Ja nie byłem zachwycony więc tym bardziej nie wlałbym do Subaru:) Zalałem go parę razy do golfika mk2 z 84 roku. Wcześniej szedł gółwnie Mobil minerał. Dość szybko po przesiądnięciu się na Lotos zaczął brać olej. Skończyło się na nie trzymaniu ciśnienia oleju. Co prawda silnik wówczas miał już 600 tysięcy nalatane. Ale niesmak pozostał.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Auto z takim przebiegiem w silniku benzynowym to mega dużo. Być może Lotos miał m.in. większą ilość środków czyszczących niż tamten Mobil i jak zalałeś Lotos to Ci wypłukał osady i pokazał prawidziwy stan Twojego silnika, a Mobil go uszczelniał. Gdybyś miał nowy silnik, to byś może nie poczuł różnicy, ale co niesmak to niesmak i tego nie zatrzesz tak szybko.

Jeśli chodzi o Lotos, to warto się zastanowić, czy mając auto na gwarancji można przyjechać ze swoim olejem Lotos i wymienic go. Według mnie jeśli Subaru zaleca Lotos, to silnik nie powinien się zepsuć od tego oleju. Producentów nie stac na wpadki. Nie chca wpadek, bo o oznacza gorszą opinie, spadek sprzedazy. Nie chce mi się wierzyć, że Lotos dałby tyle kasy albo surowców Japończykom, że Ci byliby w stanie strzelić sobie w kolano.

Zadałem pytanie do Autoflesz.pl i oni mają sie dowiedzieć czemu są na 1 pojezdzie reklamowane 2 oleje i czy nie wpłynie to na żywotność silnika. Wyślą pytanie do dealera lub Subaru Polska.
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Moj kolega z pracy ma Kia Ceed i na niej też jest tekścik z lotosem. Jak był na przeglądzie to się pytał czy Lotos leją. Okazuje się, że nie...
Za godzinę będzie w biurze to się dokładnie zapytam co zalali:)

Osady nie ma ją nic do uszczelniania silnika, zwłaszcza w przypadku ciśnienia oleju w magistrali.

Aha mój golfik ma (bo ciągle go posiadam) ponad 600 k a do czasu przygód z ciśnieniem praktycznie go nie bierze. To znaczy coś tam ubywa ale silnik się poci więc samego spalania oleju nie ma za dożo.
Ba nawet go przytarłem. Miałem drobny problem z luzowaniem się przewodu na czujniku ciśnienia, który potrafił spadać i beczeć o braku ciśnienia, i przez to zignorowałem lampkę jak naprawdę brakowało ciśnienia.
Okazał się, że mało było oleju, jechałem pod stromą górę przy 120 km/h chyba smok nie zaciągnął oleju.
Po dolaniu silnik chrochnął błękitem, chwilę pochodził na błękitno i przestał. Po tym zrobiłem jeszcze na tym silniku koło 5 tysięcy. A on głupi ciągle lata. I dalej jakoś oleju nadmiernie nie bierze, choć okazjonalnie wywala lampkę.
EOT:)
G
Grzela300
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 270
Rejestracja: 07 sie 2009, 8:44

Post autor: Grzela300 »

[quote=""Januszek""]Może być 10W40 ?[/quote]
Polecam Ci Valvoline MaxLife 10w40, zrobiłem już drugą wymianę i auto nie bierze ani grama oleju. Nie ma śladu po nim nawet w okolicach przepustnicy, co zdarzało się np. na Mobilu. Jest droższy od Mobila, ale warto.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Chodziło mi z osadami o ubytki uleju, spadek ciśnienia itp, jesli zmieniasz olej na tej samej klasy lepkosciowej to musza byc inne skladniki ktore sprawily ze miales przygody, ianczej bys nie mowil zle o Lotosie. Nie mozna wykluczyc tez przypadku, zbiegu okolicznosci, ze akurat cos sie popsulo Tobie bo mialo sie juz tak stac na skutek zmeczenia materialu itp, ale akurat zmieniles olej troche wczesniej.

Najlepsze oleje to ponoć są ze złóż USA i Canady. Petrocanada i jeszcze jedna jest firma. Ich ropa jest czystsza od innych złóż, a olej dosc drogi. Do kupienia był w Polsce. nazwy na tą chwilę nie podam, ale znam osobe ktora zmienila na ten olej i jezdzi. W ASO leją Castrola, ja leje SLX dla longlife. W poprzednim aucie Peugeot 106 lałem cały czas Shella do skrzyni i silnika. Nic nie kopcił. Sprzedałem go przy 170tys km. Cały czas na tym samym dedykowanym oleju.
G
Grzela300
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 270
Rejestracja: 07 sie 2009, 8:44

Post autor: Grzela300 »

[quote=""cruz""]Najlepsze oleje to ponoć są ze złóż USA i Canady.[/quote]
Dla przykładu taki http://allegro.pl/olej-silnikowy-royal- ... 90459.html, ponad 5-dych za litr, trochę przesada, ale wiadomo jakość z USA he he :thumbsup:
d
darkc
Początkujący
Początkujący
Posty: 158
Rejestracja: 17 gru 2009, 11:13
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: darkc »

mam pytanko, czy kultura różnica w kulturze pracy silnika między ostatnim dniem na starym oleju, a pierwszym na nowym może w ogóle być odczuwalna? bo mi się wydawało że nie.
Ale dziś wymieniłem olej po 14 m-cach z Valvoline Synpower 5w40 na Maxlife 5w40 (synt.) i się mocno zdziwiłem, bo nie pamiętam kiedy ostatnio silnik pracował tak gładko i cicho. Na luzie czasem ledwo go słychać)... :grin:
Szkoda tylko że drogie toto (130 zl / 4L, mniej więcej tyle kosztowało mnie 5L Synpowera)
G
Grzela300
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 270
Rejestracja: 07 sie 2009, 8:44

Post autor: Grzela300 »

Wiele osób które wymieniły olej na serie valvoline maxlifa, potwierdza że wycisza pracę silnika, olej nie rozlewany w Polsce jak np. mobil
W
WhitePolo
Początkujący
Początkujący
Posty: 126
Rejestracja: 01 paź 2010, 10:10
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: WhitePolo »

Cześć wszystkim , powiedzcie mi czym różni się olej do Diesla , od oleju do Benzyniaka
Kumpel jeździ na maszynach Rolniczych, Ciągniki New Holand , i miał ostanio wymiane oleju , to poprosił chłopaków z warsztatu żeby mu odlali z 5 litrów nowego oleju , powiedzcie mi czy jak zaleje ten olej do mojej Poli to wszystko będzie okej , oni do takich maszyn leją najlepszy ..
, dodam że olej to 15W40 .
Proszę o poradę .
s
situ82
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 17 paź 2011, 16:32

Post autor: situ82 »

Mam zalany olej 10w40 castrol magnatec w 1.4 TDI bo taki wlał poprzedni właściciel we wrześniu, czy mogę na nim jeździć???
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Do 1,4 tdi konieczny jest olej o normie 505.01 lub 507.00 dla trybu Longlife. Silnik jest na pompowtryskach a one wymagają specjalnego oleju. Nie można stosować innych. Castrol Magnatec 10w40 nie spełnia tej normy. Z Castrola może być Edge 5w40 (505.01) i 5w30 (507.00) lub SLX Profesional Powerflow LL III 5w30.

Niby czasem się słyszy, że ludzie jeżdżą bez problemów na innych ale skoro producent wymaga takiego a nie innego to nie ma co być mądrzejszym.
Awatar użytkownika
karik712
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 52
Rejestracja: 09 lut 2010, 0:07
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: karik712 »

Mam nadzieje że pisze to w odpowiednim temacie, jeśli nie to prosze o przekierowanie ;) Jakiego rozmiaru klucza potrzebuje do śruby spustowej oleju w Polo 1.6 8v (75KM)?? ;)
Awatar użytkownika
krzychu20
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3262
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:03
Lokalizacja: okolice Przemyśla

Post autor: krzychu20 »

karik712 rozmiar klucza to 16 :hello:
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”