[9N3] Ile paliwa wchodzi do samego korka??

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
yataman
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 30
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:46
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: yataman »

Ja wlalem MAX do swojego 53 litry
"Na dźwięk śląskiego dialektu gospodyni uśmiechnęła się lekko. Ja, siedzóm z Francikiym i na fusbal paczóm. Wlyźcie, sam sie sebujcie, tu mocie lacze. Jorg mo tam bółnkawa i kołocz, to wóm do. Jo móm robota we fribecie, to se tam dowejcie rady bezy mie"
Awatar użytkownika
87marius
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 15 lip 2009, 20:24
Lokalizacja: Opole - Dortmund
Kontakt:

Post autor: 87marius »

ja mam diselka i jak już wskazówka była ciut poniżej zera, a na kompie pokazywało 0 km do końca przejechałem jeszcze 5 km i naszczęście dojechałem do stacji to zmieściło mi się 44,5 lita aż pistolet odbił , nie kombinowałem z żadnym bolcem
m
maks
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 31
Rejestracja: 05 lip 2009, 13:11

Post autor: maks »

Ja mam 9N3 i jak zaswieci mi sie rezerwa to moge zatankowac 40l :)
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

No więc tak, z tego co mi wiadomo, w Polo do wersji IV FL powrót paliwa albo nie wystepuje, albo jest ograniczony. W Golfie 5 niepsalone paliwo z magistrali wroci do zbiornika, w Polo z tego co kiedys czytalem nie. Jesli mowicie o laniu po korek z odpowietrzeniam i dolewaniemna sile, to dla mnie jest to nad wymiar. Nie dokonca znamy skutki takiego lania w dluzszym okresie czasu w nowszych pojazdach. O ile w benzynowych taka praktyka jeszcze jest na przymruzenie oka, to w dieslach juz specjalisci krzycza, by tego nie robic, bowiem w Dieslu ponoć powracajace paliwo z silnika ma wyzsza temperature niż w benzynowym i napewno wyzsza niz w zbiorniku.

Pogoda potrafi płatac figle, w ciagu tygodnia nie raz bywa skok temp. o 10 stopni. Zalezy tez od tego ile kto jezdzi, jak zatanktuje na max z odpowtrzaniem i pojedzie zaraz w dluga trase, to spali to, ale jak bedzie na krotkich dystansach jezdzil i temperatura wzrosnie, to mu gdize bedzie pchalo to paliwo nadmiarowe. Poza tym paliwo ma swoja mase, nikt z nas nie wie, czy przechowywanie dodatkowych 7-10 litrow nie bedzie mialo wplywu po dluzszym czasie na mocowania podzespolow ukladu paliwowego.

Ja nie leje z odpowtrzaniem i nie poelcam tak robic. Napewno jakis jest sens tego , ze taka rezerwa zostala zachowana. A na temat konstrukcji zbiornikow paliwa, zachecam do pczoytania magazynu volkswagena dostepnego w pdf na stronie volkswagen.pl

A wracajac do ilosci litrow. Koeldzy pisza, ze w starszych Polo skoki byly wskazowki. Mialem kiedys Peugeot 106 MK1 i tez tak bylo, ale w 9n3 FL nie zauwazylem skokow. Chce zwrocic jednak uwage na kilka kwestii.

1) Katalog podaje pojemnosc zbiornika ok. 45 litrow. Ilosc 45litrow nie wiadomo czy dotyczy samego zbiornika, czy zbiornik + rura lacząca go z wlewem paliwa. Zauważcie, ze zbiornik jest pod kanapą, a wlew jest znacznie wyzej. Jesli 45L to sam zbiornik, to jeszcze 1-2 może 3L wejść.

2) Druga kwestia, jak ktos wyzej zauwazyl, ale rozwine trochę tę kwestię, wskaznik paliwa ma 4 podzialki, a kazda ma 4 kreski, czyli 4 kreski to 1/4 zbironika. Jezeli około 45/4 = około 11,25L. Ale spojrzmy inaczej, katalog mowi, że rezerwa to około 7 litrów. Jak widac na zdjeciu, rezerwa ma 3 czerwone kreski. Ułóżmy proporcję z podstawówki:
ok 11,25L - 4 kreski
x litrow - 3 kreski daje to w wyniku x= około 8,4375 litra.

Ale spojrzmy inaczej:
ok 7L - 3 kreski
x litrow - 4 x= 28/3=9,(3) litra.
Skoro 4 kreski to 1/4 to pelen zbiornik ma 16 kresek, czyli 9,(3)*4= 37,(3)L :!:

Wnioski:
Nie wiemy jak bardzo kolo sa podane pojemności w litrach wedlug VW.
Po drugie, w zaloeznosci od tego, co uznamy zapewną liczbę, mamy 2 rozne wyniki dla ćwiartki zbiornika: 11,25 lub 9,(3) co daje roznica okolo 1,916 Litra, a prawie dwa litry to ponad 10zł. To nie jest mało.
Po trzecie, 37,(3)L to jest o ok 7,6 litrów roznicy.

Moznaby sadzic, ze te 7 litrwo stanowilob zbironik wyrownawczy czy jakis tam plus to co w przewodach, rurze, ale skoro klubowicze leją 55litrow, a zbiornik z pewnoscia z gumy nie jest, toja wnisokow dalszych nie potrafie wyciagnac. Zbyt duzo niewiadomych.

Warto zwrocic uwage na to, że plywak jest w zbiorniku. Jesli zalejecie zbiornik do pelna, macie na wskazniku Full. Jezeli wlejecie dodatkowo w rure po korek i/lub odpowietrzycie, to macie jeszcze wiecej litrow zatankowaych. Minie wiekszy czas, zanim zauwazycie ruch wskazowki, jesli zalejecie po korek, bo zanim plywak opadnie, to trzeba spalic przeciez to co w rurze, zeby poziom cieczy mogl sie mniejszyc.

Osobiscie, uwazam, ze ruch plywaka jest w miare rownomiernie odzwierciedlony, zeby byl sens uzwac komputery do wyswietlania zasiegu km, a pola tez mialy takie zegary. Ale to nie wszystko, jeszcze cos trzeba dodac do tego. Im mniej paliwa ponizej 1/4 tym plywak moze oszukiwac, jesli np pojedziemy ostrzej po zakrecie, plywak sie przesunie gdzies i jakis czas bedzie wisial sobie, zanim nie bujniemy autka w druga strone.

A najwazniejsza kwestia jest taka, i to jest parawdziwa techniczna informacja, ze podczas jazdy stan wskanika zmienia sie (uaktualnia wskazanie) przy spadku o 4litry. Jest to zabezpieczenie przeciw skakaniu wskazowki przy gwaltownej jezdzie lub skakaniu go nierownosciach, gorkach itp. W czasie rzeczywistym, wskazanie jest pokazywane jedynie podczas postoju np stania na swiatlach lub tankowaniu. Mozliwe, ze jest jeszcze warunek ponizej jakiejs malej szybkosci, ale nie jestem tego pewien (nie pamietam).

Jezeli chodzi o pomiar paliwa, to nie polecam robic pomiarow po zapaleniu sie kontrolki. Mialem juz sytuacje, ze zapalila mi sie kontrolka podczas jazdy. Zaparkwoalem, wyszedlem z zauta, po nieldugim czasie jak wrocilem i wlaczylem silnik, to kontrolka zgasla, widocznie sie plywak przemiescil w inne miejsce wczesniej.

Najdokladniejszy pomiar manualny otrzymamy lejac po korek, ale zawsze robiac to w taki sam sposob. Jak ktos meczy cypel odpowietrzajacy, to zawsze niech tak robi, a jak nie meczymy, to lejemy do korka. TA metoda pomiaru jest o tyle dobra, ze w kazdej chwili mozemy dokonac pomiaru. Tyle ile dolejemy tyle auto pobralo. Spisujemy licznik, robimy proporcje i mamy spalanie na dany dystans. Z wlasnych doswaidzcen wiem, ze kontrolka rezerwy jest slabym wykladnikiem. Wystarczy, ze bedziemy miec blosko rzerwy. Wcisniemy mocno gaz na starcie, plywak sie inaczej ustawi, kontrolka sie zaswieci, bo przy przyspiaszaniu poziom paliwa w miejscu pomiaru mogl sie zmniejszyc na skutek ucieczki paliwa w tył zbiornika. Jak zdejmiemy noge z gazu to nie zgasnie nam kontrola. To zabezpiecznei przeciwko dyskotece. Istenieje zwloka czasowa lub inne warunki,ktore sprawia ze kontrolka moze zgasnac, gdy jeszcze nie ma poziomu rezerwy, ale zazwyczaj jak sie zaplai rezerwa, to nadal jedziemy, a jak jedziemy to paliwo schodzi i wtedy juz moze byc te ok 7 litrow rezerwy w baku.

Istenieje jeszcze inny, mniej dokladny iz metoda pod korek pomiar. Podlaczyc urzadzenie serwisowe do auta, pod komputer i odczytac poziom paliwa w sterowniku silnika. Bedzie to dokladnosc taka, jaka dostalibysmy na wyswietlaczu komputera pokladowego. Dokladniejsze niz odczyt wskazowki na zegarze, ale ta metoda jest zawsze mniej dokladna niz manualny pomiar. :!:
r
ralfbox
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 72
Rejestracja: 23 paź 2010, 20:58
Lokalizacja: Gilowice

Post autor: ralfbox »

A czy też tak macie że przez pierwsze ~150km wskaźnik paliwa pokazuje wam że macie max paliwa a później tak do połowy baku leci jak szalony?(komory odpowietrzającej nie zalewam)
a i czy w komorze odpowietrzającej mógł się uzbierać jakiś syf? nigdy wcześniej jej nie zalewałem
Obrazek
o
okinoi
Początkujący
Początkujący
Posty: 123
Rejestracja: 03 lis 2010, 19:22

Post autor: okinoi »

Nie, nie ma opcji żeby tam się zebrał syf :grin:
m
mlodykulka
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 40
Rejestracja: 09 gru 2008, 17:34

Post autor: mlodykulka »

60 litrów wejdzie

Miałem chyba juz same opary wjechałem na stację i zatankowałem pod sam korek, weszło 60 litrów ( dokładnie chyba 60,80l)

Nie wiem czy są różne baki w zależności od silników - Silnik 1.4 FSI AXU 16V
Awatar użytkownika
Piecia1022
Początkujący
Początkujący
Posty: 115
Rejestracja: 10 cze 2009, 6:19

Post autor: Piecia1022 »

Witam czy wiecie moze czy da rady sposcic paliwo z zbiornika od wlewu paliwa ?Czy jest ciezko wsadzic szlauch :grin: Pozdrawiam :D
B
Brzosti
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 65
Rejestracja: 13 mar 2014, 19:31

Post autor: Brzosti »

Kiedyś do 9n wlałem +/- 55litrów i zaczęła mi ciec ropa. Wydaje mi się że to przez odpowietrznik moglo sie stać. Spotkal sie ktoś kiedys z taka sytuacją? Mogło być nawet blisko 60l.
1.4 TDI 2004r
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

do samego korka wejdzie jakieś 50 ml :victory:
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
wojtek6992
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 564
Rejestracja: 06 lip 2011, 17:55
Lokalizacja: BBI

Post autor: wojtek6992 »

U mnie gdy zapali się rezerwa i robię jeszcze 50km - wlewam 55-56L ON z odpowietrznikiem
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”