[86c2f] silnik 3f na blok od aav

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

z
ziko_tczew
Początkujący
Początkujący
Posty: 181
Rejestracja: 04 wrz 2010, 22:05
Lokalizacja: Tczew

[86c2f] silnik 3f na blok od aav

Post autor: ziko_tczew »

czy jest mozliwosc aby na bloki z aav zalozyc glowice i reszte osprzetu od 3f ? bo mam w swoim polo aav ale dorwalem caly silnik 3f z osprzetem. Tyle ze w 3f mam do dupy blok i ciekawi mnie czy oplaca sie wsadzac glowice i reszte razem ze skrzynia na blok od aav. Czy to da te 75kucy ?
Awatar użytkownika
qboslavo
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 290
Rejestracja: 05 sie 2009, 21:26
Lokalizacja: Łódź

Post autor: qboslavo »

jest i powinno dać.
Obrazek
z
ziko_tczew
Początkujący
Początkujący
Posty: 181
Rejestracja: 04 wrz 2010, 22:05
Lokalizacja: Tczew

Post autor: ziko_tczew »

a moze sie wypowiedziec ktos kto ma takie cos zrobione albo widzial takie cos ?

bo na etce sprawdzelem to numer czesci w wypadku aav ma 030 100 103 ,a w 3f ma tez 030 100 103
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

Ja czegoś takiego nie zrobiłem, ale napisze jedno że nie uzyskasz z tego nigdy 75km. Z danych etki wynika że wał korbowy 3f/aav jest ten sam, tak samo korbowód. Różnica występuje w tłokach.
3F jest silnikiem typu GT jak zapewne sam wiesz, jest z pewnością "mocniej" doprężony, ma większe CR i lepszy wałek rozrządu. Jeżeli chcesz polepszyć pracę tego aav, załóż mu głowice 3f'a
Obrazek
Awatar użytkownika
Czołg GT
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1249
Rejestracja: 07 cze 2010, 20:17
Lokalizacja: Czersk Pomorskie

Post autor: Czołg GT »

[quote=""adam""]Ja czegoś takiego nie zrobiłem, ale napisze jedno że nie uzyskasz z tego nigdy 75km. Z danych etki wynika że wał korbowy 3f/aav jest ten sam, tak samo korbowód. Różnica występuje w tłokach.
3F jest silnikiem typu GT jak zapewne sam wiesz, jest z pewnością "mocniej" doprężony, ma większe CR i lepszy wałek rozrządu. Jeżeli chcesz polepszyć pracę tego aav, załóż mu głowice 3f'a[/quote]


Oświeci mnie ktoś 3F jest silnikiem typu GT bo pierwsze słysze może się myle i tak jest, ale kolego chyba nie mylisz oznaczenia polo GT z silnikiem 3f, GT bo ma mocniejszy silniczek :?:
[size=12px]viewtopic.php?f=28&t=19591[/url]
Awatar użytkownika
Grzesiek2507
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 309
Rejestracja: 01 lut 2011, 20:21

Post autor: Grzesiek2507 »

[quote=""Czołg GT""][quote=""adam""]Ja czegoś takiego nie zrobiłem, ale napisze jedno że nie uzyskasz z tego nigdy 75km. Z danych etki wynika że wał korbowy 3f/aav jest ten sam, tak samo korbowód. Różnica występuje w tłokach.
3F jest silnikiem typu GT jak zapewne sam wiesz, jest z pewnością "mocniej" doprężony, ma większe CR i lepszy wałek rozrządu. Jeżeli chcesz polepszyć pracę tego aav, załóż mu głowice 3f'a[/quote]


Oświeci mnie ktoś 3F jest silnikiem typu GT bo pierwsze słysze może się myle i tak jest, ale kolego chyba nie mylisz oznaczenia polo GT z silnikiem 3f, GT bo ma mocniejszy silniczek :?:[/quote]

i popieram, Gt to tylko wersja wyposazeniowa, a silnika kladziono tam rozne.
Awatar użytkownika
Czołg GT
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1249
Rejestracja: 07 cze 2010, 20:17
Lokalizacja: Czersk Pomorskie

Post autor: Czołg GT »

Dół AAV a w 3F jest ten sam śmiało możesz tak zrobić już ktoś u nas coś podobego robił a nawet lepsze cuda

Poszukać popytać :acute:
[size=12px]viewtopic.php?f=28&t=19591[/url]
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

Czołg GT
blok może ten sam, wal, ale napewno skok tłoka jest inny, jak dobrze pamiętam to GK ma taki sam dół jak 3F i porównywalne parametry.
Jak by bylo to takie łatwe żeby dołożyć górę i osprzęt od 3F to pewnie połowa ludzi z forum jeździła by na takim setupie;)
Awatar użytkownika
Czołg GT
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1249
Rejestracja: 07 cze 2010, 20:17
Lokalizacja: Czersk Pomorskie

Post autor: Czołg GT »

Dół czyli bardzo niski dół :grin: było gdzieś o tym pisane :blush2:
[size=12px]viewtopic.php?f=28&t=19591[/url]
Awatar użytkownika
qboslavo
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 290
Rejestracja: 05 sie 2009, 21:26
Lokalizacja: Łódź

Post autor: qboslavo »

skoro skok tłoka jest niby inny to i pojemność też powinna być większa lub mniejsza a tak nie jest ;]
jak dla mnie to szatan tkwi w górze a nie w dole
Obrazek
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

Czołg GT
Chodzi mi o charakterystykę silnika, przecież nie jest to do końca "zwykly" silnik, ma choćby ostrzejszy wałek rozrządu, tą "potworną" moc, większy kolektor ssący w porównaniu do NZ, jest na DIGIFANT 1, nie na jakimś DIGIJET. No i były dwie wersje bo 75km z katalizatorem i 78km bez :)
Obrazek
Awatar użytkownika
Czołg GT
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1249
Rejestracja: 07 cze 2010, 20:17
Lokalizacja: Czersk Pomorskie

Post autor: Czołg GT »

[quote=""adam""]Czołg GT
Chodzi mi o charakterystykę silnika, przecież nie jest to do końca "zwykly" silnik, ma choćby ostrzejszy wałek rozrządu, tą "potworną" moc, większy kolektor ssący w porównaniu do NZ, jest na DIGIFANT 1, nie na jakimś DIGIJET. No i były dwie wersje bo 75km z katalizatorem i 78km bez :)[/quote]


Ja to wszystko wiem od dość dawna tylko się upewniałem :grin:

Tak tylko napisałem ostroznie żeby mnie nikt nie przytrampał :crazy:

Masz całkowita racje ale to DIGIFANT ma swoje zalety jak i wady, jak wszystko działa ok to sie człowiek cieszy ale jak coś kuleje to zaczynają się schody (mocno okrojony sterownik) przerabiałem to i dość ciężko wszystko szło mi z ta elektryka :vinsent:
[size=12px]viewtopic.php?f=28&t=19591[/url]
Awatar użytkownika
marian
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 210
Rejestracja: 15 lis 2008, 13:52
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: marian »

skok i średnica tłoka jest taki sama, bloki silnika 3F i AAV są takie same, różnica jest tylko w budowie tłoka - a dokładniej tylko wyżłobieniem w tłoku - co przekłada się że silniki mają rożny stopień sprężania.
Obrazek
Ż
Żywiec
Newbie
Newbie
Posty: 23
Rejestracja: 26 lut 2012, 9:18

Post autor: Żywiec »

Wybaczcie że wtrącę sie w temat po takim czasie właściwie wykopując ten wątek, ale w związku z tym że dłubie aktualnie swoje polo poszukuję dla niego także jakiejś żwawszej niż AAV jednostki napędowej.

Tu moje pytanie... czy ktoś pod ABU próbował podpinać głowice z 3F ? Jakiej mocy można sie spodziewać?

Zakładam że przy dobrym dłubaniu ABU nawet 90KM jest do osiągnięcia.
I tu tez pytanie jakich osiągów można się spodziewać przy ABU ?
Obrazek
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

Poszukaj w google, jest w sieci temat gdzie ktoś takie coś robił. Ale koszty koszty urosną,a efekt? Na pewno będzie potrzebna przekładka metalowa pomiędzy głowice

Wysyłane z mojego MT11i za pomocą Tapatalk 2
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”