[6n1] Pneumat nie zamyka jednych drzwi

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
xm55
Początkujący
Początkujący
Posty: 107
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:02
Lokalizacja: LU *****
Kontakt:

[6n1] Pneumat nie zamyka jednych drzwi

Post autor: xm55 »

Hej.

Czy oryginalny pneumatyczny centralny działa nad-(otwieranie) i pod-(zamykanie) ciśnieniowo :?:

Zamek otwiera się normalnie za każdym razem, ale...
Przy zamykaniu pompka działa non-stop i w górze zostaje tylny lewy rygiel. Opracowałem technikę, że zamykam z klucza drzwi kierowcy i jak nie che się zamknąć to szybko otwieram i jak jeszcze podnosi to zamykam znowu - i zamyka bez problemu.
Dodam (ale to raczej zbieg okoliczności), że te "cuda" zaczęły się dziać po podpięci alarmu z zespolonym centralnym (a więc za każdym razem impuls 3 albo 5 sekundowy - nie pamiętam jak w tej mojej centrali jest).

Czy to może być nieszczelność w zamku w drzwiach kierowcy czy raczej w tylnych drzwiach (tam gdzie rygiel w górze pozostaje) :?:


Pozdrawiam.
Obrazek
Z
Zico63c
Początkujący
Początkujący
Posty: 177
Rejestracja: 04 paź 2010, 21:58

Post autor: Zico63c »

No to na chwilę odpiąć sterownik - jaki problem?
A nieszczelność może być właśnie w niezamykających się drzwiach, lecz na razie minimalna - stąd trochę nietypowe objawy (sposób ich ominięcia raczej).
Awatar użytkownika
xm55
Początkujący
Początkujący
Posty: 107
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:02
Lokalizacja: LU *****
Kontakt:

Post autor: xm55 »

[quote=""Zico63c""]No to na chwilę odpiąć sterownik - jaki problem?[/quote]
Żaden problem - tym bardziej, że mam specjalnie na wyjściu z centralnego (alarmu) założony wyłącznik !
Ale nie w tym rzecz, tak jak pisałem: czy to z pilota czy kluczem zamykam drzwi objawy są takie same.
Centralka jest taka, że po zarządzaniu otwierania/zamykania dopiero następne rządnie realizowane jest po upływie ok 2s (niby takie zabezpieczenie), więc siłą rzeczy mój "patent" działa tylko przy zamykaniu z kluczyka.
Zico63c chyba, ze miałeś na myśli odłączenie oryginalnego sterownika zamka - ale byłoby to głupotą - dlaczego miałbym z niego rezygnować, rezygnować z otwierania z pilota, z ryglowania klapki wlewu paliwa, itd....

[quote=""Zico63c""]A nieszczelność może być właśnie w niezamykających się drzwiach, lecz na razie minimalna - stąd trochę nietypowe objawy (sposób ich ominięcia raczej).[/quote]
Ok, ale raczej drzwi kierowcy czy tylne drzwi (te z tym opóźnionym ryglem) - od czego zacząć :?:

I nowa sprawa: powiedzmy, że zdecyduje się demontaż któregoś z zamków - czy jest to element rozbieralny czy jednorazówka :?:
I może ktoś dysponuje fotkami jak wyglądają tłoczki/zaworki, ogólnie wnętrze zamka :?:
Obrazek
S
Sloth
Początkujący
Początkujący
Posty: 101
Rejestracja: 02 lis 2011, 21:04
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sloth »

Też tak miałem. Ale Później już mi jedne drzwi całkowicie przestały działać więc je rozkręciłem - będziesz widział co się dzieje i nie sprawi Ci to żadnego problemu.
Fotek puki co nie mam ale na wiosnę znowu będę rozbierał więc pewnie porobię jakieś fotencje dla ludzi z forum ;)
Mi przetarła się taka gumka i nigdzie jej nie mogę dostać ;s Chyba trzeba będzie z kondomami pokombinować ^^, Więc jak narazie odłączyłem pompkę od zasilania by na darmo nie chodziła (jeszcze mi się biedaczka spali).
Obrazek
Z
Zico63c
Początkujący
Początkujący
Posty: 177
Rejestracja: 04 paź 2010, 21:58

Post autor: Zico63c »

Zacząć od wypięcia wężyka ze złącza wężykowo-kablowego do podejrzanych drzwi, przytkania wężyka (od strony samochodu) palcem i uruchomienia sterownika. Jeśli trafi się na "dziurawe" drzwi - pisząc kolokwialnie, centralny zamek zadziała prawidłowo.
Tak sprawdzone Polo Clasic pewnego kawalera, sam jeździ, prawie nigdy nie używał drzwi prawych przednich - i właśnie gumka w NICH przedziurawiła się.
Awatar użytkownika
xm55
Początkujący
Początkujący
Posty: 107
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:02
Lokalizacja: LU *****
Kontakt:

Post autor: xm55 »

Dzięki Panowie za odzew i pomoc :thumbsup:

[quote=""Zico63c""]Zacząć od wypięcia wężyka ze złącza wężykowo-kablowego do podejrzanych drzwi, przytkania wężyka (od strony samochodu) palcem i uruchomienia sterownika. Jeśli trafi się na "dziurawe" drzwi - pisząc kolokwialnie, centralny zamek zadziała prawidłowo. [/quote]
Fakt, najprostsze metody są najskuteczniejsze...
A jakbym tak zatkał na stałe taki wężyk, no bodaj do wiosny ? - jakie są zabezpieczenia na pompce ?
Ostatnio zmieniony 16 sty 2012, 21:11 przez xm55, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Z
Zico63c
Początkujący
Początkujący
Posty: 177
Rejestracja: 04 paź 2010, 21:58

Post autor: Zico63c »

Jasne, że można zaczopować do wiosny: pompce wszystko jedno; jest ta sama do dwudrzwiowych i czterodrzwiowych, to i do "trójdrzwiowego" się nada.
A ostatniego zdania Kolegi nie rozumiem.
Awatar użytkownika
xm55
Początkujący
Początkujący
Posty: 107
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:02
Lokalizacja: LU *****
Kontakt:

Post autor: xm55 »

Fajne porównanie - dzięki :D

Jakie są zabezpieczenia na pompce ? - przepraszam edytorski chochlik :roll:
Tzn. czy są jakieś zabezpieczenia typu prądowego, przeciążeniowego, termicznego, itp...
Czy może jest tylko bezpiecznik na głównym obwodzie ?
Obrazek
Z
Zico63c
Początkujący
Początkujący
Posty: 177
Rejestracja: 04 paź 2010, 21:58

Post autor: Zico63c »

Aaa, O.K.
Pompka zabezpieczona jest tylko bezpiecznikiem 15A w skrzynce, tym "ogólnym" - nr 21. Natomiast jest wewnętrzna funkcja elektroniczna w płytce pompki, wyłączająca pracę pompki po ok. 30 sekundach nieprzerwanej pracy - na wypadki nieszczelności właśnie.
I jeszcze taka uwaga: Pompka przestaje pracować po uzyskaniu sygnalu o zamknięciu wszystkich siłowników. Te pommpki z Golfa 3 mają taką informację na drodze elektrycznej (przy siłownikach są mikrowłączniki a wtyczka pompki jest 12 pinowa). W Clasicu znajomego spotkałem jednak pompkę z trzema tylko przewodami, reagującą na zmiany ciśnienia.
Przy tej z golfa potrzebne będzie też odpięcie elektryki, by pompka nie była oszukiwana nieruszającym się mikrowłącznikiem nieczynnych drzwi.
Przy takiej trzyprzewodowej, wystarczy zapchanie wężyka.

I tu jeszcze temat o tym, z fotografią nieszczęsnej nieszczelności:
http://r18181.ovh.net/forum/viewtopic.p ... 158cc801cb
Awatar użytkownika
xm55
Początkujący
Początkujący
Posty: 107
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:02
Lokalizacja: LU *****
Kontakt:

Post autor: xm55 »

U mnie jest komplet przewodów.
Ciekawy link.
Dzięki.
Obrazek
Awatar użytkownika
xm55
Początkujący
Początkujący
Posty: 107
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:02
Lokalizacja: LU *****
Kontakt:

Post autor: xm55 »

Jeszcze taka rzecz mi się przypomniała odnośnie centralki-alarmu i centralnego...

Otóż, jeśli zamykam samochód kluczem a następnie próbuję otworzyć z pilota to tylko alarm się wyłącza. Sprawdzałem, że może centralka nie wysyła impulsu dla tego typu przypadku, ale za każdym razem sygnał jest taki sam.
O co kaman :?:
Jak zamykam z pilota to i otworzę z pilota...
Obrazek
Z
Zico63c
Początkujący
Początkujący
Posty: 177
Rejestracja: 04 paź 2010, 21:58

Post autor: Zico63c »

Na to "zjawisko" może mieć wpływ czas uzbrajania się alarmu - czas w którym dioda alarmu "miga inaczej".
Awatar użytkownika
xm55
Początkujący
Początkujący
Posty: 107
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:02
Lokalizacja: LU *****
Kontakt:

Post autor: xm55 »

[quote=""Zico63c""]Na to "zjawisko" może mieć wpływ czas uzbrajania się alarmu - czas w którym dioda alarmu "miga inaczej".[/quote]

Niby tak, ale czy centralka byłby na tyle inteligentna...
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”