[6R] Przygasające światła podczas kręcenia kierownicą

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

c
cezar
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 29 paź 2010, 20:28

[6R] Przygasające światła podczas kręcenia kierownicą

Post autor: cezar »

Witam,
od pewnego czasu zastanawia mnie sprawa wyraźnego przygasania świateł w trakcie kręcenia kierownicą przy niewielkiej prędkości. Czy tak ma być? Z góry dzięki za odpowiedź. Polo 1.2 TSI.
Ostatnio zmieniony 21 sty 2012, 21:50 przez cezar, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
ppprokurator
Początkujący
Początkujący
Posty: 96
Rejestracja: 18 paź 2010, 13:46
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: ppprokurator »

Witaj,
przygasanie świateł podczas kręcenia kierownicą jest normalne. Było wiele wątków na ten temat na forum, jak również i ja sam mam ten efekt podczas jazdy.
Co do tego przy jakiej prędkości to występuje to myślę, że da się to tylko zauważyć przy niskiej prędkości z tego względu, że podczas szybszej jazdy po prostu nie kręcisz tak gwałtownie i szybko kierownicą jak np na parkingu.

Wspomaganie kierownicy w Polo jest, o ile dobrze pamiętam, elektrohydrauliczne.
Obrazek ;)
R
Rafomatic
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 55
Rejestracja: 11 paź 2010, 21:42
Lokalizacja: GA

Post autor: Rafomatic »

Hej,
A może to po prostu efekt działania doświetlania zakrętów?
S
Sako11
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 719
Rejestracja: 16 paź 2009, 11:08
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Sako11 »

a przypadkiem nie ma w 6R elektrycznego wspomagania i podczas kręcenia przygasają światła
Było POLO 6N 1.0 1997r Yellow Bahama

JEST COŚ CO NIGDY NIE UMIERA TO MIŁOŚĆ DO VOLKSWAGENA!!!!!!!!!!!!!

Byłe Moje Polo >>> viewtopic.php?f=29&t=23723
Awatar użytkownika
majcher836
Początkujący
Początkujący
Posty: 164
Rejestracja: 26 paź 2010, 19:24
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: majcher836 »

Działanie jest to zupełnie normalne Też tak mam szczególnie widać to gdy się kręci kierownicą w miejscu Wspomaganie jest elektrohydrauliczne
Awatar użytkownika
ppprokurator
Początkujący
Początkujący
Posty: 96
Rejestracja: 18 paź 2010, 13:46
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: ppprokurator »

[quote=""Rafomatic""]Hej,
A może to po prostu efekt działania doświetlania zakrętów?[/quote]

Czemu efektem działania doświetlania zakrętów miałoby być przygasanie świateł? Aż tyle prądu nie biorą, po za tym nie trzeba mocno kręcić na boki. Wystarczy gwałtownie pokręcić w wąskim zakresie ustawienia kół "na wprost", aby światła przygasły ;).
Obrazek ;)
R
Rafomatic
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 55
Rejestracja: 11 paź 2010, 21:42
Lokalizacja: GA

Post autor: Rafomatic »

[quote=""ppprokurator""][quote=""Rafomatic""]Hej,
A może to po prostu efekt działania doświetlania zakrętów?[/quote]

Czemu efektem działania doświetlania zakrętów miałoby być przygasanie świateł? Aż tyle prądu nie biorą, po za tym nie trzeba mocno kręcić na boki. Wystarczy gwałtownie pokręcić w wąskim zakresie ustawienia kół "na wprost", aby światła przygasły ;).[/quote]

Dlatego, że:
1. doświetlanie działa tylko przy niedużych prędkościach
2. mając koła skręcone zapala się dodatkowa lampa halogenowa, a prostując koła, halogeny wyłączają się, więc efekt optyczny jest taki jakby faktycznie światła mijania przygasały

Sam u siebie powyższego problemu nie odnotowałem
c
cezar
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 29 paź 2010, 20:28

Post autor: cezar »

Dzięki za odpowiedzi. W poprzednim aucie którym jeździłem (Yaris) też było wspomaganie elektro-hydrauliczne tylko że tam światła nie zmieniały swojego natężenia przy kręceniu kierownicą. Dlatego nie spotkałem się z czymś takim wcześniej i wygląda to dla mnie trochę dziwnie, jednak jak mówicie że też tak macie znaczy że ten typ tak ma :) i szkoda. Możliwe że zależy to od marki i konkretnego rozwiązania.
z
zaako
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 257
Rejestracja: 07 maja 2011, 16:56
Lokalizacja: Szklarska Poreba

Post autor: zaako »

Cala grupa vw tak ma,o ile wystepuje wsp.elektrohydrauliczne.Przygasanie wystepuje tylko na biegu jalowym,jest niezauwazalne podczas normalnej ekspluatacji.Nie wolno na postoju trzymac kierownicy do oporu,proponuje posluchac jak pracuje uklad.
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”