[9n] 1,9 Tdi- problem z pompowtryskami

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

i
inginio
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 396
Rejestracja: 21 lis 2008, 21:41
Lokalizacja: Płock

[9n] 1,9 Tdi- problem z pompowtryskami

Post autor: inginio »

Witam!Wczoraj na jednej z "wieskich" stacji benzynowych zatankowałem rope i auto po 2-3km zaczeło szarpać narazy.W baku miałem przed tankowaniem max 3litry ropki.Wlałem pózniej za 50zł.Ledwo się dotoczyłem do domu i pierwsze co to otworzyłem tylną kanape wydostałem pompke paliwa i wyciągłem wszystko z baku co do kropli.Zauważyłem w baku taki czarny nalot i nie wiem co to może być???Założyłem nowy filtr paliwa, wlałem paliwo ze sprawdzonej stacji i nadal czasami szarpie.Podpiołem kompa i pokazało mi cztery błędy wskazujące na wszystkie cztery pompowtryski.Jest jakaś szansa je uratować???Teraz auto troche lepiej chodzi.Już mniej szarpie i rzadziej.Moc ma odpowiedznią, nie kopci na czarno.Pomóżcie prosze bo niewiem co robić :uklon:

-- Pon Gru 22, 2008 4:11 pm --

Z trzema pompowtryskami się uporałem.Tal jak pisałem wymieniłem filtr paliwa,wlałem ropke ze sprawdzonej stacji,a teraz dodatkowo zdjąłem pokrywe zaworów przejrzałem całą listwe i przeczyściłem kostki od pompowtrysków.Efekt końcowy jest taki że tylko na jednym wyskakuje mi już teraz błąd i to nie zawsze.Jeśli auto dostanie po "garach" na każdym biegu to nawet po przejechaniu dziesięciu kilometrów potrafi być wszystko ok.Mam nadzieje że sytuacja się unormuje sama.
KUPIE KATALIZATORY GLÓWNIE Z TDI oraz HDi
o
oko84
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 66
Rejestracja: 06 cze 2009, 11:50

Post autor: oko84 »

Najlepiej je jeszcze wyciągnij i przeczyść to tez pomaga :)
i
inginio
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 396
Rejestracja: 21 lis 2008, 21:41
Lokalizacja: Płock

Post autor: inginio »

Właściwie to nie jest źle, ale i tak wywala błędy na dwóch cylindrach. Będe i tak wyjmował je na dniach. W jaki sposób wyczyścić? Rozebrać je czy jak? Na dniach przyjedzie do mnie bora tdi pd 115km i bede miał możliwość podmienić pompki. Zobacze co się wtedy będzie dziać.Oko84 opisz w jaki sposób przeczyścić. Dzięki za zainteresowanie.
KUPIE KATALIZATORY GLÓWNIE Z TDI oraz HDi
Awatar użytkownika
Alan6R
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1343
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:44
Lokalizacja: Kobyla Góra

Post autor: Alan6R »

Pompki w każdej wersji są inne. Pompki ze 131 km czy 115 km podchodzą np. do 101 km, ale wymagana jest korekta mapy wtryskowej czy jak to się tam nazywa.
Ślesin 2009 | Pławniowice 2009 | Pławniowice 2010
VW Polo 6R 1.2 TSI Highline.
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stat
i
inginio
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 396
Rejestracja: 21 lis 2008, 21:41
Lokalizacja: Płock

Post autor: inginio »

Zaryzykuje i podmienie je. Jakby co to mam kolesia niedaleko siebie który jeśli chodzi o zmiane map to napewno sobie z tym poradzi bo robi to na codzień. Pompki miałbym za free więc niema nic do stracenia jedynie troche czasu.Dzięki AOX
KUPIE KATALIZATORY GLÓWNIE Z TDI oraz HDi
Awatar użytkownika
Alan6R
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1343
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:44
Lokalizacja: Kobyla Góra

Post autor: Alan6R »

Z tego co się orientowałem to masz co do stracenia. Przy tym samym silniku, a słabszych pompkach możesz stracić trochę mocy, a po drugie na pewno auto będzie więcej palić. Takie informacje otrzymałem kiedyś w firmie Dynosoft. Bo chciałem sobie do mojego Polo zapodać pompki od 131. I facet powiedział że wiąże się to z nowym chiptuningiem, auto może zyska z 2 km, ale spalanie może spaść o 0.3-0.6 litra/100km, dlatego oferował mi kompletną przebudowę ICka oraz turbo od ARL i ponad 170 km w Polo :clapping: , ze względu na to że i tak musiałbym robić nowego chipa i tak..
Ślesin 2009 | Pławniowice 2009 | Pławniowice 2010
VW Polo 6R 1.2 TSI Highline.
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stat
i
inginio
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 396
Rejestracja: 21 lis 2008, 21:41
Lokalizacja: Płock

Post autor: inginio »

Torche czytałem na ten temat i dość obszernie jest opisany na elektrodzie oraz na forum bodajze golfa ogólnie jest sporo w necie na ten temat. Z tymi 170 kucami masz w zupełności racje. Dużo osób zakładało "gadżety" od ARL-a zmiana map, turbo, intercoolera i auto dosłownie w powietrzu lata. Kolega ma ibizke 165km więc naprawde wymiata nieamowicie.Ja chciałem podmienić pompki tylko po to aby prawdzić czy nadal będzie błędy wywalać. Bo nie zawsze wymiana pomaga. Często jest to wina np. tandem pompy, styków elektrycznych przy pompkach a u mnie dwa błędy znikneły po wyczyszczeniu sitka przy pompce paliwowej.
KUPIE KATALIZATORY GLÓWNIE Z TDI oraz HDi
o
oko84
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 66
Rejestracja: 06 cze 2009, 11:50

Post autor: oko84 »

Za bardzo to nie wiem jak to się robi bo mechanik mi to robił bo raz mi 1 siadł i był do wymiany, a 2 powiedział że wyczyścił i teraz gra :)
i
inginio
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 396
Rejestracja: 21 lis 2008, 21:41
Lokalizacja: Płock

Post autor: inginio »

Jednak wymieniłem wszytkie pompki. Załatwiłem je od znajomego mechanika z którym dobrze żyje. Dał mi je na sprawdzenie. Pompki są o końcówce numeru AL (130km). Zamontowałem, wyregulowałem, wykasowałem błędy, zrobiłem już prawie 2tyś.km i jest idealnie. Kultura pracy o niebo lepsza, błędów nie wywala a moc poszła chyba sporo do góry. Autko naprawde nabrało takiej werwy, że aż nie chce mi się z niego wysiadać :grin: Oczywiscie zero czarnych chmurek za autem.
KUPIE KATALIZATORY GLÓWNIE Z TDI oraz HDi
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”