[6N]Przełącznik do elektrycznych szyb Polo, lupo i arosa.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Katoo
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 517
Rejestracja: 18 gru 2009, 0:55
Lokalizacja: Bytom

[6N]Przełącznik do elektrycznych szyb Polo, lupo i arosa.

Post autor: Katoo »

Witam dzis zakupiłem po okazyjnej cenie zespolony przełącznik do elektrycznych z seata aorsy, lupo i polo ten od strony kierowcy , i mam pytanie bo szukałem po necie ale nie znalazłem ma ktoś rozpiskę pinów do włączników do ele szyb oraz blokady centralnego?

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 11 mar 2012, 20:20 przez Katoo, łącznie zmieniany 1 raz.
[*Moje dwie miłości:
I miejsce- Moje Kochanie]
II miejsce- PolO GReeN LInE
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/823/5ms9c.gif/][img]http://img823.imag
Z
Zico63c
Początkujący
Początkujący
Posty: 177
Rejestracja: 04 paź 2010, 21:58

Post autor: Zico63c »

A co to Kolega ma, jaki numer VW? Bo czegoś takiego w tych nadwoziach nie kojarzę.
Awatar użytkownika
Katoo
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 517
Rejestracja: 18 gru 2009, 0:55
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Katoo »

http://moto.allegro.pl/seat-arosa-vw-lu ... 58545.html

takie cus zakupiłem do swojego polo

włącznik do centralnego rozszyfrowałem już i cześciowo do ele szyb, sa 4pozycyjne 2 na gorę i 2 na dół ,nawet podświetlenie zmienilem na niebieskie. juz przelutowalem .

Podaje numery:

6N0 959 549 A
6N0 959 539 B
[*Moje dwie miłości:
I miejsce- Moje Kochanie]
II miejsce- PolO GReeN LInE
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/823/5ms9c.gif/][img]http://img823.imag
Z
Zico63c
Początkujący
Początkujący
Posty: 177
Rejestracja: 04 paź 2010, 21:58

Post autor: Zico63c »

Numery podane przez Kolegę to ramki włącznika. Same przełączniki zaczęto stosować dopiero po 2000 roku, w Polo 6n2. Ja mam schemat szyb do polo 6N0, może Koledze sie przyda, lecz nie potrafię tu wstawić; dałem na rapidshare, jakby nie szło - prześlę na maila.
https://rapidshare.com/files/150036354/a.doc
Awatar użytkownika
Marianoo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 653
Rejestracja: 25 kwie 2010, 22:10
Lokalizacja: WML

Post autor: Marianoo »

Katoo przypomnij mi sie na pw, gdzies mam te schematy. Bo u siebie bede zakladal ele szyby i lusterka.
A silniczki szyb to mysle ze masz te na 12pin? Bo z takimi te przyciski pracuja
[size=12px][/size]
Awatar użytkownika
Marianoo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 653
Rejestracja: 25 kwie 2010, 22:10
Lokalizacja: WML

Post autor: Marianoo »

Ponizej masz szyby do 6N2, czyli takiego przelacznika jak posiadasz. Ale bez silniczkow 12pin to nie zadziala tj silniczki szyb z 6N2. Zwykle dwuprzewodowe silniczki z tym nie zagadaja.
Masz taki jak po prawej, a do zwyklego silniczka potrzebujesz przyciskow z nozkami jak po lewej.
Obrazek
Jesli chcesz to mam takie przyciski jak po lewej. Ewentualnie mozemy sie dogadac na jakas wymiane, czy cos. Ale to juz na pw, zeby nie smiecic forum:)
Aha masz foto schematu tych z prawej na cienkie piny:
http://wrzutnik.net/showpic.2.2st1332066314g.JPG
[size=12px][/size]
Awatar użytkownika
Katoo
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 517
Rejestracja: 18 gru 2009, 0:55
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Katoo »

Nie dziękuje, silniki mam 2 przewodowe i mi stykną. Chodziło mi tylko o rozpiskę ale już do tego doszedłem :) dziękuje za schemat. Ja je będe mieć podłączone pod Arduino a następnie pod zabezpieczenie przeciw przeciążeniowe.
[*Moje dwie miłości:
I miejsce- Moje Kochanie]
II miejsce- PolO GReeN LInE
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/823/5ms9c.gif/][img]http://img823.imag
Awatar użytkownika
Marianoo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 653
Rejestracja: 25 kwie 2010, 22:10
Lokalizacja: WML

Post autor: Marianoo »

Chcesz budowac ze tak ujme procka pod to? Sporo roboty bedziesz mial. Musial bym poszukac, bo o ile dobrze pamietam raz w gore lub dwa to jest plus, raz w dol to 99ohm, a dwa w dol to plus. No i pamietaj ze prad przechodzacy przez te przelaczniku nie moze byc za duzy bo raz dwa i nie beda dzialac:(
[size=12px][/size]
Awatar użytkownika
Katoo
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 517
Rejestracja: 18 gru 2009, 0:55
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Katoo »

Czy ja wiem czy to takie trudne. Przełącznik będzie dawać tylko impuls ,przy małym wychyleniu przełącznika będzie działać tak długo aż będe go trzymać wiec impuls bedzie ciągły a przy większym wychyleniu będzie tylko 1 impuls i szyba albo zjedzie na sam dół albo sie zamknie odrazu. Procek będzie podawać sygnał na ulna a z tamtąd na zabezpieczenie przeciw przeciążeniowe żeby nie spalić silnika ewentualnie żeby nie uwalić proca można zrobić zabezpieczenie galwaniczne przez moc4031.
[*Moje dwie miłości:
I miejsce- Moje Kochanie]
II miejsce- PolO GReeN LInE
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/823/5ms9c.gif/][img]http://img823.imag
Awatar użytkownika
Marianoo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 653
Rejestracja: 25 kwie 2010, 22:10
Lokalizacja: WML

Post autor: Marianoo »

Mniejwiecej moze byc, ale pamietaj o... silniczek pare amper pobierze i to ladnych pare amper, to przekaznik by sie przydal (ori tam jest 25A), co do domykania, to jak wsadzisz reke zeby szyba do niej doszla i stanela, a nie probowala mimo wszystko isc dalej do gory. Np domykanie samoczynne czy otwieranie, gdy ten proces trwa to nacisniecie przycisku w druga strone zeby wylaczalo proces np. przypadkiem za mocno wciskasz przycisk i szyba sama idzie w dol, naciskasz lekko w gore i puszczasz to szyba staje.
Ja nie ogarniam programowania prockow to sie nie bede udzielal:)
[size=12px][/size]
Awatar użytkownika
Katoo
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 517
Rejestracja: 18 gru 2009, 0:55
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Katoo »

Co do domykania służy układ przeciw przeciążeniowy .Gdy silnik na podka przeszkodę nastąpi przeciążenie i stanie.
[*Moje dwie miłości:
I miejsce- Moje Kochanie]
II miejsce- PolO GReeN LInE
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/823/5ms9c.gif/][img]http://img823.imag
Awatar użytkownika
Marianoo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 653
Rejestracja: 25 kwie 2010, 22:10
Lokalizacja: WML

Post autor: Marianoo »

No tak, ale sam wiesz ze jest przeciazenie i przeciazenie:) Samo uruchomienie sie silniczka w gore pobiera sporo pradu i np te kiedys tam uklady juz t owidzialy jako przeciazenie i sie zatrzymywaly. To potem ustawili czulosc wyzej, ale wlasnie jak sie reke wsadzilo to i tak pchalo wyzej bo nie czuly jej oporu. Zrob dobrze zeby nikomu nic sie nie stalo, bo wiesz roznie jest, a najgorzej zeby dzieci sobie czegos nie zrobily i bedzie cacy:)
[size=12px][/size]
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”