[6n]Problem z kolektorem wydechowym-urwana szpilka w głowicy

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

s
szuwaks
Newbie
Newbie
Posty: 21
Rejestracja: 08 sie 2009, 20:33
Lokalizacja: Nowy Sącz

[6n]Problem z kolektorem wydechowym-urwana szpilka w głowicy

Post autor: szuwaks »

Wiem, że temat był już wałkowany ale mam takie pytanie. Otóż pękła mi szpilka przy kolektorzy wydechowym. Coś mi nie pasowało, widziałem, że dookoła jednej szpilki głowica jest osmalona od spalin, złapałem za szpilke i ją wyciągnąłem rękami... Pękła dość nieszczęśliwie bo ok 0,5 cm wewnątrz głowicy. Narazie żaden mechanik nie podjął się wyciągnięcia jej. Chcą ściągać głowice. Auto ma 250 tyś przejechane, mam gaz CNG, auto jeździ na syntetyku oleju, nie bierze mi ani grama, naprawdę chciałbym tego uniknąć. Jakie mogą być konsekwencja tej urwanej szpilki w dłuższym okresie czasu? Np do pół roku, Jak mi wydmucha uszczelke, że już naprawde będzie go słychać to pewnie wtedy się zdecyduje, ale czy narazie może tak pojeździć? Jak uważacie
Polo 1999 1.4 AKV
205 000 km
Gaz ziemny!
6 l/100 km
a
adamos75
Początkujący
Początkujący
Posty: 92
Rejestracja: 09 paź 2009, 12:25
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: adamos75 »

Witam miałem tak samo u siebie i jeździłem tak rok czasu i nic się nie działo. Myślę że możesz pojeździć tak jakiś czas.
s
szuwaks
Newbie
Newbie
Posty: 21
Rejestracja: 08 sie 2009, 20:33
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: szuwaks »

No tak zrobie pewnie. Spróbuje uszczelnić czymś, głowice zawsze można ściągnąć.
Polo 1999 1.4 AKV
205 000 km
Gaz ziemny!
6 l/100 km
Awatar użytkownika
paffcio
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 5507
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:10
Lokalizacja: RJA

Post autor: paffcio »

w jednej polowce mialem urwane dwie tez gdzies tak z 0,5cm w glowicy...

znajomy mechanior naspawał tam glutów pozniej kawałek sruby i wykreciła sie w palcach jedna jak i druga :)
s
szuwaks
Newbie
Newbie
Posty: 21
Rejestracja: 08 sie 2009, 20:33
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: szuwaks »

Skąd ten mechanik?? Może z Krosna nie bede miał daleko :)
Polo 1999 1.4 AKV
205 000 km
Gaz ziemny!
6 l/100 km
Awatar użytkownika
suhhar
Swój
Swój
Posty: 770
Rejestracja: 13 maja 2009, 13:47
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: suhhar »

siemka moj ojciec ma to samo w cordobie silnik APQ kupilismy auto i nie widzielismy tego dopiero po jakims czasie zauwazylismy czarny smog na silniku od spalin. Tak samo jak u kolegow sruba urwana ok 0.5 cm w glowicy. Jak to najtaniej zrobic bez sciagania glowicy ?
Obrazek

Zawsze szukam dziury w całym więc proszę się nie denerwować !!!
Awatar użytkownika
suhhar
Swój
Swój
Posty: 770
Rejestracja: 13 maja 2009, 13:47
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: suhhar »

czy ktoś może mi pomoc w tym temacie ? nie mam koncepcji jak to zrobic bezawaryjnie ?
Obrazek

Zawsze szukam dziury w całym więc proszę się nie denerwować !!!
Awatar użytkownika
Michał88
Swój
Swój
Posty: 855
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:04
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Michał88 »

To da się bez problemu wykręcić. Bez ściągania głowicy sam tego doświadczyłem w garażu. Odkręcamy pas przedni żeby było dojście u mnie było to utrudnione ze względu na nabitą klimę. Nie chciałem spuszczać czynnika więc opuściłem tylko pas na dół. Zdjąłem kolektor bo i tak szpilka pękła przy dokręcaniu. Napunktowałem śrubę na środku wywierciłem otwór i wykręciłem resztki wy krętakiem http://allegro.pl/yato-yt-0590-zestaw-w ... 17298.html podobnym do tych tylko produkcji radzieckiej. I po skrawie nowa szpilka i wszystko śmiga. W najgorszym wypadku można te resztki szpilki rozwiercić i nagwintować M8 albo M10 i rozwiercić otwór w kolektorze lub dorobić szpilkę z jednej M10 z drugiej M8.Lub zastosować takie coś http://allegro.pl/zestaw-do-naprawy-gwi ... 84854.html do naprawy gwintów wszystko do zrobienia bez ściągania głowicy.
Awatar użytkownika
suhhar
Swój
Swój
Posty: 770
Rejestracja: 13 maja 2009, 13:47
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: suhhar »

Wielkie dzięki Michał w tym tyg. z ojcem bierzemy się za to. Dam znać jak poszło może jakiś fotki się uda zrobić.
Obrazek

Zawsze szukam dziury w całym więc proszę się nie denerwować !!!
m
mistrzsieci
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 338
Rejestracja: 28 gru 2010, 19:18
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie - okolice Włocławka

Post autor: mistrzsieci »

przepraszam z góry za odejście od tematu ale nigdy przenigdy nie decydujcie się na tak lipne wykretaki jak YATO - już 3 mi pękły podczas próby wykręcenia śruby i nie fajnie później jest je wyjąć...
Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
Tholin85
Początkujący
Początkujący
Posty: 116
Rejestracja: 25 wrz 2011, 16:11

Post autor: Tholin85 »

Witam
troszeczkę odkopie
chce się zabrać za wymianę uszczelki kolektora wylotowego w polo 6n 98r 998ccm
Boje się ze okręcę szpilki.
ale już trzeba bo coraz bardziej okopcone. mechanik przy wymienię rozrządu sie nie podjoł.

Pytanie:
1. wd 40 i czekać. kilka razy młotkiem WD 40 i tak kilka razy a później trochę szczęścia:) dobry plan?
2. czy muszę wymienić szpilki?

pozdrawiam
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

szukaj mechanika który podejdzie do tego z palnikiem, bo wd40 na zapieczone nakrętki przez zmiany temperatury nic nie da
Awatar użytkownika
Tholin85
Początkujący
Początkujący
Posty: 116
Rejestracja: 25 wrz 2011, 16:11

Post autor: Tholin85 »

niestety musiał już ktoś grzebać z tym jedna to śruba:( a nie szpilka

pęknięty?
http://www.forum.gs500.pl/ftp/tholin85/ ... 120620.jpg
http://www.forum.gs500.pl/ftp/tholin85/ ... 120630.jpg
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

ewidentnie pęknięty ale to się zdarza po prostu "ze starości"
śrubę przydało by sie zastąpić szpilką
Awatar użytkownika
Tholin85
Początkujący
Początkujący
Posty: 116
Rejestracja: 25 wrz 2011, 16:11

Post autor: Tholin85 »

dziś z rana zacząłem ze spokojem wymieniacz,
była jedna szpilka ukręcona wiec kupiłem w salonie VW za 4,5 i nakrętki i podkładki.

Ale niestety ukręcona szpilka przy wykręcaniu się ukręciła w bloku 3 mm w gląb :( i co teraz

Pozostaje tylko rozwiercanie
ile roboty z zdjęciem przodu i chłodnicy
mój blad puki wystawało należało przyspawa nakrętkę i spróbować a nie blyckami :angry:
http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=20&t=9913

PS
wkrętaków się boje bo już kiedyś w moto mi pękały ja zło wtedy jest roboty a roboty
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ dolotowy + wydechowy”