Blaupunkt SD27 - podłaczenie

Forum dyskusyjne o nagłaśnianiu naszych pociech.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Ralph
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2359
Rejestracja: 11 lis 2008, 11:21
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: Ralph »

Posiada on takowy kabelek.

Prosty sposób na znalezienie? Kupić prosty multimetr, nawet taki marketowy za 9.99 zł i posprawdzać kable we wtyczce.
Opel Vectra C GTS 2.0 Turbo - 217,9 KM i 378,6 Nm
Obrazek
Awatar użytkownika
kedud
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 25 sie 2010, 9:01
Lokalizacja: Polska

Post autor: kedud »

No i po radiu, zostawiłem przed głównym wejściem uczelni auto i zapomniałem schować panel przedni... wyrwali z korzeniami!!
Oczywiście monitoring był, ale kamera zwrócona na ścianę...
Jeżdżę bez radia, ale zły jestem, że przez głupie roztargnienie i naiwność, że w bały dzień i w takim miejscu auto jest bezpieczne.
VW POLO 1.0 Cl 1991r
S
Stinger
Newbie
Newbie
Posty: 22
Rejestracja: 19 kwie 2011, 3:23

Post autor: Stinger »

Dzięki za odpowiedź Ralph,
Jutro będe miał (pożyczony) miernik to posprawdzam napięcia na kablach. Jednak jest jedna rzecz która nie daje mi spokoju, otóż w moim polo do zasilania radia są do podłączenia 3 nast. kable:
1) czerwony
2) brązowy
3) biały z niebieskimi paskami (biało-niebieski)

Czy ktoś orientuje się może co mogą oznaczać takie kolory jak brązowy (pewnie masa) a zwłaszcza ten biało-niebieski ?

P.S. Ralph w którym markecie widziałeś multimetr za 9.99 zł bo u mnie w mieście najtaniej to widziałem po 19.99 i to bez baterii ?
Awatar użytkownika
Ralph
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2359
Rejestracja: 11 lis 2008, 11:21
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: Ralph »

Rzuć sobie okiem na schemat:
http://elektron.pol.lublin.pl/users/djl ... soshop.htm

powinno Ci rozjaśnić co czym jest.

Dla Ciebie najważniejsze kable, to
żółty czyli 12V po kluczyku - bez tego radio nie wystartuje
czerwony 12V stałe - czyli podtrzymanie pamięci w radiu.
czarny, a czasem brązowy czyli masa
niebieski czyli power antena, słuzy do zasilania wzmacniacza anteny lub separatora antenowego [często wymagane po tym jak zamontowaliśmy niefabryczne radia, stacje radiowe mogą gorzej odbierać], wzbudzania wzmacniacza w car audio i innych tego rzeczy.

może tez pojawić się pomarańczowy, mało ważny bo służy do sterowania podświetleniem i bez tego radio wystartuje i będzie prawidłowo działać.

Co do mierników za 9,99 to trzeba trafić na promocję. Co do miernika za 19,99 to można taniej wyrwać na allegro i to z przesyłką :)
oczywiście takie mierniki będą miały odchyły w pokazywanych wynikach, ale przy takich czynnościach jak szukanie napięcia nie potrzebujemy laboratoryjnej dokładności pomiaru.
Opel Vectra C GTS 2.0 Turbo - 217,9 KM i 378,6 Nm
Obrazek
S
Stinger
Newbie
Newbie
Posty: 22
Rejestracja: 19 kwie 2011, 3:23

Post autor: Stinger »

Dzięki za odpowiedź,
Sytuacja wygląda tak, mam polo z 1982r w którym było oryginalne (chyba) radio blaupunkt na kasety z analogowym radiem (jak safari). Gdy chciałem podłączyć nowe radyjko sony (na gniazdo ISO) pojawił się zonk gdyż zarówno moja polówka (1892r) jak i też to stare radio nie były połączone przez ISO tylko przez jakąś starą, zupełnie niepodobną do ISO kostkę. Kupiłem nową kostkę-wtyk ISO, obciąłem tą starą z polo i wziąłem się za podłączanie nowej. I teraz pojawia się problem gdyż tak jak pisałem w poprzednim poście, w moim polo (1982r.) są tylko 3 kable do radia (nie licząc głośnikowych):
1) Czerwony (chyba zasilanie +)
2) Brązowy (najprawdopodobniej masa)
3) Biały z niebieskimi pasami (nie mam pojęcia co to)

Z powyższego jednoznacznie wynika że nie mam kabla zółtego. Z tego powodu podejrzewam że niestety moja polówka (1982r.) chyba nie obsługuje zasilania po stacyjce. Przylutowałem próbnie czerwony do czerwonego we wtyczce ISO, brązowy do czarnego w ISO a ten biało-niebieski do niebieskiego w tej kostce. Efekt był taki że nic nie działało. Na szczęście radio sony które posiadam, ma taki jakby 4-pinowy bezpiecznik/przełącznik który jest tuż nad gniazdem ISO i posiada 2 możliwe ustawienia. W instrukcji pisze że w niektórych samochodach są zamienione kable w kostce: zasilanie z podtrzymaniem napięcia, i ten jakby przełącznik służy do tego aby nie trzeba było przelutowywać kabli jeśli te 2 właśnie są zamienione we wtyku ISO. Po przestawieniu tego przełącznika radio zaczeło normalnie działać ale niestety bez względu na to czy kluczyk jest w stacyjce czy nie. Oprócz tego gdy kluczyk wyjęty i włączam radio, oprócz niego zapala się również całe podświetlenie deski rozdzielczej (zegarów). Czy to jest normalne, czy też tak jak mi się wydaje coś po prostu źle podłączyłem ?
Awatar użytkownika
Ralph
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2359
Rejestracja: 11 lis 2008, 11:21
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: Ralph »

A ja odepniesz biało-niebieski, to deska będzie świecić?

Bo niebieski kabel z radia po włączeniu radia zaczyna podawać 12V, wiec może on wzbudza podświetlenie deski.
Opel Vectra C GTS 2.0 Turbo - 217,9 KM i 378,6 Nm
Obrazek
S
Stinger
Newbie
Newbie
Posty: 22
Rejestracja: 19 kwie 2011, 3:23

Post autor: Stinger »

Jutro sprawdze i odłącze ten biało-niebieski. A jak myślisz czy skoro nie mam kabla żółtego w aucie (mam tylko 3) to znaczy że nie mam możliwości podłączenia zasilania po stacyjce ?
Awatar użytkownika
Ralph
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2359
Rejestracja: 11 lis 2008, 11:21
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: Ralph »

Możesz sobie ten "żółty" pociągnąć np. prosto ze stacyjki jeśli takowy tam istnieje :)

Ja w obecnym samochodzie ciągnąłem od zapalniczki, która działa dopiero po przekręceniu kluczyka.
Tak więc zawsze istnieją jakieś możliwości, tylko trzeba szukać.
Opel Vectra C GTS 2.0 Turbo - 217,9 KM i 378,6 Nm
Obrazek
S
Stinger
Newbie
Newbie
Posty: 22
Rejestracja: 19 kwie 2011, 3:23

Post autor: Stinger »

[quote=""Ralph""]Możesz sobie ten "żółty" pociągnąć np. prosto ze stacyjki jeśli takowy tam istnieje :)[/quote]

Myślisz że jakby ten "żółty" tam istniał to z jakiś powodów nie pociągneli by go (fabrycznie) do kostki od zasilania radia ?
Awatar użytkownika
Ralph
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2359
Rejestracja: 11 lis 2008, 11:21
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: Ralph »

Co sobie myśleli producenci w szalonych latach '80, to nie jestem w stanie Ci napisać :) Może kiedyś nie było wymagane to żółte ustrojostwo i wystarczył jeden kabel 12V, ale ja tam nie wiem i ja tam się nie znam. Może nie było rozgraniczonego na zasilanie i podtrzymanie, tak jak mamy obecnie czyli kable żółty i czerwony...
Nie miałem styczności z instalacjami z początków lat osiemdziesiątych, więc nie wiem jak to tam wyglądać powinno i jak działało

Przebadaj kable przy stacyjce i będziesz wiedział czy istnieje tam 12V pojawiające się dopiero po przekręceniu kluczyka.
Opel Vectra C GTS 2.0 Turbo - 217,9 KM i 378,6 Nm
Obrazek
V
VwPolo3
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 40
Rejestracja: 30 mar 2012, 13:56

Post autor: VwPolo3 »

Witam, posiadam radio VW Alpha, dzisiaj zakupiłem Pioneer MVH-1400.
Wyciągnąłem stare radio, włożyłem w jego miejsce nowe. Podłączyłem dwie kostki, radio się włączyło. Włożyłem Pendrive i normalnie wszystko grało.

Problem?

Otóż nowe radio ma całkiem inne wejście do podłączenia anteny niż poprzednie i nie wiem jak teraz mam podłączyć starą antenę do nowego radia. Przez jakaś przejściówkę czy jak?

Drugi problem to taki, że nie wiem jak można wyłączyć całkowicie to radio gdy jest podłączone. Mogę tylko wyłączyć poprzez wyciągnięcie panelu. Nieważne czy silnik jest uruchomiony czy tez kluczyk jest wyciągnięty - radio nadal działa.

Auto to VW Polo III.

Proszę o pomoc.
Ostatnio zmieniony 06 kwie 2012, 19:47 przez VwPolo3, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Ralph
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2359
Rejestracja: 11 lis 2008, 11:21
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: Ralph »

Przejściówka, bo są dwie rożne końcówki "fajka" lub "bolec", dodatkowo przydałby się separator antenowy w przeciwnym razie stacje będą slabiutko odbierały. Nie mylić separatora antenowego ze wzmacniaczem antenowym.

Co do wyłączenia calkowitego, to poczytaj instrukcje obslugi radia, oraz poczytaj ten temat i skup sie na kolorach zoltym i czerwonym.
Opel Vectra C GTS 2.0 Turbo - 217,9 KM i 378,6 Nm
Obrazek
Awatar użytkownika
przem_polo
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1177
Rejestracja: 04 lis 2009, 21:17
Lokalizacja: SKL

Post autor: przem_polo »

[quote=""psioch""]Witam!Jestem na forum zupełnie nowy, więc przepraszam za ewentualne błędy.Od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem VW Polo 1.4 16v tego z nowym wnętrzem, podłączyłem sobie radio Medion i wszystko jest w porządku oprócz tego że po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki, prąd przestaje dochodzić do radia, a jest to denerwujące, bo ciągle muszę programować stacje i ustawiać equalizer, w elektryce jestem nie tle zielony co nawet bardziej zupełnie oporny, więc jeśli możecie proszę powiedzcie mi co mam zrobić, jak mówiłem wcześniej w radiu wszystko działa, jest tylko ten jeden mankament.[/quote]
Ponawiam pytanie.Ma ktos jakies pomysly co nalezy zmienic.Mam taka sam problem w dwoch autach w polo i lupo.
2011
MajóVWka(28maj),Vag Nysa(4czerwiec),M.I.V.W(7sierpien),SCP(24wrzesien)
p
pologreentmk
Początkujący
Początkujący
Posty: 135
Rejestracja: 13 lut 2011, 16:32

Post autor: pologreentmk »

Zółty z czerwonym z kostki od radia do + , czarny z kostki od radia do - i inne kable tak jak bylo (chyba ze nie ogarnelem waszych problemow opisywanych dgyz swiateczny % nastroj jest :grin: ), liczcie sie z tym ze radio bedzie kradlo wam prad , sposob ktory opisywaliscie tzn jak macie podlaczone to tak zwanej stacujce .
Awatar użytkownika
przem_polo
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1177
Rejestracja: 04 lis 2009, 21:17
Lokalizacja: SKL

Post autor: przem_polo »

Bedzie sie wlaczalo tylko po zaplonie??Tylko tak chce je podlaczyc.
2011
MajóVWka(28maj),Vag Nysa(4czerwiec),M.I.V.W(7sierpien),SCP(24wrzesien)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Car audio”