Dziwne dźwięki przy kręceniu kierownicą

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

a
axit
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 85
Rejestracja: 29 mar 2009, 16:53
Lokalizacja: Stalowa Wola

Dziwne dźwięki przy kręceniu kierownicą

Post autor: axit »

Jadąc do domu usłyszałem już na parkingu dziwne dźwięk dochodzący w trakcie kręcenia kierownicą. Słyszalny tylko w chwili obrotu potem cisza. Słychać go w trakcie jazdy i na postoju na odpalonym silniku.

O dziwo poszedłem do domu wróciłem po 10 minutach uzbrojony w dyktafon, a tu dooopa cisza.
Samochód wyposażony ponoć w wspomaganie (ktoś mi powie jak to sprawdzić - bo dla mnie ta kierownica obraca się kieprawo od samego początku.)

?Czy to już się pompa kończy czy może coś innego?
Awatar użytkownika
golfina
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 61
Rejestracja: 08 gru 2008, 18:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: golfina »

Jak otworzysz maskę, to tuż nad chłodnicą (jeżeli masz wspomaganie) powinien znajdować się zielony kurek do wlewania oleju do wspomagania. Jest on tuż za przednim pasem - widać go doskonale. Odkręć go i sprawdź czy masz olej.
a
axit
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 85
Rejestracja: 29 mar 2009, 16:53
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: axit »

zielonego nie mam mam czarny

Obrazek
G
Gabrielos611
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 21 cze 2009, 23:26
Lokalizacja: Ogrodzieniec

Post autor: Gabrielos611 »

Sprawdz olej a jak nie to pompa sie konczy.A kiedy ostatnio wymieniales olej?
a
axit
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 85
Rejestracja: 29 mar 2009, 16:53
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: axit »

[quote=""Gabrielos611""]Sprawdz olej a jak nie to pompa sie konczy.A kiedy ostatnio wymieniales olej?[/quote]

auto jest w rodzinie od 2 miechów więc nie wiem. Co do oleju to looknołem pod ten czarny koreczek było 2 cm poniżej minimum - dostałem od sąsiada olej do VW i dolałem = minimum.
BTW był żółty i dolałem żółty.
Ktoś się orientuje:
1. ile idzie oleju do całego układu
2. ile kosztuje olej
3. jak go wymienić?
G
Gabrielos611
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 21 cze 2009, 23:26
Lokalizacja: Ogrodzieniec

Post autor: Gabrielos611 »

Orginalny olej do wspomagania VW nosi symbol G002 ma barwe czerwona przezroczysta. Do ukladu wchodzi ok 1 litra. Po spuszczeniu starego oleju i zalewaniu nowym krec co jakis czas kierownica, szybciej sie napelni (bedzie widac babelki w zbiorniczku) rob to na wylaczonym silniku. Pozniej odpal motor i po okolo 30 sekundach przekrec kierownica do oporu w obie strony. Nie lej olejow nieznanych autko ma juz troche latek i szkoda byloby gdyby uszczelnienia zaczely lac na maglownicy. Przy okazji sprawdz sobie odrazu czy nie masz luzow na kole pasowym pompy, co moze swiadczyc o zuzytym lozysku.
A le z tego co wiem do Vw leja olej FEBI Bilstein (zielony) zamiennik połowe tańszy (biała butelka)
a jeszcze jedno jak sprawdzales olej na zimnym silniku? w polo poziom płynu w ukł. wspomagania sprawdza się na włączonym i rozgrzanym silniku , wtedy powinno być pomiędzy min-max. Na zimno i przy zgaszonym silniku płynu powinno być mniej niż minimum a dokładnie powinien sie mieścić na zaznaczonym (zakreskowanym) polu na drugiej stronie bagnetu pomiarowego.
a
axit
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 85
Rejestracja: 29 mar 2009, 16:53
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: axit »

Oki kupię litra oleum.
1. jak spuścić stary ? Jest jakiś korek?
2. jak sprawdzić luz na kole pasowym i ewentualnie jak to się objawia - czy łożysko to wymiana całej pompy - jaki koszt łozyska robotry?
3. sprawdzam na ciepłym i jest 1 cm poniżej minimum jutro jade kupić olej i wymienić cały.


BTW dzięki słychać tylko jak się silnik rozgrzeje - jak jest zimy to cisza.
Awatar użytkownika
bazi
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 603
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:05

Post autor: bazi »

[quote=""axit""]1. jak spuścić stary ? Jest jakiś korek?[/quote]
nie ma. Odkrecic czarny korek, odlaczyc węże niech ścieknie. Ewentualnie dodatkowo przedmuchac sprezonym powietrzem.
[quote=""axit""]2. jak sprawdzić luz na kole pasowym i ewentualnie jak to się objawia - czy łożysko to wymiana całej pompy - jaki koszt łozyska robotry?[/quote]
poruszac kolem pasowym na boki i góra dół. Uzywana pompa na allegro to ok. 80 zł.
a
axit
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 85
Rejestracja: 29 mar 2009, 16:53
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: axit »

A więc 45 pln później i 30 minut czasu (bez pośpiechu) w układzie pojawił się nowy płyn do wspomagania.
Zamiennik FEBI
Ilość: 0,8 l
spuszczenie odbyło sie przez zdjęcie jedne z węzy , odpaleniem silnika i przekręceniem kiery max lewo i max prawo.

Płyn miał prawdopodobnie tyle co samochód znaczy sie 16 lat :roll:
EFEKT: cisza :grin:

Jak dopadnę aparat to zrobię mini fotorealcje z wymiany - jak komuś trzeba.
Ostatnio zmieniony 01 lip 2009, 12:50 przez axit, łącznie zmieniany 1 raz.
m
misiekpolo
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 82
Rejestracja: 24 mar 2009, 11:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: misiekpolo »

A lekko teraz chodzi kierownica ?? Bo ja niby mam wspomaganie ale dosc topornie chodzi.. Czuć , ze jest niby , ale szału nie ma
a
axit
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 85
Rejestracja: 29 mar 2009, 16:53
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: axit »

[quote=""misiekpolo""]A lekko teraz chodzi kierownica ?? Bo ja niby mam wspomaganie ale dosc topornie chodzi.. Czuć , ze jest niby , ale szału nie ma[/quote]

Lekko rzekłbym lżej niż chodziła. Zaraz po zakupie jak usłyszałem że polo ma wspomaganie to zwątpiłem - bo tak ciężko kiera chodziła, ale się przyzwyczaiłem.
R
Rangers76

Post autor: Rangers76 »

Jakbyś mógł to zapodaj foty z wymiany płynu @axit
PozDrawiaM
w
wojti
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 03 lip 2009, 23:05

Post autor: wojti »

Witam tez od kilku dni przy skręcaniu mam dziwne odgłosy. Najgłośniej słychac to przy postoju kręcąc kierownicą. W samochodach jestem zielony więc mam kilka pytań:D. Jak mam odkręcić tą nakrętkę od wspomagania ?? Ręcznie się nie da próbowałem różnych klucz i tez nie idzie. Drugie pytanie. jak sprawdzić poziom tego oleju? zauwazylem ze są tam węzyki i domyslam się ze ten olej jest doprowadzany gdzieś przez te węzyki.
Awatar użytkownika
bazi
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 603
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:05

Post autor: bazi »

[quote=""wojti""]Jak mam odkręcić tą nakrętkę od wspomagania ??[/quote]
wsadz srubokret w wycięcie i odkrec. U dolu korka jest przyczepiona miarka - poziom ma byc pomiedzy min a max
w
wojti
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 03 lip 2009, 23:05

Post autor: wojti »

no wlasnie tez srubokretem probowalem;d widocznie mialem za wąski. Jutro pokombinuje. dzięki za odpowiedź
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ kierowniczy”