[86C] Kilka problemów z ogrzewaniem

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

A
Aleksio89
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 76
Rejestracja: 19 paź 2011, 23:05

[86C] Kilka problemów z ogrzewaniem

Post autor: Aleksio89 »

Witajcie
mam pare problemów z ogrzewaniem w moim POLO 86
1. Przez nawiewy leci przeważnie gorące powietrze ( bardzo szybko się nagrzewa) niezależnie czy to wiosna lato czy jesien czy zima BRAK ZIMNEGO POWIETRZA POMIJAJĄC WARIANTOWE WLOTY PO BOKACH KOKPITU
2. czasami czuć płynem chłodzącym w kabinie , ale nie na okrągło
POMOCY
Awatar użytkownika
Czołg GT
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1249
Rejestracja: 07 cze 2010, 20:17
Lokalizacja: Czersk Pomorskie

Post autor: Czołg GT »

No ale co tu za problem :?: bo nie kminie, szybko się nagrzewa i co.
no z bocznych wlotów to normalne ze zimne leci bo błąd konstruktora był :crazy: a z reszty nie idzie ustawić żeby zimne wiało czy co bo mało opisałeś problem.
[size=12px]viewtopic.php?f=28&t=19591[/url]
Awatar użytkownika
slaw4ek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 42
Rejestracja: 11 lut 2010, 23:26
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: slaw4ek »

Prawdopodobnie przepuszcza płyn zaworek nagrzewnicy. Dlatego ciągle leci ciepłe, opis jak wymienić w temacie wszystko o nawiew...
A
Aleksio89
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 76
Rejestracja: 19 paź 2011, 23:05

Post autor: Aleksio89 »

a tak wogóle do czego sluży ten zaworek przy nagrzewnicy?
Awatar użytkownika
picksar
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 343
Rejestracja: 25 maja 2009, 19:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: picksar »

Bez tego zaworka cały czas miałbyś saunę w aucie
--- SPRZEDAM CZĘŚCI ---
http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=61&t=24999
Polo Fox 86c/2f steilheck, 1.0 AAU
A
Aleksio89
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 76
Rejestracja: 19 paź 2011, 23:05

Post autor: Aleksio89 »

aha czyli
na okres letni przymykam zawór
na okres zimowy całkowicie go otwieram?
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

Aleksio89, przydałoby się sprecyzować czy mówicie o tym samym, bo są tam dwa zaworki :grin:
Obrazek

oznaczony 1, mały biały zaworek służy do odpowietrzania układu chłodzenia.
oznaczony 2, połączony stalową linką z panelem regulacji ogrzewania w kabinie, służy do regulacji przepływu gorącego płynu chłodniczego przez nagrzewnicę. Im bardziej jest otwarty, tym więcej ciepłego płynu przelatuje i cieplej jest w aucie...
[quote=""Aleksio89""]
aha czyli
na okres letni przymykam zawór
na okres zimowy całkowicie go otwieram?[/quote]
to już zależy od osobistych preferencji :grin: ja wole zimno latem, ciepło zimą. Ale może są hardcorowcy grzejący ogrzewaniem latem :beach:
A
Aleksio89
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 76
Rejestracja: 19 paź 2011, 23:05

Post autor: Aleksio89 »

lukas2305
dziękuje za fotografie

czyli jednym słowem ZAWÓR NR2 reguluje się linką?
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

tak. tam ma być stalowa linka połączona z panelem w kabinie - tam gdzie regulujesz temperature, prędkość nawiewu i kierunek (nogi, szyba czy boki).
A
Aleksio89
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 76
Rejestracja: 19 paź 2011, 23:05

Post autor: Aleksio89 »

PROBLEM NR2 ROWZIĄZANY
okazało się że zawór nr 2 wogóle nie miał dzwigienki tej do linki
a linka leżała luźno obok..... :D
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”