[6n]Tarcie w przednim kole

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
djdanhill
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 66
Rejestracja: 25 paź 2011, 22:29

[6n]Tarcie w przednim kole

Post autor: djdanhill »

Witam

Od zakupu polo trochę czasu minęło więc postanowiłem wymieniać podstawę - dodam że od zakupu słyszałem jakieś dziwne szuranie w przednim kole od kierowcy byłem pewny że to krzywa tarcza.

No więc tak - zakupione nowe tarcze (wentylowane) + klocki = wymiana u znajomego który grzebie przy autach.
Od strony pasażera wszystko ładnie weszło, a od strony kierowcy zacisk z nowymi klockami trzeba było trochę dobić bo nie pasowany śruby na imbus.

Wyjechałem i słyszę dalej szuranie w kole od kierowcy i do tego to koło strasznie się nagrzewa (czyt. felga), wróciłem podnosimy na lewarku a koło owszem obraca się połowe obrotu w miarę lekko ale później jak by coś je bardzo hamowało.
Coś może jest krzywe ?? i tu proszę o radę bo nie chce jechać do mechaników którzy wymienią mi całe zawieszenie z przodu.
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

prawdopodobnie zacisk stoi,a trzec dodoatkowo moze tarcz kotwiczna to blaszana za tarcza,czesto sie ja wykrzywia przy montaz nowych tarcz
Awatar użytkownika
djdanhill
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 66
Rejestracja: 25 paź 2011, 22:29

Post autor: djdanhill »

jak zacisk stoi ? jesli chodzi o tłoczek bo bym sprawdzamy i chyba WD popryskany i na sucho działa bardzo dobrze, chyba ze mowisz o czymś innym
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

Mowie o prowadnicach zacisku ;)
Awatar użytkownika
djdanhill
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 66
Rejestracja: 25 paź 2011, 22:29

Post autor: djdanhill »

Jesli możesz to jakos prosto wyjasnic co zrobic to napisz postaram sie po pracy podniesc go i zobaczyc :D


A dobra juz wiem o czym mówisz - to sa takie tuleje w gumach :) byly oczyszczone i nasmarowane smarem miedzianym
Awatar użytkownika
djdanhill
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 66
Rejestracja: 25 paź 2011, 22:29

Post autor: djdanhill »

I jak ktoś jeszcze ma jakieś pomysły
H
Hektorbdg
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 32
Rejestracja: 05 mar 2012, 8:18
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Hektorbdg »

Mam ten sam problem :/ raz szura tak że prawie nie słychać a raz drze się jak nie wiem :/ także podłączam się do tematu ;)
Awatar użytkownika
stekvw
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 512
Rejestracja: 13 sie 2010, 0:28
Lokalizacja: Kępno*
Kontakt:

Post autor: stekvw »

z tyłu za tarczą hamulcową jest taka osłonka z blachy , spróbuj ją odchylić bo ja miałem podobnie jak grzebałem przy aucie .
Stanisław Makowski
Pasja, to najlepszy biznes.

Moje polo
Zobacz tutaj>>>>
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

[quote=""stekvw""]z tyłu za tarczą hamulcową jest taka osłonka z blachy[/quote]
to raczej na grzanie sie mocne koła nie ma wpływu :good:
Awatar użytkownika
djdanhill
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 66
Rejestracja: 25 paź 2011, 22:29

Post autor: djdanhill »

no dobra zrzuciłem po 18 koło i co widzę tarcza normalna, blacha za tarcza nie dotyka tarczy jest spory odstęp, krece tarczą ciężko to idzie .... ale.

Patrząc od góry na zacisk widać że klocki cały czas dotykają tarczy jak sie nią obróci to trochę lżej ob-kreci dalej to ciężej - kurde co to może być ?
Awatar użytkownika
stekvw
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 512
Rejestracja: 13 sie 2010, 0:28
Lokalizacja: Kępno*
Kontakt:

Post autor: stekvw »

Jak już wspomniałeś że tarcza i klocki są nowe, to klocki będą się stykały
bo muszą się dotrzeć.

Możesz to sprawdzić jeszcze w inny sposób , podnieść z jednej strony - zdjąć koło
uruchomić silnik i włączyć 1 bieg a następnie zobaczyć jak zachowuje
się tarcza i cały zacisk.
Może też być to że te śruby były dorabiane i gdzieś jest nie dociągnięte.
Stanisław Makowski
Pasja, to najlepszy biznes.

Moje polo
Zobacz tutaj>>>>
Awatar użytkownika
djdanhill
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 66
Rejestracja: 25 paź 2011, 22:29

Post autor: djdanhill »

no ja rozumiem że muszą się dotrzeć ale chyba nie tak że cały czas to obciera, prawe koło zachowuję się normalnie po podniesieniu auta można nim normalnie kręcić.
Pojadę z tym do mechanika bo widzę że sam tu nic nie zrobię.
Awatar użytkownika
stekvw
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 512
Rejestracja: 13 sie 2010, 0:28
Lokalizacja: Kępno*
Kontakt:

Post autor: stekvw »

Tylko nie daj się wkręcić , wiesz jak to z tymi mechanikami bywa
ja takie rzeczy sam wykonuję ale u ciebie bym musiał to widzieć bo
na pewno to coś z zaciskiem .
Stanisław Makowski
Pasja, to najlepszy biznes.

Moje polo
Zobacz tutaj>>>>
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

najlepiej wyjmij zaciski i po kolei nasmaruj prowadnice po uprzednim nadepnięciu na hamulec tłoczki powinny wyjść na wierzch, stosuj pastę do zacisków wurth, u mnie pomogło, pasta w małej tubce 5 zł kosztuje a pomogło bo u mnie były zapieczone że hej.
Zazwyczaj mechanicy psikają wd40 które szybko wyparowuje i problem wraca.
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
djdanhill
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 66
Rejestracja: 25 paź 2011, 22:29

Post autor: djdanhill »

A moze problem jest w samych klockach ?
w sklepie doradzono mi takie klocki firmy nie podam bo nie pamietam - są po bokach tak ścięte wysokość 16.5 - do tarcz wentylowanych


Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”