[Classic] Zablokowane koła

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Strainger
Newbie
Newbie
Posty: 20
Rejestracja: 13 maja 2009, 9:57

[Classic] Zablokowane koła

Post autor: Strainger »

Witam

Mam takie pytanie a mianowicie problem.
Zablokowane ma jedno koło z przodu, co począć bo nawet do mechanika nie dojade.

Naprawiałem czujnik hamulca ręcznego i kilkakrotnie, a nawet więcej, wciskałem pedał hamulca jak silnik był wyłączony. Myślę, że zapowietrzyłem hamulce albo coś innego.

PROSZĘ o pomoc - jutro potrzebuje auta i nie mogę jeździć.

PLEASE!!!!
Awatar użytkownika
Cooyon
Swój
Swój
Posty: 827
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Cooyon »

Zapowietrzone to raczej nie są, bo układu nie rozkręcałeś.
Ja stawiam na zablokowany zacisk.
Musisz go wcisnąć|stuknąć najpierw w jedną, a później w drugą stronę. Może wystarczy tylko w jedną, od zewnątrz, przez felgę. Jak lekko się odblokuje, to już podczas jazdy powinno całkiem puścić. Sprawdzaj temperaturę podczas jazdy, żeby Ci opona nie spłonęła!!!

I po co Ci dwa takie same posty?
Interfejs VAG - na stanie i co się stanie? Nic kuna... VAG cudów nie czyni. On tylko zwiększa poczucie niepewności.
Szukam literatury fachowej...

"To nie są programy wpisane w stylu \'\' if \'silnik\' jest zmulony then więcej \'wachy\' "." (by Dee Jay Gucio)
Awatar użytkownika
Strainger
Newbie
Newbie
Posty: 20
Rejestracja: 13 maja 2009, 9:57

Post autor: Strainger »

thx! zaraz sprawdzę tzn. uderzyć młotkiem albo czymś w felgę? bo ma stalowe i nie wiem czy dam rade w zacisk.

A dwa posty bo bardzo mi zależy żeby autko mi8 działało.

Ja jeśli to nie pomorze to cóż począć?

Tzn. mogę jechać jak mam zablokowane?

-- Wto Lip 14, 2009 9:06 pm --

A temperaturke tzn. układu chłodzenia czy hamulców. ja sie słabo znam na tych sprawach dlatego pytam.
Awatar użytkownika
Cooyon
Swój
Swój
Posty: 827
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Cooyon »

A ruszysz?
Może się grzać.
Nie w felgę tylko w zacisk!
Interfejs VAG - na stanie i co się stanie? Nic kuna... VAG cudów nie czyni. On tylko zwiększa poczucie niepewności.
Szukam literatury fachowej...

"To nie są programy wpisane w stylu \'\' if \'silnik\' jest zmulony then więcej \'wachy\' "." (by Dee Jay Gucio)
Awatar użytkownika
Strainger
Newbie
Newbie
Posty: 20
Rejestracja: 13 maja 2009, 9:57

Post autor: Strainger »

Właśnie ogladałem zaciski z obiu stron - rzeczywiście zaciśnięte nawet widać. Dostały po kila razy i nic, przejechałem jakieś 200m i nic żadnych zmian a pedał hamulca taki twardy że ledwo go wciskam, jak puszczam na luz to sam hamuje. nie wiem co zrobić.

Może to przez to że odkręciłem na chwile pojemnik na płyn hamulcowy żeby zobaczyć ile go jest?
Awatar użytkownika
Cooyon
Swój
Swój
Posty: 827
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Cooyon »

Nie musisz odkręcać zbiorniczka, żeby sprawdzić poziom płynu.
Czy po przejechaniu tych 200 metrów zacisk, felga były gorące?
Jak nie, to może uda Ci się dojechać do mechnika.
Interfejs VAG - na stanie i co się stanie? Nic kuna... VAG cudów nie czyni. On tylko zwiększa poczucie niepewności.
Szukam literatury fachowej...

"To nie są programy wpisane w stylu \'\' if \'silnik\' jest zmulony then więcej \'wachy\' "." (by Dee Jay Gucio)
Awatar użytkownika
Strainger
Newbie
Newbie
Posty: 20
Rejestracja: 13 maja 2009, 9:57

Post autor: Strainger »

Witam,

Rozmawiałem ze znajomym który mówi, że najpewniej chamulce mi sie zapowietrzyły więc bez wizyty u mechanika sie nie obejdzie. Jestem dziś umówiony - zobaczymy co poradzi.

przy okazji przyjrzę sie swoim tarczom i klockom - moze wymienie razem z płynem bo nie wiem kiedy były wymieniane.

A co do ciepłych zacisków, tarcz, felg nie sprawdzałem - jak bede jechał do mechanika to po jakiś 200- 300 m zatrzymam sie i sprawdze.
S
Stanley
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 347
Rejestracja: 20 lis 2008, 20:08
Lokalizacja: RPR trasa Przemyśl-Dynów

Post autor: Stanley »

[quote=""Strainger""]pedał hamulca taki twardy że ledwo go wciskam, jak puszczam na luz to sam hamuje.[/quote]Gdyby był zapowietrzony, to pedał by ci narastał, gdy jest twardy, to prawdopodobnie pompa hamulcowa niema zwrotu płynu i dlatego ci blokuje, ale to tylko przypuszczenia. Można by popuścić odpowietrznik zacisku i wtedy byś się przekonał czy zostanie odblokowany.
Bez przecinaka i młota, to ch** nie robota.
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”