[86c2f] Biały dym, olej z rury, brak obrotów!

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

D
DeD
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 11 kwie 2010, 14:49

[86c2f] Biały dym, olej z rury, brak obrotów!

Post autor: DeD »

Witam
hmm znalazłem okazje i kupiłem sobie polówkę 86c2f w dieselu za 300zł miała iść na części bo mam wersje coupe a ta jest kombi tylko w lepszym stanie blacharskim ale żona zdała właśnie prawko i mam zamiar uruchomić tą polówkę.

Po dwóch dniach walki z nieszczelnym układem paliwowym w końcu odpalił ale ...

- śmierdzi przepalonym olejem
- są czarne plamy z oleju na ziemi (pęknięta w 2 standardowych miejscach rura wydechowa ;) stąd wiem że jest przeciek oleju )
- brak wysokich obrotów ( tak jakby się dławił przy dodaniu gazu) zauważyłem ze od razu gaśnie jak uzyska obroty wystarczające żeby zgasła lampka ładowania aku (za duży opór??)

a teraz kilka teorii własnych
Rozmawiałem z właścicielem wcześniej i mówił że autko chodziło bez problemu i nagle zaniemówiło (czy mógł przeskoczyć pasek rozrządu? nie domyka się zawór wali olejem do cylindra i jest zabawa ) ale ...
- kompresja hmm chyba ok odpaliłem te auto jak było bardzo zimno bez większego problemu a nie odpalane było dość długo (ok 2 mies). .
- ograniczniki przy pompie wtryskowej są ok
- może wtrysk 1 z 4 padł nie wiem jak sprawdzić (jeżeli chodzi o obroty!)
tylko nie wiem jak je wymontować tzn czy pompę wymontować też żeby było dojście czy jest na to jakiś sposób żeby odkręcić wtryski bo tam mało miejsca jest i pod kulawym kontem wchodzi klucz a widzę ze ktoś przy wtryskach już coś kręcił.
- pierścienie olejowe zapiekły się ( w sumie u gostka stał z rok nie odpalany)

jeżeli są wam znane jakieś objawy lub macie jakieś pomysły to piszcie może sie uda to cudo uruchomić tak żeby jeździło ;)
z góry pisze dzięki za pomoc

ps. tylko piszcie jak dla laika poza tym dziś jestem po 2 nocy nie przespanej wiec wiem że wymaga to dużego skupienia by mnie zrozumieć jak będzie coś nie jasne to napiszcie postaram się w jakiś sposób wyjaśnić ;)
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

kupiłeś w cenie złoma... sam mówisz że silnik 1W ci nie chce zapalić
rok stał nie odpalany... ciężko powiedzieć co jest bo być może silnika juą nie ma i pozostał tylko złom
jeżeli już to zaczął bym od wylania oleju i wlaniu jakiego kolwiek po to by przepłukać
dwa to postaraj się rozgrzać olej w misce olejowej może ruszy a może nie
może bez rozbiórki nie dowiesz się co jest mu konkretnie
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

Wtreyski da sie wymontowac bez problemu odpowiednio dlugim kluczem. do swojego dorobilem sam z starego gedora i kawalka rurki oraz spawarki.

sciagnij pasek klinowy i zobacz czy dalej bedzie objaw gasniecia po wkreceniu na wyzsze obroty
D
DeD
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 11 kwie 2010, 14:49

Post autor: DeD »

Bruczyk dzięki za odp. mam prośbę mógłbyś mi zrobić fotkę tego klucza ? i interesuje mnie jaki to rozmiar?



"ściągnij pasek klinowy i zobacz czy dalej będzie objaw gaśnięcia po wkręceniu na wyższe obroty" - chodzi o alternator?

Pytanie czy pasek klinowy z pompy jest jakoś powiązany z wałkiem rozrządu? i czy tam idzie sprawdzić czy jest jakieś przesuniecie bo albo jest albo może jakiś wtrysk jest padnięty.

2 pytanie co to jest kąt początku tłoczenia ? może on jest przestawiony !

w przyszłym tyg weżnę się za tego złomka ;) i albo się nauczę czegoś albo coś z dupce ;)
P
Puszkin
Początkujący
Początkujący
Posty: 108
Rejestracja: 28 kwie 2011, 13:28
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Puszkin »

Kąt początku tłoczenia to jak kąt wyprzedzenia zapłonu w benzyniaku tak mniej wiecej.

Koledze wyżej chodziło o pasek klinowy alternatora.
przedewszystkim - wszedzie napewno odłożyła się parafina z ropy po takim postoju.
D
DeD
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 11 kwie 2010, 14:49

Post autor: DeD »

mam pytanie za 100 punktów
w jaki sposób rozpoznać w jakim położeniu są cylindry, zawory i jaki wtrysk w danym momencie musi wstrzykiwać paliwo?


Podejrzewam że przeskoczyło koło pasowe na wałku rozrządu choć pewnie to niemożliwe? wiec muszę to jakoś sprawdzić pytanie jak?

zawory widać po ściągnięciu dekla silnika, wtrysk powinien być 1-4-2-3 jak się nie mylę pytanie jak zobaczyć położenie cylindrów hmm może ściągnąć kolektor wydechowy? tylko jak to ustawić jak na kołach pasowych nie ma żadnych oznaczeń chyba że jestem ślepy :D
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

Koło pasowe na wałku rozrządu jest z klinem tak że musiało by ściąć klin w co wątpie,
Ustaw rozrząd na znaki i wtedy bedziesz miał górne położenie 1 i 4 tloka, ustawienie rozrządu na znaki na kółku pasowym wąłu masz małe nacięcie a na obudowie jest szczelina z literami O i Z, na kole wałka rozrządu jest wybita kropka a na obudowie jest jest strzałka która powinna wskazywać tą kropkę, dodam tylko że 2 obroty wału to jest jednen obrót walka.
D
DeD
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 11 kwie 2010, 14:49

Post autor: DeD »

dzięki za info myślałem ze koło pasowe jest na stożku samohamownym i dociągnięte tylko śruba a co do oznaczeń chyba bede potrzebował większe światło bo oznaczeń ummie prawie nie widać ;) hmm a jeżeli chodzi o oznaczenie po stronie pompy widziałem że na pompie jest strzałka tylko nie wiem do którego punktu się odnosi i na wałku rozrządu nie widziałem nic :) ale tak jak mowie patrzyłem powierzchownie przy słabym świetle :)
D
DeD
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 11 kwie 2010, 14:49

Post autor: DeD »

heh już wiem coo było przyczyną :D wtryski wymieniłem za 15 zł i ustawiłem pompę "na oko" <lol> wczoraj a dziś zdupiłem sobie silnik <lol2> zostawiłem wczoraj szmatę w dolocie silnika by pająki nie wlazły czy inne cuda rano se zapomniałem o szmacie i bum wciągało ją do silnika :D fak odpala ale po 5s się gasi

pytanie z innej bajki jakim kluczem idzie odkręcić półosie ?? od skrzyni biegów i gdzie taki kupić
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

spline nr 8 - allegro, sklep motoryzacyjny itp
D
DeD
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 11 kwie 2010, 14:49

Post autor: DeD »

dzięki wielkie
D
DeD
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 11 kwie 2010, 14:49

Post autor: DeD »

Jabolek mam pytanie czy może wiesz jak by się odcięło tzn zeszlifowało łby od śrub to półoś zejdzie ?? czy jest ona gdzieś skręcana i niestety muszą być śruby odkręcone ?
d
dany G40
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 478
Rejestracja: 04 gru 2009, 14:33
Lokalizacja: słupsk

Post autor: dany G40 »

Jak obetniesz łby to półoś zejdzie choć tam kiepskie dojście będziesz miał załóż większą tarczę no i o okularach pamiętaj ,a kluczem nie idzie,
D
DeD
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 11 kwie 2010, 14:49

Post autor: DeD »

niestety nie są objechane łby i już się zabardzo nie da kilka śrub odkreciłem
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”